Rekening dierenarts

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Rekening dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 18:43

Om eerlijk te zijn Ts, met de prijs is niks mis mee, dit is een (spoedconsult) en voorrijkosten.

Wat betreft de tang erop, zegt echt helemaal niks. Ik heb een pony die op alle 4 de hoeven wegspringt op de tang, altijd. Mijn oude paard net zo. Een jong dier, fractuurkreupel (ja dat kan ook een hoefzweer zijn, maar dat ga je met een paard op 3 benen niet afwachten als je het correct doet), rontgen was gewoon een goede keus. En dat een hoef of been warm is zegt ook niet altijd wat. Andere ontsteking of zelfs fractuur kan ook temperatuurscerschil geven. Volgende keer gewoon normaal om uitleg vragen (en zelf erbij zijn), naam zou ik trouwens verwijderen als je geen problemen wil krijgen

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 18:51

Als dit gewoon overdag is en er gewoon een afspraak gemaakt is dan verwacht ik geen rekening van 160 euro. Helemaal als er niet fatsoenlijk onderzocht is wat er aan de hand is.

Vind de dierenartsen op het moment sowieso steeds royaler schrijven, meer onderzoeken en herhalingsconsulten willen doen.
Kreeg laatst een fles hoestsiroop, 1 liter, moest 5 dagen 10 ml per dag geven, kostte 40 euro zonder BTW. Dan vraag ik me af of ze daar dan geen kleinere fles voor kunnen geven..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 18:54

Esther schreef:
Als dit gewoon overdag is en er gewoon een afspraak gemaakt is dan verwacht ik geen rekening van 160 euro. Helemaal als er niet fatsoenlijk onderzocht is wat er aan de hand is.

Vind de dierenartsen op het moment sowieso steeds royaler schrijven, meer onderzoeken en herhalingsconsulten willen doen.
Kreeg laatst een fles hoestsiroop, 1 liter, moest 5 dagen 10 ml per dag geven, kostte 40 euro zonder BTW. Dan vraag ik me af of ze daar dan geen kleinere fles voor kunnen geven..

Is op dezelfde dag/zsm moeten komen niet gewoon spoed? Dan zit je al snel aan meer dan 100 euro.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 18:58

Nyaleti schreef:
Ben ik dan de enige die vooral schrikt dat iedereen 160 euro normaal vindt? := Ervan uitgaande dat het geen spoedconsult was.

Ik denk dat mensen in dit topic hun eigen rekeningen als referentie erbij pakken en meestal heb je het dan over dierenartsen die uitgebreid de tijd nemen, ter plekke verschillende onderzoeken doen en ook met een waarschijnlijke diagnose en daaropvolgend behandelplan komen (en dan meestal ook wel wat bij je achterlaten als in zakjes ontstekingsremmer, verbandmateriaal, een of ander zalfje of poedertje etc.)
Als je dan een rekening van 160 euro krijgt, ben je blij, ja.

Als het gaat om een dierenarts die amper tot geen onderzoek doet, waarbij ik niet het gevoel heb dat echt de tijd/moeite genomen wordt en die mij dan ook nog eens achterlaat zonder iets wat ook maar in de verte lijkt op een mogelijke diagnose, dan zou ik van 160 euro ook wel heel hard slikken.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:04

_San87_ schreef:
Esther schreef:

Is op dezelfde dag/zsm moeten komen niet gewoon spoed? Dan zit je al snel aan meer dan 100 euro.

Tussen 'op dezelfde dag komen' en 'zo snel mogelijk komen' zit een groot verschil hé.
Als er om 10uur al gebeld wordt voor een kreupel paard hoort daar gewoon ruimte voor te zijn in de agenda diezelfde dag. En voor een kreupele laten ze echt niet alles uit de handen vallen dus normaal gesproken wordt daar geen spoed voor aangerekend.
Als de eigenaar zelf aan geeft 'kan er alsjeblieft nú iemand komen' voor een kreupel paard dan kies je zelf voor een spoed consult.

