Pony schiet steeds weg tijdens het rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Re: Pony schiet steeds weg tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:10

Ik zag je vandaag op de kliniek. Fijn dat er wat uitgekomen is!

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 20:20

Tessebes schreef:
Ik zag je vandaag op de kliniek. Fijn dat er wat uitgekomen is!

Ik was even helemaal verbaasd toen jij mijn verhaal herkende. Super toevallig.
Alles goed met jou paard?

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 20:22

Dilan93 schreef:
Xritt schreef:
Wat een top kliniek is Smdc! Ik ben in mijn leven bij verschillende klinieken geweest. Maar dit voelde zo fijn. De arts was ook echt een top vent! Hij had het na het horen van mijn verhaal en na wat voelen en oefeningen. Het gelijk bij het rechte eind. Onze pony heeft twee ontstekingen in zijn hals. Deze zijn nu ingespoten. Zijn tanden zijn gecheckt en die waren gelukkig goed.
De arts vond hem wat stijfjes hier en daar en zijn rug moest sterker worden. Het stijven komt waarschijnlijk doordat hij te dik is. Hier werken we aan :+
De rekening was even schrikken. Maar verder ben ik dik tevreden over de kliniek en arts!

Balen van de ontstekingen in zn hals, maar hopelijk is het wegschieten een gevolg hiervan en is het verholpen als de ontstekingen weg zijn :)

Hoop ik ook! De arts dacht van wel. Maar daar gaan we over een tijdje achterkomen. We hebben nu een opbouw schema gekregen voor de komende drie weken

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:22

Wat mag de pony in z’n hoefjes knijpen met jou als baas! Wat goed dat je je gevoel op medisch vlak gevolgd bent en ‘fijn’ dat er concreet wat uitgekomen is. Hopelijk slaat de behandeling aan.

Hebben ze beeld bij waar de ontsteking vandaan komt of gewoon pech?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:41

Ja ik heb ervaring met insuline resistentie. Goed dat je er opmerkzaam op bent.
En fijn dat je bij de kliniek iets hebt gevonden. Soms is het echt zoeken naar het optimale. Ik zou er idd voor zorgen hem zoveel mogelijk van t suiker af te halen en met de inspuitingen in de hals moet je denk ik wel een heel verschil gaan merken.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 20:56

Dank je Noukie! Hoop dat hij dat ook denkt :D
Hij kan nu aan de bak. Hoop dat het werkt en hij geen pijn meer heeft.
In al die jaren heb ik wel geleerd dat je je gevoel moet volgen. Maar ook dat aanmodderen niet helpt. Ik ga liever gelijk over tot actie en duidelijkheid.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:07

Bij mijn paard zijn 4 weken geleden 3 facetgewrichten in de hals ingespoten. Ze was wel verbeterd, maar nog steeds ongemak aan de voorkant. Ontstekingen aan de facetgewrichten waren wel weg. We zijn bij de fysio en de tandarts geweest. Hopelijk neemt dat voldoende weg om weer beter te gaan bewegen.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 07:16

Wat een geluk geeft die pony zeg dat hij bij jou terecht gekomen is. Niet meteen een stempel lastig krijgen maar kijken waarom hij iets doet. Respect! Hoop voor jullie dat deze behandeling wat doet!

Chamisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:11

Ik las dit verhaal en herkende onze pony erin. Onze pony zat tegen insuline resistentie aan en ook hij had al deze lichamelijke kenmerken. En bovenal, ook dat wegschieten. Nu moet ik ook wel eerlijk zeggen dat het wel een boefje is. Hij staat bij ons voor de kar en wordt niet (meer) onder het zadel gereden. Nu hij lichamelijk vooruit gaat op zijn suikerarme dieet, wordt het wegschieten ook steeds minder en is hij ook veel actiever.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 21:13

Chamisa schreef:
Ik las dit verhaal en herkende onze pony erin. Onze pony zat tegen insuline resistentie aan en ook hij had al deze lichamelijke kenmerken. En bovenal, ook dat wegschieten. Nu moet ik ook wel eerlijk zeggen dat het wel een boefje is. Hij staat bij ons voor de kar en wordt niet (meer) onder het zadel gereden. Nu hij lichamelijk vooruit gaat op zijn suikerarme dieet, wordt het wegschieten ook steeds minder en is hij ook veel actiever.

Kan je wat meer vertellen over wat jullie pony deed? Hoe hebben jullie zijn training verder aangepakt? Welke kenmerken had jullie pony nog meer.
Welk voer geven jullie?Vooral in de bak is de pony niet fijn. Hij is sloom en slecht aan de hulpen. Hij schiet nog steeds weg. De bak is nu ook best zwaar. Misschien dat dat ook niet nee helpt