Cowgirl schreef:Ik heb er eentje die ook gevoelig is. Met goed management is het prima te doen en heb ik een fit paard.
Mijn paard is niet beslagen en draagt met activiteiten hoefschoenen. Verder is er genoeg alternatief voor ijzerbeslag.
Maarrr...ik ben afhankelijk van pensionstalling en dat geeft regelmatig stress, heel veel stress, slapeloze nachten.
Komt er wel het juise voer, krijgt hij genoeg vrije beweging, het eeuwige gezeur om hooi vs voordroog vs kuil. Ook na duidelijk uitleggen krijg ik nog steeds de vraag of hij toch echt niet even op de wei mag want je ziet er niks aan. Nee...dat komt omdat het onder controle is.
Vind ik wel een stal waar hij niet op de wei hoeft en waar hij dan ook niet alleen staat op een paddockpostzegel van 5x5. En als je dan de goede plek hebt gevonden trekken ze de stekker eruit en begint het weer allemaal opnieuw.
Als ik het aan huis zou hebben zou ik de gok wel durven nemen maar op een pensionstal niet.
Zo waar dit. Heb jaren geleden zoveel stress gehad van al die vreselijke stallingen, waar NIEMAND in oplossingen wilde denken... En mijn paard steeds beroerder werd. Inmiddels al 10 jaar superblij met mijn eigen plek, maar het is echt een drama als je afhankelijk bent van de standaard pensionstallingen in NL.