Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Doef schreef:Ik zit zelf erg in de knoop met de hoeveelheid, de zupa moet geweekt worden met 5 a 6 delen water en zet flink uit, waardoor hij al gauw een paar kilo in een keer op zijn maag krijgt + die schep muesli/metazoa, wil hem ook niet teveel geven, maar wat is teveel? We willen nu sowieso over op 2 keer per dag Zupa, een halve schep erbij savonds? Kan ik daar eventueel fibernuggets, Speedibeet, bietenpulp, Seniores priores oid aan toevoegen? .
Doef schreef:Ik zit zelf erg in de knoop met de hoeveelheid, de zupa moet geweekt worden met 5 a 6 delen water en zet flink uit, waardoor hij al gauw een paar kilo in een keer op zijn maag krijgt + die schep muesli/metazoa, wil hem ook niet teveel geven, maar wat is teveel? We willen nu sowieso over op 2 keer per dag Zupa, een halve schep erbij savonds? Kan ik daar eventueel fibernuggets, Speedibeet, bietenpulp, Seniores priores oid aan toevoegen? Er is zoveel... Ik zelf heb echt een complete error, zie door de bomen het bos niet meer. We wachten nu ook op de uitslag van de bloedtest alle waardes, organen, bloedcellen en cushing worden getest.
Doef schreef:Wat zouden jullie aanraden qua hoeveelheid Seniores Priores in combinatie met pavo 18plus? Zou dat een goede combi zijn?
Zal ik de Zupa van Equifyt dan compleet vervangen voor SP?
Gaat om een paard van 1,65.
fannetje schreef:Doef schreef:Wat zouden jullie aanraden qua hoeveelheid Seniores Priores in combinatie met pavo 18plus? Zou dat een goede combi zijn?
Zal ik de Zupa van Equifyt dan compleet vervangen voor SP?
Gaat om een paard van 1,65.
De mijne is dus 1.66 en krijgt dus 3/4 schep droog per dag Ik doe daar ruim 2 liter water bij.
Die van jou mag aankomen, dus zo beginnen met 1 schep per dag (en daar 3 liter water bij) en dan een tot 1,5 schep schep 18 plus (of andere eiwitrijke muesli, misschien dat de topsport of sportsfit beter kan zijn? )
Dan kun je altijd indien nodig uitbreiden naar 1,5 tot 2 scheppen seniores, mocht dit nog niet voldoende zijn.
Hannanas, die van mij redt het ook niet op alleen gewoon ruwvoer met krachtvoer aangevuld, maar met de seniores doet hij het top. Ik denk dat die van mij met echt eiwitrijk hooi het misschien wel zou redden, maar aangezien dat bij mij op stal niet gevoerd (en ik denk op de meeste stallen niet)wordt, los ik het zo op Blijkbaar eet hij gewoon niet hard genoeg om aan zijn behoefte te voldoen.
Hannanas schreef:Ik denk dat het hem zit in de 15% zetmeel bij de sp. In principe zou je dat ook anders kunnen aanvullen denk ik. Heel veel eiwit zit er niet extreem in. Gebruik jij sp als extra aanvulling op wat je al voerde of ben je geminderd in krachtvoer?
Doef schreef:Als ik de Zupa vergelijk met SP, zit er in SP minder eiwit, minder vet en meer suiker+zetmeel...
Ik zat wel te kijken naar vitalbix breed and grow óf Cavalor wholegain (hoewel veel suikers+zetmeel), wellicht dat in combinatie met de bodybuilder (van hippalgo?) en wat Zupa?
ellepel schreef:bodybuilder van mijten.
echt ik roep het in elk topic wat over dunne paarden gaat.
de naam denk je van het is voor de spieren,maar het is echt super om paarden ook aan te laten zetten en je geeft maar een 300 gram per dag.
eventueel stap je over naar sojaschroot,dat kan ook.
slobber met niet teveel water maken! het hoeft echt geen soep te zijn.
water vult heel erg en je hebt echt maar zoveel nodig dat je product voldoende is uitgezet.
dat ze er nog wat op moeten kauwen is het allerbeste want dan maken ze het zo belangrijke speeksel aan.
die zupa is een soort grasbrok?
als ik ze naast elkaar zet met seniores priores bij voervergelijk
http://www.voervergelijk.nl/vergelijken ... s-priores/
dan vind ik die haast beter dan de seniores priores omdat het alleen kruiden en grassen zijn.
maar probeer het inderdaad eens te mengen met de pavo 18 plus.
en ik zou echt een volle schep zupa geven,geweekt is dat denk ik een halve emmer ?
schep pavo er door en dat geven, en dan 2 of 3 x per dag.
EllyC schreef:Doef schreef:Als ik de Zupa vergelijk met SP, zit er in SP minder eiwit, minder vet en meer suiker+zetmeel...
Ik zat wel te kijken naar vitalbix breed and grow óf Cavalor wholegain (hoewel veel suikers+zetmeel), wellicht dat in combinatie met de bodybuilder (van hippalgo?) en wat Zupa?
De praktijk heeft al bij meerdere paarden bij meerdere bokkers uitgewezen dat ssp echt een oplossing biedt. Wellicht kan het beter opgenomen worden dan de andere voeren.
Waarom de praktijkgevallen elke keer zo opzij schuiven?
Ik snap je er hopeloos van wordt elke keer tegen een te mager paard aan te moeten kijken maar ga verder zoeken.
Ontwormen - bloed prikken - ssp voeren - goed onbeperkt hooi etc.