hooikoorts/pollenallergie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:57

Nu merk ik dat de link niet werkt, maar kijk dan gewoon even op de site van Puur Natuur. Nogmaals succes ermee. Ik hoop dat jouw paard er net zoveel baat bij heeft als de mijne.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:23

Even een updaatje van Andor:Hij heeft bioresonantie druppels gekregen. Hij krijgt ze nu ruim 2 weken en warempel, het helpt! Hij heeft geen chronische snotneus meer, ik kan naast hem lopen zonder dat hij mij omver duwt(om zijn neus af te vegen door de jeuk), we rijden weer en hij hoeft niet perse achter zijn vriend te lopen en dan zijn neus op zijn bil te leggen. Zelfs een galopje doen we weer, hij veegt weinig zijn neus af aan zijn voorbenen.(waarbij we dus risico lopen om uit balans te raken).
We zijn er nog niet helemaal vanaf, maar het gaat nu al zoveel beter dat het eigenlijk voor mij niet meer een probleem is. Wel voor anderen, die vinden het super vervelend om op hem te rijden, vanwege het regelmatig afvegen van zijn neus. Een maand geleden veegde hij continu zijn neus af, op de meest onmogelijke plekken, en nu doet hij het regelmatig. Voor mij dus echt een hele verbetering! Ik ben blij! Haha!

En de dames die plukjes haar hadden opgestuurd, hoe loopt dat af?

lein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:29

Ik had plukjes haar opgestuurd maar bleek hij bleek geen pollenallergie te hebben. Maar allergie voor stof. Dus moet nu even wat andere stappen gaan ondernemen.
Maar eerst ga ik een weekje op vakantie.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:04

Het is in ieder geval prettig om te weten in welke hoek je verder moet zoeken! Succes ermee !

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:19

Mijn paard is allergisch voor de pollen in iets van 6 grassoorten, ze is sinds 3 dagen aan de bioresonantiedruppels. Gelukkig is ze niet allergisch voor de pollen van bloemen, bomen of hooi en stro. Dat had ook nog gekund. Maar ik denk dat ze ook heel veel last heeft van de zwermen vliegen dus ik moet voor het rijden iets van een netje of zo gaan aanschaffen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:43

Citaat:
Mijn paard is allergisch voor de pollen in iets van 6 grassoorten

We can join our hands!

Helaas is Andor dus wel gevoelig voor stro en hooi, maar dat zien we wel in het najaar.

Ik vond het netje niets ,heb er meerdere gemaakt, zie eerdere berichten.
Ik heb nu gelukkig al zeer goede resultaten met de bio druppeltjes.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:39

Wat goed dat ik dit topic tref.

Wij hebben op stal een ijslander die dus ook enorm met zijn hoofd loopt te schudden. Met rijden is het eigenlijk niet meer te doen zeggen de eigenaar en verzorgers. Het paard staat al bijna te koop.

Maar nu lees ik hier weer vanalles dus dat heb ik even opgeschreven en dat ga ik natuurlijk even doorbrieven.

Ik geloof alleen niet dat ie snotneus, traan ogen heeft en hoest. Het is alleen dat kopschudden en dan idd alleen zomers.
Het paard is al eens helemaal doorgelicht maar ik begin te denken dat het bovenstaande wel wat succes moet gqan geven.

Houd jullie op de hoogte

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:51

Zelfs tijdens het aan de hand wandelen vanmiddag schokte ze met haar hoofd. Het zijn ook de vliegjes hoor. Er zijn dan ook òntzettend veel vliegjes waar ze staat. De shetjes die verderop staan, staan ook allemaal te schurken en te doen, maar die hebben elkaar nog. Ik denk dat ik overdag zowat niet meer uit rijden kan, of het moet 's-morgens vroeg zijn. Vorig jaar had ze er amper last van, ik vraag me af hoe dat kan?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:03

http://www.lumc.nl/1070/patientenzorg/P ... lijst.html

kijk hier eens. Ik weet inmiddels dat tussen 17.00 en 19.00 uur een beruchte pollentijd is. Vervelend, want dan ben ik er meestal
En Cowgirl, Andor hoest beslist niet!

PS Zadel nog niet verkocht?? (Ben Hester, uit de Bilt)

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 11:41

Even een update van mij. Nou mijn paard is iets rustiger in haar hoofd geworden maar daartegen heeft ze veel minder lucht dan voorheen. Bij ons gaat het nog niet echt vooruit !

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:15

Een updatje van mij: minder positief alleen. Mijn paardje heeft er de laatste dagen weer meer last van. Terwijl ik vanochtend bij de hooikoortsberichten hoorde, dat het juist gunstig weer is voor hooikoortspatienten, vanwege de hoge vochtigheid.
Mijn paardje schudt niet zozeer met zijn hoofd, het enige waar hij momenteel last van heeft, is als ie op stal komt en hij mag eten uit zijn voerbak, het steeds lijkt of ie een schok krijgt (krijgt ie niet), en dan met zijn neus gaat schuren. (en dan mij heeeeeel zielig aankijkt met zo'n blik van HELP MIJ!!!!). Dat is echt een allergieverschijnsel, want ik heb al uitgesloten dat het aan andere zaken zoals zijn gebit etc. kan liggen.
Heel jammer, het ging al een tijdje goed. Maar duimen dat het snel weer beter gaat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:26

lijkt raar he als ze dat doen?
doet de mijne ook, een hele korte heftige beweging met het hoofd..
kreeg gister zelf al een tik van mijn pony... Huilen

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:31

ellepel schreef:
lijkt raar he als ze dat doen?
doet de mijne ook, een hele korte heftige beweging met het hoofd..
kreeg gister zelf al een tik van mijn pony... Huilen

Ik vind het vooral zo zielig. Huilen Hij wil zooooo graag eten, en dan durft ie niet. Hij kijkt mij dan echt aan voor hulp, en als ik dan mijn hand op zijn hals legt, dan durft ie het een beetje. Soms moet ie er gewoon even doorheen komen, en dan helpt deze steun van mij wel......