Ik heb zelf wel eens gehad dat ik belde om 11uur en vroeg of het mogelijk was dat er iemand vandaag nog kon komen (geen spoed maar had liever niet gewacht tot morgen). Dierenarts was toen toevallig in de buurt en stond om half 12 bij mij. Hebben ze bij de administratie ook als spoed aangerekend toen :=
Is er niet zoiets gebeurd TS?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:04

ik vind het een bizar hoog bedrag. Zou er zeker met de dierenarts over in overleg gaan.

ik heb hier sporadisch een dierenarts nodig, mijn oude merrie heeft wel last van gaskoliek. Als ik de dierenarts op vrijdagavond laat komen (merk het meestal pas s avonds als ze weer op stal is), dan krijgt ze pijnstiller en darmontspanner en is de dierenarts meestal wel zo'n 20 minuten bezig. Rekening is incl voorrijden, consult en medicatie meestal rond de 80,-.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:08

Nyaleti schreef:
_San87_ schreef:

Tussen 'op dezelfde dag komen' en 'zo snel mogelijk komen' zit een groot verschil hé.
Als er om 10uur al gebeld wordt voor een kreupel paard hoort daar gewoon ruimte voor te zijn in de agenda diezelfde dag. En voor een kreupele laten ze echt niet alles uit de handen vallen dus normaal gesproken wordt daar geen spoed voor aangerekend.
Als de eigenaar zelf aan geeft 'kan er alsjeblieft nú iemand komen' voor een kreupel paard dan kies je zelf voor een spoed consult.

Ik heb zelf wel eens gehad dat ik belde om 11uur en vroeg of het mogelijk was dat er iemand vandaag nog kon komen (geen spoed maar had liever niet gewacht tot morgen). Dierenarts was toen toevallig in de buurt en stond om half 12 bij mij. Hebben ze bij de administratie ook als spoed aangerekend toen :=
Is er niet zoiets gebeurd TS?

Ik vind op drie benen staan niet hetzelfde als kreupel, maar okay :o.

Ik weet niet wat TS gezegd heeft, meteen komen of niet. Mocht ze dat wel gezegd hebben, dan heb je iig al één verklaring waarom het bedrag hoog uitvalt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:10

Nyaleti schreef:

Inderdaad dit.
Ik weet natuurlijk met hoe de afspraak gemaakt is, maar dezelfde dag is bij mij niet perse spoed.
Inderdaad, ik denk dat zijn been gebroken is ik wil nu iemand, ja dan krijg je een andere afspraak.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:15

Ik heb nog nooit een spoed bedrag op een rekening gehad bij een afspraak voor dezelfde dag.

En ik heb echt wel eens dezelfde dag een DA nodig gehad, bv toen mijn paard moelijk kon plassen en die ander een keer verdacht met koliek stond. (bleek uiteindelijk een virus infectie).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:20

MissJG schreef:
Dieren zijn duur. Paarden helemaal. Maar dierenartsen ook.. vind het soms schandalig wat ze vragen. Hier gelukkig maar een keer de dierenarts hoeven bellen (klopt af) maar moest voor ongeveer 900 meter verderop €25 voorrijkosten betalen. Dat vond ik stiekem wel een beetje zuur. :x
Vaak is er een minimumprijs voor, dus de kortere afstanden zijn ook relatief het duurst. Zo kon ik laatst ook 98 pond aftikken om mijn paard te laten vervoeren naar een stal die op 15 minuten rijden van de sales was. :+ Had ze 100km verderop gestaan, dan was ik waarschijnlijk maar een tientje meer kwijt geweest.

Ik ben heel benieuwd naar de andere kant van dit verhaal.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:37

Overdag kan ook spoed zijn. Als ik niet tussen 9 en 10 voor een afspraak bel maar later, valt dat onder spoed. Ook overdag.

Ik vind het bedrag niet zo super gek als het buiten spreekuur is afgesproken (en dus spoed) en wat onderzoek is uitgevoerd. Aangezien TS er niet bij was, is dat lastig te bepalen. Normaliter zit we alrijd een specificatie bij is mijn ervaring. Daar zou een hoop uit duidelijk moeten worden.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 20-08-21 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:39

pummetje schreef:
Zeuren sorry wat een reacties misschien moet je eerst lezen , we hebben daarna met onze duimen erop gedrukt en duidelijk hhoefzweer. Geen tang 11 min bijelkaar, geen naam genoemd, de eerste keer wat op blokt gezet en zeker de laatste keer want mensen lezen de helft

Maar lees jij zelf de vragen / reacties wel? Is al paar keer gevraagd of er een specificatie bij zat lees ik nu. Dat kan een en ander verklaren voor wat betreft de kosten.

