Ervaringen met Regumate

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Ervaringen met Regumate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:33

Ja, ik wil inderdaad wel wat proberen. Maar nu eerst graag haar darmen weer goed op orde.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:38

boemel schreef:
Ja, ik wil inderdaad wel wat proberen. Maar nu eerst graag haar darmen weer goed op orde.

Snap ik. Hopelijk knapt ze snel op.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 16:31

Vervelend boemel!
Ik heb er 1 op regumate, had er altijd iets weerstand tegen ivm idd rommelen met hormonen. Maar supplementen, homeopathisch, accupunctuur, alles geprobeerd en niks hielp. Merrie had zoveel last van dr lijf, was gewoon sneu. Dus toch maar een de regumate en na een week of 3 gewoon een ander paard. Eindelijk dr blije vriendelijke zelf weer. Nu is de fles bijna op en wil ik wel weer kijken hoe het zonder gaat, maar zo gauw ik merk dat ze weer last krijgt start ik het toch weer op. Doe wel 1x per jaar voor de zekerheid eierstokken etc checken trouwens, om zeker te weten dat er geen andere oorzaak is

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 19:15

Even een update-tot-zover: mijn merrie staat nu ruim 1,5 week op regumate en er lijkt iets te gebeuren. Ze is nog steeds geen mak lammetje, maar het venijnige bokken uit boosheid en het grommen heeft ze gisteren en vandaag niet gedaan. Wel nog steeds staken en plakken, maar ze was er vandaag goed doorheen te rijden. In de stal reageert ze ook iets minder boos.
Ik begin dus voorzichtig wat hoop te krijgen ...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 11:33

Ik lees al lange tijd mee, en ben benieuwd naar wat jullie kwijt zijn per maand aan regumate, en welke vorm (paard of varken) jullie gebruiken?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 12:32

Ik gebruik de paardenvariant en die kostte 265 euro voor een liter (3 maanden).

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 14:13

Caily schreef:
Ik lees al lange tijd mee, en ben benieuwd naar wat jullie kwijt zijn per maand aan regumate, en welke vorm (paard of varken) jullie gebruiken?

Ik heb de varkensvariant. Met 1 liter doe ik het hele jaar. Nu moet ik zeggen dat ik het in de wintermaanden meestal niet hoef te geven. Kost iets van 100 euro denk ik voor zo'n fles.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 15:24

Ik geloof dat de Virbagest (varken) 960ml is en koste mij 2 maand terug 190€. Ik doe er +/- 3 maand mee, maar stalgenootje doet er 6 maand mee. Ik geef 10-11ml per dag en zij maar +/- 5ml.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 16:08

10-11 ml vind ik ook vrij veel, ik geef ook 4 tot 5 ml.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 16:14

Diddykong schreef:

In de winter kom ik nog wel weg met 7 ml
Maar vanaf maart tot november zit ik ook echt wel op 10ml per dag

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 17:00

Diddykong schreef:

Hoezo 'vind' je dat veel? Ben je dierenarts?
Het gaat op gewicht van het paard, de hoeveelheid is door de dierenarts vastgesteld. Regumate is niet iets waar je zelf mee gaat kruidenieren.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 17:37

Idd 10ml is wat de DA heeft aangeraden en dan nog heeft ze een normale cyclus na 2 maanden, alleen veeeel milder (geen gebijt, gegil, uitslaan of plas sproeien als je tijdens het rijden met je been inkomt meer). 5ml deed echt niks.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 18:38

Mijn dame kreeg in t begin 6 ml.. maar toen dat niet voldoende effect gaf hebben we in overleg met de DA opgehoogd naar 8 ml.. en dat werkte wel..

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 20:44

Mijne krijgt ook 10ml. Merk wel dat aan het eind van de literfles de werking minder is steeds. Iets lagere dosering wel geprobeerd in overleg, maar dat was geen goed plan.

Verschil in prijs met die pig is wel enorm zeg. Beetje zuur dat mijn da die niet wil/kan voorschrijven :')

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 01:47

Lieser schreef:
Diddykong schreef:

Hoezo 'vind' je dat veel? Ben je dierenarts?
Het gaat op gewicht van het paard, de hoeveelheid is door de dierenarts vastgesteld. Regumate is niet iets waar je zelf mee gaat kruidenieren.

De gebruikelijke dosering is 2,2 mg per 50 kilo paard. Dus voor een paard van 500 kilo kom ik op iets van 22 mg uit. De varkensvariant is 4 mg/ml. Geef je daar 10 ml van, zit je op 40 mg. Qua dosering is dat vrij hoog. Of het is een flink paard, maar ik dacht eigenlijk dat petitparis ook een volbloed had :D.
En zeker kan de dierenarts een hogere dosering voorschrijven als dat nodig is natuurlijk. Maar dat staat los dat het meer is dan gemiddeld lijkt me. En uiteindelijk is het fijn dat het werkt. Maar dat ze zelfs daar doorheen nog een normale cyclus heeft, jeetje! Wat is dat voor heks :').

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 07:17

Ha ja dat heb je goed onthouden. Mijn oudje is een EV en die deed het perfect op 5ml om haar cyclus te resetten, wanneer ze in het voorjaar slecht opgestart raakte. Maar de warmbloed (overigens maar +/- 55kg) is een hormonale ramp. Zelfs chemische castratie werkte niet. Er werd zelfs geopperd naar 20ml te gaan.

Maar 10ml is volgens mijn DA met de varkens variant heel courant, zeker bij drachtige merries die makkelijk verwerpen de eerste weken...

