Vierjarige afgeschreven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mrze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 21:53

Spenk schreef:
Dat heeft echt geen zin.... Er is geen beschermer wat tegen een tramp beschermd.

Maar wel tegen een net niet volle trap misschien. En baadt het niet dan schaadt het niet :)

Mrze

Re: Vierjarige afgeschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 21:57

En 't stelt mij ook net iets meer gerust, al dan niet terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 21:58

Je beseft je dat een beschermer het been flinkt opwarmt? En dat dat nog veel slechter is?

Mrze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 22:09

Spenk schreef:
Je beseft je dat een beschermer het been flinkt opwarmt? En dat dat nog veel slechter is?

Yes, vandaar dat ik zeg tijdens de introductie. En bij mijn weten is dat vooral voor de pezen slecht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 22:12

Ja dat klopt maar als het bot al ''stuk'' is dan zou ik de pezen zo goed mogelijk willen houden eigenlijk.

Mrze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 22:18

Spenk schreef:
Ja dat klopt maar als het bot al ''stuk'' is dan zou ik de pezen zo goed mogelijk willen houden eigenlijk.

Het is idd ook niet de bedoeling het om te laten, niet alleen daarom, maar ook niet om zand en alles wat er tussen kan schuren.

Mrze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 22:19

Hij staat al 8 maanden elke dag naast de pensioenwei, dus contact met draad is er al geweest. Maar toch vind ik de introductie eng. Helemaal omdat hij het mannetje nu is in zijn groep en ik bang ben dat hij dat daar ook wil proberen te zijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 22:59

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 08:51

Je kan het dier niet behoeden tegen elk onheil, het zal wanneer je gaat opereren altijd een bron van zorg blijven. Je kan het dier nu eenmaal niet inpakken met bubbeltjesfolie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 09:19

Ik denk dat het belangrijk is om te weten of er inderdaad een cyste zit en hoe deze ontstaan is. Ik heb een paard gehad met een cyste in het kroonbeen en artrose vorming daardoor. Wat ik begrepen heb is dat dit kan ontstaan door een ocd. Hier werd een operatie absoluut afgeraden (paard was ook al meer op leeftijd) en de dierenarts zei dat ze bij jonge paarden dit nog wel opereren maar het slagingspercentage niet heel hoog was. Nu weet ik natuurlijk niet of dit helemaal vergelijkbaar is.
Wat wel zo is volgens mij bij een cyste die artrose vorming geeft dat als je niets doet dat het er niet beter op wordt.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 11:26

Mrze schreef:
Hij staat al 8 maanden elke dag naast de pensioenwei, dus contact met draad is er al geweest. Maar toch vind ik de introductie eng. Helemaal omdat hij het mannetje nu is in zijn groep en ik bang ben dat hij dat daar ook wil proberen te zijn.

https://www.agradi.nl/arma-beschermer-m ... -zwart.htm

Deze beschermen het hele onderbeen tot aan de kroonrand.

Zou ze wel afdoen zodra je ziet dat alles ok gaat in de kudde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 11:35

Mijn aap heeft artrose door scheefstand in de hoef (vermoedelijk slecht onderhoud of aangeboren) ook in de kogel. Met de juiste behandeling, beweging training en management rijd ik nu weer lekker volloop zonder probleem. Ik heb een 7 jarige, gekocht met 5 en wss al eerder artrose.

Wel hou ik het in m'n achterhoofd en rijd ik anders, toch wat voorzichtig hou alles goed in de gaten etc. Maar heb nog geen gevoel dat ie terugvalt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:24

Ik heb mijn paard moeten laten inslapen vanwege een cyste. Deze zat in het kroongewricht. En die had ‘alleen’ maar een cyste en verder niks.