Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Esther schreef:Als dit gewoon overdag is en er gewoon een afspraak gemaakt is dan verwacht ik geen rekening van 160 euro. Helemaal als er niet fatsoenlijk onderzocht is wat er aan de hand is.
Vind de dierenartsen op het moment sowieso steeds royaler schrijven, meer onderzoeken en herhalingsconsulten willen doen.
Kreeg laatst een fles hoestsiroop, 1 liter, moest 5 dagen 10 ml per dag geven, kostte 40 euro zonder BTW. Dan vraag ik me af of ze daar dan geen kleinere fles voor kunnen geven..
Nyaleti schreef:Ben ik dan de enige die vooral schrikt dat iedereen 160 euro normaal vindt?Ervan uitgaande dat het geen spoedconsult was.
_San87_ schreef:Esther schreef:Als dit gewoon overdag is en er gewoon een afspraak gemaakt is dan verwacht ik geen rekening van 160 euro. Helemaal als er niet fatsoenlijk onderzocht is wat er aan de hand is.
Vind de dierenartsen op het moment sowieso steeds royaler schrijven, meer onderzoeken en herhalingsconsulten willen doen.
Kreeg laatst een fles hoestsiroop, 1 liter, moest 5 dagen 10 ml per dag geven, kostte 40 euro zonder BTW. Dan vraag ik me af of ze daar dan geen kleinere fles voor kunnen geven..
Is op dezelfde dag/zsm moeten komen niet gewoon spoed? Dan zit je al snel aan meer dan 100 euro.
Nyaleti schreef:_San87_ schreef:
Is op dezelfde dag/zsm moeten komen niet gewoon spoed? Dan zit je al snel aan meer dan 100 euro.
Tussen 'op dezelfde dag komen' en 'zo snel mogelijk komen' zit een groot verschil hé.
Als er om 10uur al gebeld wordt voor een kreupel paard hoort daar gewoon ruimte voor te zijn in de agenda diezelfde dag. En voor een kreupele laten ze echt niet alles uit de handen vallen dus normaal gesproken wordt daar geen spoed voor aangerekend.
Als de eigenaar zelf aan geeft 'kan er alsjeblieft nú iemand komen' voor een kreupel paard dan kies je zelf voor een spoed consult.
Ik heb zelf wel eens gehad dat ik belde om 11uur en vroeg of het mogelijk was dat er iemand vandaag nog kon komen (geen spoed maar had liever niet gewacht tot morgen). Dierenarts was toen toevallig in de buurt en stond om half 12 bij mij. Hebben ze bij de administratie ook als spoed aangerekend toen![]()
Is er niet zoiets gebeurd TS?
Nyaleti schreef:Tussen 'op dezelfde dag komen' en 'zo snel mogelijk komen' zit een groot verschil hé.
Als er om 10uur al gebeld wordt voor een kreupel paard hoort daar gewoon ruimte voor te zijn in de agenda diezelfde dag. En voor een kreupele laten ze echt niet alles uit de handen vallen dus normaal gesproken wordt daar geen spoed voor aangerekend.
Als de eigenaar zelf aan geeft 'kan er alsjeblieft nú iemand komen' voor een kreupel paard dan kies je zelf voor een spoed consult.
MissJG schreef:Vaak is er een minimumprijs voor, dus de kortere afstanden zijn ook relatief het duurst. Zo kon ik laatst ook 98 pond aftikken om mijn paard te laten vervoeren naar een stal die op 15 minuten rijden van de sales was.Dieren zijn duur. Paarden helemaal. Maar dierenartsen ook.. vind het soms schandalig wat ze vragen. Hier gelukkig maar een keer de dierenarts hoeven bellen (klopt af) maar moest voor ongeveer 900 meter verderop €25 voorrijkosten betalen. Dat vond ik stiekem wel een beetje zuur.
pummetje schreef:Zeuren sorry wat een reacties misschien moet je eerst lezen , we hebben daarna met onze duimen erop gedrukt en duidelijk hhoefzweer. Geen tang 11 min bijelkaar, geen naam genoemd, de eerste keer wat op blokt gezet en zeker de laatste keer want mensen lezen de helft
Tancreda4 schreef:Overdag kan ook spoed zijn. Als ik niet tussen 9 en 10 voor een afspraak bel maar later, valt dat onder spoed. Ook overdag.
.
pummetje schreef:Zeuren sorry wat een reacties misschien moet je eerst lezen , we hebben daarna met onze duimen erop gedrukt en duidelijk hhoefzweer. Geen tang 11 min bijelkaar, geen naam genoemd, de eerste keer wat op blokt gezet en zeker de laatste keer want mensen lezen de helft