Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cowgirl schreef:knollentuin schreef:Spoelwormen ! Jonge paarden probleem.diarre en koorts zijn zeker signalen
Een wormkuur met een p erin.
Misschien moet je alles eerst even lezen
knollentuin schreef:Cowgirl schreef:
Misschien moet je alles eerst even lezen
Ik heb het hele topic gelezen , heb jij de update van de ts gezien, buiten de bloedworm geef ik nog een x spoelwormen aan omdat dit paard alle signalen daarvan heeft laten zien
knollentuin schreef:Heel goed plan ts, vraag ook door over spoelwormen, een paard dat verzwakt is en vele symptomen heeft is sowieso lastig te behandelen, elke behandeling zoals een wormenkuur is ook een aanslag op z'n gestel , lastig om de goede keuzes te maken
Babootje schreef:Ik kan je niet veel adviseren. Ik dacht in eerste instantie bloedworm. Kan ingekapseld zijn en daardoor moeilijk te zien. Maar je bent bij Bodegraven in goede handen.
Duimen dat ie er doorheen komt.
xLeoniee schreef:Babootje schreef:Ik kan je niet veel adviseren. Ik dacht in eerste instantie bloedworm. Kan ingekapseld zijn en daardoor moeilijk te zien. Maar je bent bij Bodegraven in goede handen.
Hier precies dezelfde klachten gehad met ingekapselde bloedwormen. Mestonderzoeken negatief omdat die niet in de mest te zien waren..
Babootje schreef:Ik kan je niet veel adviseren. Ik dacht in eerste instantie bloedworm. Kan ingekapseld zijn en daardoor moeilijk te zien. Maar je bent bij Bodegraven in goede handen.
Hier precies dezelfde klachten gehad met ingekapselde bloedwormen. Mestonderzoeken negatief omdat die niet in de mest te zien waren..
trishvm schreef:xLeoniee schreef:
En wat is daar uiteindelijk aan gedaan?
Lys_PPA schreef:Sterkte!!
Ik ben drie weken geleden met mijn paardje bij n kliniek geweest ivm aanhoudende natte mest. Hij heeft zeer slechte darmflora oa door wormen en lawsonia toen we m als veulen kregen. Wederom bloed getest. Daar gaven ze aan dat laag eiwitgehalte ook kan duiden op soort van ziekte van crohn maar dan voor paarden (ik weet de naam niet meer). Maar goed, je staat bij de kliniek dus die zullen dit zelf wellicht ook meenemen in hun onderzoek. Nogmaals sterkte.
Phonix schreef:Lys_PPA schreef:Sterkte!!
Ik ben drie weken geleden met mijn paardje bij n kliniek geweest ivm aanhoudende natte mest. Hij heeft zeer slechte darmflora oa door wormen en lawsonia toen we m als veulen kregen. Wederom bloed getest. Daar gaven ze aan dat laag eiwitgehalte ook kan duiden op soort van ziekte van crohn maar dan voor paarden (ik weet de naam niet meer). Maar goed, je staat bij de kliniek dus die zullen dit zelf wellicht ook meenemen in hun onderzoek. Nogmaals sterkte.
jij bedoelt IBD, de ziektebeeld is dan meer of minder hetzelfde als wat TS beschrijft. Dun mest, weinig eiwitten en een ontstoken darm. Het jammere is dat ze hier weinig informatie over hebben en weinig van kan. Enige clinic die veel over lijkt te weten is Wolvega en Utrecht
Krijg je wel maagbeschermers met al die NSAID en antibiotica? Dat kan flink de darmen aantasten.
Marigold schreef:Atypische myopatie nog een optie?
Dat kan heel snel dodelijk zijn maar misschien nu je er zo snel bij bent geweest geen dodelijk effect, misschien toch iets om mee te nemen ook ivm kans op besmetting voor andere paarden op dat perceel.