Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Twiggy2008 schreef:Als jouw paard steeds meer aangeeft niet happy te zijn (pijn?) en er is niets meer aan te doen, laat haar dan in alle rust inslapen.
Geld is maar geld, laat dat los. Oh, en ik ben een arme sloeber, hoor, maar geld zou mij een worst zijn, als mijn paard zou lijden. Heel veel sterkte, want het is absoluut verdrietig.
appiesjappie schreef:Janneke2 schreef:Ach meis,
wat heb je een verdrietige verjaardag dit jaar...!
![]()
Ik vermoed dat je in tweestrijd zit: je dier lijdt, je verzekering doet niets, je DA weet het niet meer -
... en wat zou het fijn zijn als een bokker zou zeggen 'Zet haar maar bij mij neer, ik kan haar wellicht nog oplappen ook'.
Proberen kan altijd.
(En sorry, ik ben niet de fee die de oplossing brengt.Dat spijt me voor je, maar ik kan niet alles.)
Heb je ooit gehoord van Elisabeth Kübler-Ross? Ze heeft een paar belangrijke dingen geschreven over rouwprocessen.
Één van de dingen die daar in voorkomt, wordt wel 'onderhandelen' genoemd.
Een nare, onrustige fase.
'Zal ik dit doen?
... of juist dat?
... misschien kan het nog zus?!
... moet ik niet zo??!!'
Heel veel sterkte de komende dagen!
Je hebt gelijk dat ben ik echt aan het doen. Ik wil haar niet kwijt en maak mijn hoofd helemaal op hol met allerlei misschien stomme ideeën
Stegemann schreef:Je zou eens kunnen overleggen met paar zoekt baas. Die vangen paarden op van mensen die niet meer voor hun dier kunnen zorgen. 18 jaar vind ik nog helemaal niet zo heel oud maar als ze niet meer blij is dan moet er wel echt iets geburen. Verkopen vind ik geen optie. Hooguit zou je haar kunnen weggeven en anders toch inslapen. Heel veel strekte.
Stegemann schreef:Je zou eens kunnen overleggen met paar zoekt baas. Die vangen paarden op van mensen die niet meer voor hun dier kunnen zorgen. 18 jaar vind ik nog helemaal niet zo heel oud maar als ze niet meer blij is dan moet er wel echt iets geburen. Verkopen vind ik geen optie. Hooguit zou je haar kunnen weggeven en anders toch inslapen. Heel veel strekte.
mvdende schreef:appiesjappie schreef:Hou op zeg.ik probeer van alles om mijn paar misschien op 1 of andere manier te redden. Het is de laatste paar maanden dat ze chagerijnig en nukkig is. Daarvoor was ze alleen continu aan de diaree. Terwijl ze nog vrolijk door de wei rende. Ze eet, drinkt, loopt ,rent, enzovoort. Ik heb veel contact met de dierenarts en hij ziet wat wel en niet meer kan. Hij houdt haar goed in de gaten en ik ook.
Maar even eerlijk.....voor wie wil je haar "redden" voor jezelf? Of voor je paard?
de laatste paar maanden is ze chagrijnig en nukkig. Een paard is dat niet zomaar... ze voelt zich waarschijnlijk niet fijn, waardoor ze zulk gedrag nu vertoont.
Misschien ben ik nu te hard, maar haar nu in leven houden, zonder dat je er medisch nog iets aan laat doen, is gewoon echt niet paardvriendelijk!
Ja, ze eet nog, drinkt nog enz.
Maar als ze altijd een vrolijk en gezellig paard is geweest en nu opeens een stuk chagerijn, dan geeft dat wel aan dat ze gewoon "op" is. Ze heeft pijn/ ongemak en daar moet jij als paardeneigenaar iets aan doen! Dus oftewel opladen en naar de kliniek, of de dierenarts laten komen en haar laten hemelen...
Hoe langer je wacht, hoe meer je gaat proberen te "redden" = hoe oncomfortabeler ze wordt.
Houden van is óók loslaten!
Nicky1963 schreef:Stegemann schreef:Je zou eens kunnen overleggen met paar zoekt baas. Die vangen paarden op van mensen die niet meer voor hun dier kunnen zorgen. 18 jaar vind ik nog helemaal niet zo heel oud maar als ze niet meer blij is dan moet er wel echt iets geburen. Verkopen vind ik geen optie. Hooguit zou je haar kunnen weggeven en anders toch inslapen. Heel veel strekte.
Nee, dat moet je dus niet doen. Zoek Paard zoekt Baas maar eens op hier op Bokt.nl.
elineAbby123 schreef:Twiggy2008 schreef:Als jouw paard steeds meer aangeeft niet happy te zijn (pijn?) en er is niets meer aan te doen, laat haar dan in alle rust inslapen.
Geld is maar geld, laat dat los. Oh, en ik ben een arme sloeber, hoor, maar geld zou mij een worst zijn, als mijn paard zou lijden. Heel veel sterkte, want het is absoluut verdrietig.
100% mee eens. Begrijp eerlijk gezegd niet waarom er zo over nagedacht wordt dat er geld voor terug moet komen.
appiesjappie schreef:Geld is voor mij echt niet het belangrijkste.het is gewoon een vraag zou je een ziek paard kopen ja of nee?
hahahatsjoe schreef:Nicky1963 schreef:
Nee, dat moet je dus niet doen. Zoek Paard zoekt Baas maar eens op hier op Bokt.nl.
Och hou toch op met die negativiteit. Paard zoekt Baas heeft al heel veel paarden en ook mensen geholpen. Er zal vast iets zijn, er is overal wel eens wat, maar ze zijn er voor de paarden. En niet voor het geld. En ja, ervaringsdeskundige.