Hopelijk knapt je paard snel op!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:49

Tancreda4 schreef:
Overdag kan ook spoed zijn. Als ik niet tussen 9 en 10 voor een afspraak bel maar later, valt dat onder spoed. Ook overdag.

.

Dat inderdaad. Bij de meeste praktijken moet je voor een bepaalde tijd bellen en stellen ze een logische route op. Als jij dus later die dag belt en je moet alsnog in de route opgenomen worden en het is afwijkend kan ik me voorstellen dat er een ander tarief gerekend wordt onder de noemer spoed.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:53

Dat idd. Ik ken een kliniek die voor onze stal voor zo'n niet tijdig gepland bezoek bijna 90 euro voorrijkosten rekende als ik mij goed herinner (was niet mijn rekening, dus geen ervaring uit eigen hand, het was iig een flink bedrag) . Dan tikt het vlot aan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:55

Hier hebben ze nooit wat gezegd over een tijdstip dat ik gebeld moet hebben.
Meestal is het van, ik geef het door en hij belt je als hij van de vorige klant komt.
Omdat ik ze eigenlijk altijd buiten heb staan en ze dan netjes binnen gevist heb.
Maar ze kunnen ook zeggen is het vandaag nodig want hij zit vol, kan het ook morgen.
En dat zal de spoed bepalen wat ik daarop antwoord :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:58

pummetje schreef:
Zeuren sorry wat een reacties misschien moet je eerst lezen , we hebben daarna met onze duimen erop gedrukt en duidelijk hhoefzweer. Geen tang 11 min bijelkaar, geen naam genoemd, de eerste keer wat op blokt gezet en zeker de laatste keer want mensen lezen de helft

Nou gefeliciteerd, nu ben je DA.

Jij bent niet duidelijk in je communicatie hier, niet wij. Wij gaan enkel in op een bericht wat overduidelijk vol emotie en snel geschreven is.
Voor jou is het misschien duidelijk, maar voor 98% in dit topic niet.
Reageer dan ook op de vragen die je gesteld worden ipv het slachtoffer uit te hangen.

Ja paarden houden is duur, leer er mee leven of doe jezelf een lol en verkoop je veulens.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 20:08

Ik vermoed dat wanneer je belt naar een dierenarts dat je jaarling op 3 benen staat, dit idd als spoed gezien wordt, waarbij een dierenarts zo snel mogelijk wordt vrijgemaakt en als eerste naar jouw paard is gegaan.
Net zoals wanneer je met een paard met koliek belt, ook dan wil je liever niet dat de betreffende dierenarts eerst nog 4 andere visites rijdt voordat die bij je paard is.

En ja, spoedtarief kost extra, omdat de betreffende dierenarts op dat moment niet meer kan kiezen voor de meest logische route maar direct naar jouw paard komt, misschien andere klanten moet laten wachten omdat die jouw paard ertussen schuift, enz.

Dus ja, ook tijdens normale openingstijden kan een visite wel degelijk als spoed aangemerkt worden.

En verder is het zonder de specificaties van de rekening moeilijk te zeggen of de rekening al dan niet terecht is.

En aangezien TS daar niet echt antwoord op lijkt te willen geven, kunnen we hier heel lang speculeren, maar zullen we nooit weten wat er nu precies gefactureerd is.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 22:35

Als ik vandaag een DA nodig heb moet ik voor 9.00 uur bellen en dan plannen ze het in. Ik wordt gebeld als ze onderweg zijn. Dit is normaal tarief. Als ik in de loop van de dag bel met de vraag of ze vandaag nog willen komen, moet ik een spoedtarief betalen. Vind ik heel logisch.
Ik vind het sowieso niet handig van TS om gelijk een DA te bellen zonder eerst zelf poolshoogte te nemen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 23:53

Nu ja, wanneer is spoed spoed natuurlijk. Zodra je een da belt omdat je paard ziek of geblesseerd is, wil je natuurlijk dat die wel even komt kijken en niet dat die pas vier dagen later binnen komt wandelen. Maar mijn dierenarts maakt daar toch wel een onderscheid in tussen 'deze klant helemaal bovenaan prioriteitenlijst zetten, andere afspraken naar achteren verschuiven en nu vertrekken' en 'ik kan straks wel tussen patiënt X en Y langskomen'.

