hahahatsjoe schreef:Mijn merrie heeft aan een kant een behoorlijk gekanteld hoefbeen, aan de andere kant licht. Ze staat gewoon op de wei, is ook niet meer bevangen, maar het hoefbeen is wel gekanteld. Ook elke 3 weken mijn eigen hoefsmid, die achter wat weg haalt en voor iets vijlt. Ze ligt veel, loopt in Spaanse pas, maar loopt wel, ook gewoon langs de weg naar de wei, dan loopt ze redelijk vlot. In haar lijf is meer aan de hand, ze heeft ook bultjes en had voorheen altijd last van schimmel in het hooi. Oorzaak HB is koude nacht warme dag.
Ik schrik een beetje van sommige reacties hier. TS doet haar stinkende best voor haar paard en dan zeggen dat het mishandeling is vind ik belachelijk. Ik doe ook mijn stinkende best voor mijn mini, maar vraag me vaak af of ik het goed doe. Ben ook vaak wanhopig, moet ik een bloedtest laten doen of wat is wijsheid. Heb het vragenboek van Remco Sikkel, wordt ik ook niet wijzer van, want het kan soms zo anders zijn. Dus ik doe maar door, zet haar op de wei en thuis magnesium, glucobalance en duivelsklauw over het dieetvoer. Wat ik nog meer zou kunnen doen, geen idee.
In elk geval van het gras afhalen.... Waarom dieetvoer als je paard nog wel op gras staat????