Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caily schreef:Ik lees al lange tijd mee, en ben benieuwd naar wat jullie kwijt zijn per maand aan regumate, en welke vorm (paard of varken) jullie gebruiken?
Lieser schreef:Diddykong schreef:10-11 ml vind ik ook vrij veel, ik geef ook 4 tot 5 ml.
Hoezo 'vind' je dat veel? Ben je dierenarts?
Het gaat op gewicht van het paard, de hoeveelheid is door de dierenarts vastgesteld. Regumate is niet iets waar je zelf mee gaat kruidenieren.
Kabayo schreef:mavantos schreef:Ik heb geen ervaring met het geven aan merries, maar je moet voor je eigen gezondheid wel echt voorzichtig zijn met regumate. Denk aan geven met goede plastic handschoentjes aan e.d.
Dat kan toch nooit gezond zijn om het aan een dier te geven als je zelf handschoenen nodig hebt?
Diddykong schreef:De gebruikelijke dosering is 2,2 mg per 50 kilo paard. Dus voor een paard van 500 kilo kom ik op iets van 22 mg uit. De varkensvariant is 4 mg/ml. Geef je daar 10 ml van, zit je op 40 mg. Qua dosering is dat vrij hoog. Of het is een flink paard, maar ik dacht eigenlijk dat petitparis ook een volbloed had.
En zeker kan de dierenarts een hogere dosering voorschrijven als dat nodig is natuurlijk. Maar dat staat los dat het meer is dan gemiddeld lijkt me. En uiteindelijk is het fijn dat het werkt. Maar dat ze zelfs daar doorheen nog een normale cyclus heeft, jeetje! Wat is dat voor heks.
Diortje_vds schreef:Ik volg hier ook even mee, ik rij 1 merrie die echt apart gedrag vertoont, alleen heb ik de indruk dat ze het makkelijkst is juist tijdens de hengstigheid...iemand daar ervaring mee? Want wat gebeurt er dan met regumate?
De merrie vertoont vooral hengstengedrag, heel kwaad naar andere paarden toe, en daarentegen dan wel bezeten van 1 andere merrie, die lijkt ze als 'de hare' te beschouwen. Met mensen gelukkig wel lief, maar je ziet dat ze zichzelf echt in de weg zit.