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 08:22

Pfff niet goed voor de portemonnee zo'n merrie :+. Mag dus blij zijn dat ik maar 5 ml nodig heb hoor ik al :+. Volgende keer toch een ruin petitparis :o

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 08:38

mavantos schreef:
Ik heb geen ervaring met het geven aan merries, maar je moet voor je eigen gezondheid wel echt voorzichtig zijn met regumate. Denk aan geven met goede plastic handschoentjes aan e.d.

Dat kan toch nooit gezond zijn om het aan een dier te geven als je zelf handschoenen nodig hebt?

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 08:55

Kabayo schreef:
mavantos schreef:
Ik heb geen ervaring met het geven aan merries, maar je moet voor je eigen gezondheid wel echt voorzichtig zijn met regumate. Denk aan geven met goede plastic handschoentjes aan e.d.

Dat kan toch nooit gezond zijn om het aan een dier te geven als je zelf handschoenen nodig hebt?

Het zijn nu eenmaal hormonen. Dus als je je eigen hormonen niet wil beïnvloeden moet je handschoenen dragen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 09:57

Diddykong schreef:
De gebruikelijke dosering is 2,2 mg per 50 kilo paard. Dus voor een paard van 500 kilo kom ik op iets van 22 mg uit. De varkensvariant is 4 mg/ml. Geef je daar 10 ml van, zit je op 40 mg. Qua dosering is dat vrij hoog. Of het is een flink paard, maar ik dacht eigenlijk dat petitparis ook een volbloed had :D.
En zeker kan de dierenarts een hogere dosering voorschrijven als dat nodig is natuurlijk. Maar dat staat los dat het meer is dan gemiddeld lijkt me. En uiteindelijk is het fijn dat het werkt. Maar dat ze zelfs daar doorheen nog een normale cyclus heeft, jeetje! Wat is dat voor heks :').

Mijn paard weegt 513 kg. En krijgt de paardenvariant. Dus 10 ml. Niks meer dan gemiddeld, gewoon de voorgeschreven dosis.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 10:05

Klopt, de varkensvariant is hoger gedoseerd dan de paardenvariant. Dus bij de varkensvariant geef je meestal minder ml, maar niet altijd kom ik achter :D

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 15:31

Ik volg hier ook even mee, ik rij 1 merrie die echt apart gedrag vertoont, alleen heb ik de indruk dat ze het makkelijkst is juist tijdens de hengstigheid...iemand daar ervaring mee? Want wat gebeurt er dan met regumate?
De merrie vertoont vooral hengstengedrag, heel kwaad naar andere paarden toe, en daarentegen dan wel bezeten van 1 andere merrie, die lijkt ze als 'de hare' te beschouwen. Met mensen gelukkig wel lief, maar je ziet dat ze zichzelf echt in de weg zit.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 15:51

Sommige merries zijn tijdens de hengstigheid juist wat "luier" dan normaal. Ik kan me inbeelden als je een heel reactief paard hebt, dat daarbij een beetje"plakkerig" aan het been juist handig kan zijn.
Volgens mijn DA blijft de merrie in dezelfde hormonale fase als de dag wanneer je de behandeling met Regumate start.

Wat betreft hengstengedrag, mijn merrie vertoonde hengstengedrag (hals erop zetten, roepen, ruzie zoeken met andere paarden, klauwen...) toen ze voer met getoaste sojabonen kreeg. Sinds ik alle soja vermijd is dat gedrag verdwenen.

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 15:57

Ja ik las het net...dat is een interessant gegeven...maar ik denk dat soja in heel veel paardenvoeder zit...ik ga eens bestuderen welke voeders sojavrij zijn. Het is het proberen zeker waard...het is zodanig erg geworden dat ze in de wei ook totaal geen rust meer vindt, ze is continu bezig met dreigen aan de draad, ijsberen, aanvallen, gillen en de draad kapot trekken door het klauwen...als een ander paard nog maar in haar richtig kijkt van ver. Ik word er moedeloos van en vind het vooral heel triest voor haar, ze lijkt nooit rust te hebben. De hele resem supplementen hebben we uiteraard ook al gehad, ook echo binnenin, rechter eierstok wel ietsje groter, maar geen sprake van tumor, bloedafnames normaal...
Mijn osteo sprak nu van een osteopaat/veearts die inwendig zou werken...en dat zou blijkbaar ook soms werken voor dergelijke merries, iemand hier ervaring mee?

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 16:44

Diortje_vds schreef:
Ik volg hier ook even mee, ik rij 1 merrie die echt apart gedrag vertoont, alleen heb ik de indruk dat ze het makkelijkst is juist tijdens de hengstigheid...iemand daar ervaring mee? Want wat gebeurt er dan met regumate?
De merrie vertoont vooral hengstengedrag, heel kwaad naar andere paarden toe, en daarentegen dan wel bezeten van 1 andere merrie, die lijkt ze als 'de hare' te beschouwen. Met mensen gelukkig wel lief, maar je ziet dat ze zichzelf echt in de weg zit.

Oei dat is ook lastig. Mijn merrie is met regumate precies hetzelfde als op alle niet hengstige dagen. Gewoon haar normale zelf. Als ze hengstig is staat ze heel de dag te plassen, waardoor ze stijf wordt in haar achterhand. Ze keert helemaal in zichzelf en je krijgt haar dus ook de stal niet uit bijv. Je kunt bij wijze van je zweep kapot slaan op dr, enige wat ze dan doet is kont naar beneden en plassen. Rijden is dus ook geen optie, want ja geef je been dan staat ze stil en plast ze. Ze wordt er letterlijk ziek van. En ik ook, maar goed dat is bijzaak :+.