Uiteraard balanceert deze inschatting of iets spoed is of niet ook vaak op het randje. Maar laat ons zeggen dat als de dierenarts het zo ernstig inschat dat die het wel een spoedvisite waard vindt, dat het dan ook wel moet stroken met zijn uiteindelijke handelingen. En dan komt 'sorry, ik heb mijn tang niet bij, ik weet eigenlijk totaal niet wat je paard heeft, laten we morgen anders foto's maken in de hoop dat die deze nacht niets verder beschadigt' best wel knullig over. Als mijn dierenarts inschat dat het spoed is en dan ook dat tarief wenst aan te rekenen, dan hoop ik dat die iets beter beslagen en voorbereid bij mijn paard aankomt to be honest.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 00:29

Hier is alles wat na 10 uur s morgens wordt aangevraagd duurder.
Dan betaal je dus al flink extra als ze die dag ergens (kan rustig eind de middag zijn) langs zullen komen.
Dit staat nergens vermeld op de site en dat is waar ik van baalde.
Bel je om 11 uur voor een kreupel paard (zo van: goh mijn paard staat kreupel met een dik been en zij zeggen: eind van de middag kan X komen kijken; dan betaal je al wel extra tarief).

Heb je echt spoed spoed, dan betaal je helemaal veel ca 2 1/2x tarief.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 06:24

Ik moet ook bellen voor 9 uur. Zie ik s middags dat er een da moet komen (geen grote spoed) en ik bel, dan is dat duurder. Heel logisch vind ik.

Anders belt iedereen de hele dag maar om gewone afspraken te maken en wil iedereen dat ze vandaag nog komt terwijl dat met niet bv alles nodig is. Plannen is dan veel lastiger.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 07:03

TS is boos, dus die zal wel niet meer reageren.

Als je niet zelf bij het consult geweest bent, weet je ook niet exact wat DA gedaan heeft en hoelang ze bezig is geweest! 160 euro, ik schrik daar ook niet van, uit het verhaal komt ook niet naar voren of het inderdaad een spoed consult is geweest.

Maar goed, mensen knallen maar zo alles op internet.

Ik zit zelf ook in de zorg en herken het zeker.

Je bent 3 kwartier met iemand bezig geweest je bent klaar met je werkzaamheden en wil door naar de volgende patient. Hoe vaak krijg ik wel niet te horen; Ben je nu al klaar??!! dan denken zij dat je maar 10 minuten bezig bent geweest terwijl dit 45 minuten was.

Kan me dan haast ook niet voorstellen dat DA er echt maar 11 minuten geweest is, dat is namelijk echt heel kort en ts is daar niet bij geweest.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:22

Al zou een dierenarts maar 5 minuten met mijn paard bezig zijn, als die in die 5 minuten een mogelijke diagnose en behandelplan heeft, no problemo, ik betaal met de glimlach.
Maar als je als dierenarts gebeld wordt met 'hier staat een paard ineens stokkreupel' en je hebt het materiaal zelfs niet bij om een hoefzweer te bepalen dan wel uit te sluiten noch het materiaal om meteen foto's te maken om een eventuele breuk te bepalen dan wel uit te sluiten. Dan ebt mijn glimlach snel weg.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:39

Ik vind het om eerlijk te zijn ook best prijzig.
Verschillende keren de da gehad en controles tussendoor
Consult, kreupelheidsonderzoek, 3 röntgen foto's (meerdere gemaakt maar niet allemaal gaven een duidelijk beeld), echo € 265,05
Consult, kreupelheidsonderzoek, echo € 119,50 incl btw
Consult, onderzoek, echo € 111,85

Overigens is dit een paardenkliniek

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:55

Ik zou ook schrikken van zo'n rekening hoor. Voor dat bedrag moet er ergens een behandeling gebeurd zijn. Een DA die 160 rekent voor consult + voorrijdkosten (en ze woonde in de buurt) is echt wel heel duur.
En dat heeft niks te maken met de rekening kunnen betalen of niet.

Onlangs heb ik dat zelfde bedrag moeten betalen voor consult + voorrijden + inspuiting met AB en vochtafdrijvers + 4 dagen ontstekingsremmers. Om maar even te vergelijken.