Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Femke_Tweety schreef:Je kunt vlak voor de laatste bocht, net voor de bus ervoor komt, vrij goed zien dat ze hier iig niet zuiver loopt. (Kijk bovenop de heupen/het kruis, lijkt eerder galop beweging dan draf beweging)
Het viel mij behoorlijk op, kon me alleen niet voorstellen dat ze met een onzuiver paard meedoen.
Tot de laatste 10 seconden, en je dus hoort dat ze uitgeschakeld is op onregelmatigheid.
Geen idee of dit op het been is waar ze nu ook problemen heeft. Geen idee of het überhaupt dezelfde blessure is.
Maar het valt wel op.
Vond ik ook en ja, rechts achter en dat is nu ook zo. Ik denk dat ze haar daarna hebben ingespoten met die vries dingen. Denk dat de blessure nooit weg is geweest..
Ze heeft uiteindelijk ook nooit echt gekoerst in Nederland geloof ik?
Ik ben minder handig met googelen dan anderen hier.
Femke_Tweety schreef:Ik ben heel benieuwd wat de smid er uiteindelijk van vindt. En wat er in het verslag van de kliniek staat.
Maar het lijkt er steeds meer op dat je paard een oude blessure heeft die momenteel dus wel weer behoorlijk opspeelt en mogelijk weer acuut geworden is. Dat kan, dat een oude plek weer lelijk opspeelt of weer opnieuw iets inscheurt.
Ik hoop voor je dat dat uiteindelijk meevalt, maar op dit moment denk ik dat dit wel eens kan betekenen dat je altijd heel veel rekening met deze plek moet gaan houden, en dat ze er wellicht ook blijvend wat last van houdt. (Als in, reken niet teveel op 3 uur durende buitenritten of springparcoursjes en zo)
Mkango schreef:Ah, ze heeft helemaal niet in Frankrijk gekoerst!Ze is als jaarling verkocht naar Zweden, naar Tomas Malmqvist. Misschien is het het waard om hem even te contacteren? Want ze is direct vanaf zijn stal naar Nederland geëxporteerd zo te zien.
ruitje schreef:Mkango schreef:Ah, ze heeft helemaal niet in Frankrijk gekoerst!Ze is als jaarling verkocht naar Zweden, naar Tomas Malmqvist. Misschien is het het waard om hem even te contacteren? Want ze is direct vanaf zijn stal naar Nederland geëxporteerd zo te zien.
Die heeft er volgens mij heel veel, verspreid over heel Europa. Kan mij slecht voorstellen dat dit paard hem is bijgebleven
8000 euro is trouwens vrij gemiddeld, ze zijn veel duurder als ze nog in de sport lopen of kunnen versus als ze rijpaard zijn he. Dat geld voor dressuurpaarden bijv. Ook
ruitje schreef:Haha, ik ken de beste man verder niet, maar ik geloof je op je woord.Mkango schreef:Ah, ze heeft helemaal niet in Frankrijk gekoerst!Ze is als jaarling verkocht naar Zweden, naar Tomas Malmqvist. Misschien is het het waard om hem even te contacteren? Want ze is direct vanaf zijn stal naar Nederland geëxporteerd zo te zien.
Die heeft er volgens mij heel veel, verspreid over heel Europa. Kan mij slecht voorstellen dat dit paard hem is bijgebleven
8000 euro is trouwens vrij gemiddeld, ze zijn veel duurder als ze nog in de sport lopen of kunnen versus als ze rijpaard zijn he. Dat geld voor dressuurpaarden bijv. Ook
ruitje schreef:Ook de conclusie: na deze kwali is ze gevriesbrand is niet te trekken. Dit kan ook ervoor gebeurd zijn. En het kan ook zijn dat ze gevriesbrand is en dat de pees pas een jaar later is gaan opspelen.
Ik snap dat je een soort tijdspad wil uitstippelen maar dat gaat slecht lukken denk ik.
fransje23 schreef:Ruitje, wat is jou mening over het stukje onregelmatigheid voor de start?
Spanning voor de koers?
ruitje schreef:Ik heb de afstamming van paard van de TS niet goed bekeken, dus of 8000 duur is weet ik niet. Maar er zijn er die als jaarling voor 40.000 verkocht worden en als 4 jarige voor 2000 als rijpaard te koop staan.
Waar ze gevriesbrand is kun je inderdaad niet zoveel over zeggen. Sterker nog, het kan zijn dat ze inmiddels 4 eigenaren verder is, of 4 trainers.
Ik denk dat mensen ook moeten beseffen dat een sportpaard een heel ander leven heeft gehad, die staat zijn hele leven in training. Sommige eigenaren komen 1 keer per maand, of nooit. Sommige trainers hebben er 50 staan, of 100.
Er zijn ook eigenaren die dagelijks komen, of trainers die er 5 hebben. Maar je kunt het niet vergelijken met de oude eigenaar van jouw recreatiepaard bellen: die al 10 jaar bij dezelfde staat en elke dag de zorg deed.
De medische begeleiding en de zorg is top, en op elke stal hordes meiden die verzorgen of trainen. Dus aandacht en begeleiding geen gebrek.
Ik ga met mijn dravers gewoon 4 x per jaar naar de kliniek voor een check up.
Maar ik heb er ook 10 in training en als jij mij over 5 jaar vraagt of die ene die toen 3 maanden bij mij heeft gestaan misschien een blessure heeft gehad: dan moet ik of terug in mn boeken als ik die nog heb, of het moet net een paard zijn geweest wat mij is bijgebleven.
Daarnaast: wat schiet je er mee op. TS heeft volgens mij uiteindelijk zelf ook een tijd lopen zoeken voordat ze er achter kwam wat het was. Misschien zijn er wel eigenaren die het ook niet geweten hebben, of die dachten dat het genezen was. Of eigenaren die willens en wetens een paard met een blessure hebben doorverkocht. In alle gevallen: ga je antwoorden krijgen waar je wat aan hebt? Ik denk van niet...
Maar zo ben ik, ik denk dat je vooruit moet kijken en moet handelen naar de situatie nu.
Ik vind het wel leuk dat we je zoveel verder hebben kunnen helpen TS, ben erg benieuwd hoe het gaat met dit mooie dier. Wil je ons op de hoogte houden?
Lunamoon schreef:Heb je al eens bij je dierenarts gehoord voor stamceltherapie? Ik heb ooit een paard gehad met een aanslepende blessure, niet op de pees, had een kiste in her hoefbeen, dit is ondertussen wel al 15 jaar geleden en toen kwam deze behandeling maar juist te voorschijn. Toen kreeg ik het advies van het niet te doen omdat het vooral voor peesblessures werd onderzocht. Misschien is dat een optie?
fransje23 schreef:Dat is wel leuk!
Heb je al een idee hoe je het gaat aanpakken?
Zit het beslag er inmiddels onder?