Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miran schreef:Jeetje, wat heftig, denk je het goed voor elkaar te hebben…
Ik denk zelf ook als eerste aan rattengif of botulisme oid. Ik zou iig helemaal terug gaan naar het oude hooi of hooi helemaal ergens anders halen. Gebruik je nog stro of andere bodembedekking?
Zit er industrie in de buurt?
Voor nu zou ik eens contact opnemen met Den Hoek voor advies, evt mest naar hen opsturen. Een andere kijk geeft ms ook ander inzicht waar dit vandaan komt.
Chesss schreef:Heb je een nieuwe of een oude tuinslang waar je water mee geeft? Legionella dacht ik aan namelijk en anders idd botulisme. Al vraag ik me wel af of je dat in een autopsie niet tegen zou komen.
bigone schreef:Dus nog niets wijzer, in elk hooi dat niet verpakt is zit schimmel, altijd. En wanneer dat giftig voor paarden zou zijn vielen er dagelijks slachtoffers.
Is er op je Shetlander alleen autopsie uitgevoerd of hebben ze ook een volledig toxicologisch bloedonderzoek gedaan?
Danuah schreef:bigone schreef:Dus nog niets wijzer, in elk hooi dat niet verpakt is zit schimmel, altijd. En wanneer dat giftig voor paarden zou zijn vielen er dagelijks slachtoffers.
Is er op je Shetlander alleen autopsie uitgevoerd of hebben ze ook een volledig toxicologisch bloedonderzoek gedaan?
Ik vind dit een beetje kort door de bocht. Er kan wel in elk hooi schimmel zitten, maar als er duidelijk wordt aangegeven dat het meer kwaad als goed doet, dan ben je in ieder geval dat al wijzer. Er is van Saar geen bloedonderzoek gedaan (wij dachten van wel) want dat was na die dagen al gestold.
Water kunnen we volgens de dierenartsen uitsluiten. Dan zouden wij ook het lootje gelegd moeten hebben.
DuoPenotti schreef:Maar dat hooi was dan toch ook al stoffig op de oude locatie?
Dat stoffig niet gezond is ben ik het mee eens hoor. Maar daar hadden ze geen klachten.