zomer exceem
longproblemen
Brokkelhoeven
insulineresistentie
hartruis.
hoefbevangenheid
teveel blanke blote huid omdat ze hier buitenstaan en dat is in de zomer niet fijn voor het dier!.
Ook een ongeschikt dier voor ons gebruiksdoel wat hier echt all round is als gezinsgebruikspony, zit er potentie in is het prima maar als het dier dat niet kan leren is het niet fair!
Een groot paard ...ik ben van de handzame formaatjes, nee geen falabella's, welsjes of arabieren.
Niet dat er iets mis is met die dieren maar niet mijn smaak.
Een fout karakter, agressief ,rillerig en schrikkerig dier.Ook merrie gedrag vind ik niets aan!.
Een te lichte kleur, te veel wassen met name in de winter!
Waar ik dus persoonlijk niet meezit zijn littekens, een oog missen, hele grote witte aftekeningen, verschillende kleur van de ogen, een rondgeribt paard, een pony die pony is korte beentjes ronde buik, een afwijkend extrieur zoals onze konik had.
maar ook dat zegt niets want de shet van onze dochter is wit en heeft zelfs winter bevangenheid ontwikkeld. Maar hij is voor de kindjes de liefste kameraad, en letterlijk door een kleuter te rijden en mennen gezien zijn leeftijd verlaat hij het erf pas als hij overleden is.
En wat ook een deal breker is de advertenties met eeuwig contact, een verkoop contract met bizarre eisen voor een perfect 5 sterren huisje. En een absurd hoge woeker prijs voor een doodgewone pony zonder prestaties of spectaculaire genen.
tja al doende leert men en ik kan ook best door dingen heen kijken ...maar wat een lijst is het al