Na hangen ineens bijzonder atactisch gedrag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey1998

Re: Na hangen ineens bijzonder atactisch gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 18:35

Weet iemand waar ik een paardenambulance zou kunnen vinden? Kan nergens iets vinden eigenlijk.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:49

Texas02 schreef:
Linsey1998 schreef:
Vanmiddag kwam ik op stal en was het gedrag nog 1000 maal erger. Hij heeft helemaal geen coördinatie meer, is constant zoekenden en dreigt iedere keer te vallen. Dierenarts (een andere) thuis er maar weer bij. Was toevallig al aanwezig voor een ander paard.

Die vond het absoluut ook niet normaal, dus vochtafdrijvers, ontstekingsremmers en pijnstillers gegeven maar knapt er niet van op. Rond gebeld met verschillende goede klinieken en allemaal zeggen ze dat ik beter een ct scan kan laten maken. Maar hoe hij er momenteel bij staat is vervoeren echt geen optie.

Nu nadenken wat ik wil, morgen kijken hoe we het gaan aanpakken. Ik baal enorm ;(

Heel veel sterkte :(:) Ik las eerder iets van een paardenambulance, misschien is dat een idee? Mijn vorige paard kon ook niet meer vervoerd worden op een gegeven moment, heel lastig..

Is dit niet iets, mobiele ct scan? https://www.gelderlander.nl/buren/het-a ... gle.com%2F

Volgens mij is die niet mobiel, maar staat die in Lienden. Dat is nog een aardig eind uit de buurt. Die in Utrecht, Emmeloord of Wolvega zijn dichterbij, ik weet alleen echt niet als ik het zo lees, of dat nog wel een optie is...

De Boer in Pesse, https://www.deboer-aanhangwagen.nl/prod ... ambulance/ , heeft een paardenambulance, maar dat is in Drenthe, dus echt een eind uit de buurt. Maar dit soort ambulances zijn meer voor paarden die liggen en niet meer overeind kunnen komen.

TS, ik zou echt eerst Röntgenfoto's en/of echo op stal laten maken. Als hij nu zo snel weer verslechtert lijkt er wel meer aan de hand te zijn dan beknelde zenuwen of een "alleen maar" beschadigd ruggenmerg. Ik ben er erg bang voor dat dit ( hoe vreselijk ook) niet meer te herstellen is...

Oef, nogmaals heel veel sterkte!

Eventueel kan je nog contact opnemen met Paardentaxi Amsterdam of die hem kunnen en willen vervoeren, maar ik weet niet of ze dat doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:52

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 19:15

Dankjulliewel! Morgen gaan we maar weer kijken. Vervoeren doe ik liever niet, echter zegt de verzekering nu, je kan niks aantoonsbaars aan hem zien geen snijwond of iets dus zou hij wel op de ct scan moeten wil je iets vergoed krijgen. Zitten we weer in dat schuitje. Het zal ook eens meezitten :\

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:16

Ik weet niet waar je zit maar toen ik mn paard kocht heeft iemand aan huis röntgenfoto’s gemaakt voor de keuring. Geen idee of die alleen paarden keurt of ook zulke dingen doet maar misschien is het een optie.

Is wel al even geleden dus weet niet of ie het nog doet, volgens mij heet het edigid

Anders doet frank van leeuwen ook foto’s aan huis geloof ik, weet alleen niet of dat te ver is. Voor zn nummer kan je een pb doen
Laatst bijgewerkt door anoukwendy op 04-02-21 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:16

Kan hij zijn hals nog buigen? Kan hij zijn hoofd nog omhoog of omlaag brengen?

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:18

Linsey1998 schreef:
Dankjulliewel! Morgen gaan we maar weer kijken. Vervoeren doe ik liever niet, echter zegt de verzekering nu, je kan niks aantoonsbaars aan hem zien geen snijwond of iets dus zou hij wel op de ct scan moeten wil je iets vergoed krijgen. Zitten we weer in dat schuitje. Het zal ook eens meezitten :

Iemand met een paarden-vrachtwagen inhuren. Heel voorzichtig rijden, geen optie?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:29

Och jeetje TS, wat een ellende. Sterkte!

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:35

Ik wil je heel veel sterkte wensen TS! Ik hoop dat je er snel achter komt wat er aan de hand is. :knuffel:

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:36

Als het inmiddels echt zo veel erger is dan op de eerste video's, pfoe ...
Moet heel naar zijn om je paard zo te zien!
Kan hij geen tia of iets vergelijkbaars hebben gehad? Je zegt dat hij aan de grond snuffelde en toen ineens achteruit deinsde waardoor het touw in zijn nek kwam. Misschien dat dat touw niet de oorzaak is, maar dat er vlak daarvóór al iets misging.