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:49

raar..als die van mij binnen staat is het namelijk meteen over..
eet hij buiten?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 00:55

Ik heb niet meer gereden want dat was geen doen de laatste 2x. Vandaag leek ze wel fitter in de wei, misschien ook omdat het koeler was en er meer wind stond. Ik denk dat ze niet alleen vanwege de allergie voor graspollen zo vermoeid en headshaking was maar ook vanwege die flutvliegen. Zag vandaag ook beetje bloed op haar spronggewricht van een flinke steek. Een zomerdeken heeft weinig nut omdat ze het meest last heeft van de vliegen op haar hoofd en op haar benen. De shetlanders die een paar weilanden verderop staan zijn ook constant aan het rollen of aan het bijten of met elkaar aan het knuffen, ik zie de zomer niet echt vrolijk tegemoet als die vliegen blijven hangen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:21

Ik schreef al eerder:
Ach, lekker laten stinken, dan blijven ze wel weg! Knoflook olie en appelazijn, dan komen ze de dag wel door, maar ja, das off topic![quote][/quote]

Ik hoor iedereen over vliegen. Of ze zijn uitgestorven in Zeist, of de olie en azijn werkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:21

valt hier eigenlijk wel mee met de vliegen, mijne heeft er eigenlijk geen last van, nu halen we de mest ook uit het land weg...

denk dat de temperatuur nog aan de lage kant is..

gisteren eindelijk weer eens een normale buitenrit kunnen maken!
*LOL*
geen enkel geschud, alleen in het bos twee keer een hele heftige beweging, dan komen de voorbenen van de vloer en maakt ie een heel apart huppelpasje...maar bleef gelukkig zitten!

was weer heerlijk en kon merken dat meneer er ook hevig aan toe was, zo'n beetje de hele tijd wilde ie hard!

hahahaha gelukkig maar, kan ie zijn energie een beetje kwijt.
heb zijn eten al aangepast, maar energie
blijft hij houden!

nu maar hopen dat ie voorlopig klachtenvrij blijft... Knipoog

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:44

Ik heb vanmiddag een Harry's Horse vliegenmasker gekocht, met oren. Het is van zwart gaas met een nepbontrandje en een klittenbandsluiting onder haar kaken. De prijs viel reuze mee, 12,95. Ik dacht dat het een drama zou worden om dat ding om te doen met die oren maar ze vond het helemaal prima. Heb het halster er overheen gedaan en ben aan de hand gaan wandelen om te kijken hoe ze erop zou reageren (voordat ik erop kruip). Niks aan de hand hoor, Net alsof ze dat gevaarte niet op had. En minder reactie naar de vliegen of rondvliegende pollen. Wel 1 of 2 keer schudden maar daar bleef het bij. Er is zat oogruimte dus dat masker hindert haar helemaal niet, anders had ik het direct gemerkt. Morgen met rijden doe ik het over het hoofdstel heen en ben dan benieuwd.
Of er mest lig op het land of niet ellepel maakt niet uit, Sox staat middenin de bossen en daar barst het van de vliegen. Ook mijn wasgoed (vooral het licht gekleurde) wat aan de droogmolen hangt zit onder die lange dunne vliegen. Het lijkt wel een plaag!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:28

Hoe gaat het inmiddels met alle headshakers???
Las dit topic en ben wel benieuwd omdat ik zelf ook een head shaker heb.
En ik heb vorig jaar ook zo'n duur netje gekocht bij de paardendrogist , maar was er niet echt tevreden over.
Nu heb ik ook dat uv werende masker bij haar om met neiskapje en dat gaat wel wat beter.
Maar ik ben eigenlijk benieuwd naar druppels of supplementen die een goede werking hebben.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:33

goeie druppels zijn of tabletten lufanil wat ook voor mensen is is van vsm werkt heel goed,gebruik ikzelf ook voor mijn paard,en asl ze erg last heeft geef ik reactine erbij..succes

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:38

Wat is reactine precies en waar is dat verkrijgbaar???
Vermindert het dat hoofdschudden ook goed, want dat is het grootste probleem nu??
Bedankt voor je tip en reaktie OK dan!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:42

reactine is ook voor de hooikoorts voor mensen zijn i tablettenvorm 1 tablet per dag niet meer niezenen benauwdenz..hoofdschudden weet i niet of dat ook helpt heeft mijn paard nooit gehad..je kunt het kopen bij de drogist overal..

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 00:30

Ik ben nu op de helft van het flesje tegen pollenallergie (voonamelijk grassen) en het gaat goed. Het briesen is veel minder. Nu moet ik zeggen dat ik ook een vliegenmasker van HH heb gekocht en dat scheelt ook. Ik kan weer redelijk normaal buitenrijden, af en toe schudt ze nog maar echt véél minder dan voorheen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 06:49

mijn pony heeft een kuur tabletten gehad van luffanil en bij hem is het nu over.
is eigenlijk elk jaar zo, hij proest en niest en schud een maand lang en dan is het over..

zo heel af en toe schudt ie nog es, maar zeker tot augustus/september is ie klachtvrij, tegen die tijd krijgt hij het nog een paar weken en dan is t over.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:51

[quote="ellepel"]mijn pony heeft een kuur tabletten gehad van luffanil en bij hem is het nu over.
quote]

Heb je dat van de da gehad?
Is dat soms een soort van prednison, want dat heeft mijn da me een keer aangeraden om te geven als al het andere niet zou werken?