Hopelijk lukt het om morgen iets te regelen qua vervoer naar kliniek voor ct-scan. Maar afgaande op je beschrijving zou het ook sowieso een aflopende zaak kunnen zijn.

Sterkte!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:36

Is er nu ook nog cortisonen ingespoten ? Dat zou zeker moeten aangezien dat de eventuele zwelling op de zenuwen weg neemt. En zo niet zou ik daar vanavond nog werk van maken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:38

Wat Askja zegt vind ik ook nog wel een hele goede insteek en het onderzoeken waard.

Pff, wat ellendig zeg om je maatje zo te zien :knuffel:

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:45

bigone schreef:
Is er nu ook nog cortisonen ingespoten ? Dat zou zeker moeten aangezien dat de eventuele zwelling op de zenuwen weg neemt. En zo niet zou ik daar vanavond nog werk van maken.

Dat vraag ik me ook af.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:20

Och TS, wat vreselijk.
Die voorwaarde van de verzekering is bizar. Alsof dit filmpje niet genoeg laat zien.

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:26

Sterkte

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:34

Wat naar dat het verergert is TS. Ik vind de filmpjes al heftig. Wat is voor jou de dichtbij zijnde kliniek met CT scan? Misschien kun je overleggen met de artsen daar en kunnen ze helpen met vervoer of hebben ze er ideeën over. Ik heb met je te doen... Vreselijk je paard zo te zien en ze zijn gewoon te groot om ze op schoot mee te nemen naar de dierenarts. :(:)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:48

Wat naar om je paard zo te zien. Sterkte TS.
Hebben de klinieken geen oplossing voor het vervoer? Dit zal toch niet de eerste keer zijn dat een paard vervoerd moet worden dat je eigenlijk niet meer vervoerd wilt hebben.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:03

Wat rot dat het verder verslechterd :(

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:03

Jeetje heftig .
Zou idd kliniek bellen die m kunnen doorlichten en of zij een oplossing hebben voor het vervoer
En vrachtwagen zou kunnen maar met zo een slechte coördinatie zou die niet eens de klep op kunnen .

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 21:06

Net overleg gehad met de kliniek nogmaals. We kunnen wel stellen dat het beeld wat hij nu heeft gegeven, echt niet goed is. En ik er rekening mee zou moeten houden dat het inderdaad aflopende zou kunnen zijn. Hij verslechterd zodanig dat het nooit goed zou kunnen zijn. Je trekt hem ook zo om aan zijn staart en lijkt ieder moment door zijn benen te zakken.

Morgenochtend heel vroeg gaan we heen, bekijken en een beslissing maken. Gaan we hem nog op de trailer zetten. Hoe kijkt utrecht daar tegenaan. Dierenarts heeft overigens ook nog nooit zo’n acuut ernstig geval gezien na hangen aan een touw. Maar inderdaad wellicht was het iets wat hij op dat moment kreeg en daardoor ging hangen, een bloeding oid.

Dankjulliewel voor alle lieve berichtjes, het is zo sneu om hem zo te zien staan, en t gaat zo snel ineens ;(

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:11

Maar zo kun je de nacht toch niet ingaan? ;( ik zou dit niet zo af laten wachten eerlijk gezegd..

Heel veel sterkte hoor, wat een nachtmerrie :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:12

Maar heb je nu ook nog nagevraagd of er cortisonen zijn gegeven ? Juist wanneer er zwelling optreed net op de verkeerde plek is dat absoluut noodzakelijk anders loop je risico dat hij morgen dood op stal ligt omdat alle zenuwen afgekneld worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:16

Ik zou hem vannacht in ieder geval niet zonder toezicht laten.
Straks valt hij om en komt niet meer in de benen...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:18

Je gaat op deze wijze de nacht toch niet in TS?
Ik zou, indien je niet nu foto's kunt trekken dan maar gewoon de knoop doorhakken en hem nu laten afspuiten.
Je laat een dier met dit soort symptomen die ook paniek bij het dier kunnen veroorzaken niet zo de nacht in gaan lijkt mij.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:18

Wat afschuwelijk TS, wat een pech heb je met dit paard. Heel veel sterkte bij het maken van de juiste beslissingen.