Heb je die zooi wel eens geproefd of geroken?!
Écht hoor dat ís chemisch smerig!
Vind je het gek dat een paard er niet intrapt met een uitgeholde wortel of voer.
Je mag wel 20 kg slobber aanmaken wil je die smaak maskeren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
AstridJ schreef:Sintara het paard linkt de spuit aan een vieze smaak in de mond en daarom doen ze moeilijk. Je kan dat gedrag ombuigen met clickertraining. Het werkt idd niet om de ene keer met een spuit met appelmoes aan te komen en de andere keer met de vieze wormenspuit. Dat verschil hebben ze zo door, daarmee verander je het gedrag niet. Met clickertraining verander je het negatieve van de vieze smaak naar iets positiefs. Dat is de kracht van clickertraining.
moonfish13 schreef:Mensen die beweren dat het altijd te leren is.
Heb je die zooi wel eens geproefd of geroken?!
Écht hoor dat ís chemisch smerig!
Vind je het gek dat een paard er niet intrapt met een uitgeholde wortel of voer.
Je mag wel 20 kg slobber aanmaken wil je die smaak maskeren.
AstridJ schreef:Ik lees hier toch genoeg mensen met paarden die er een probleem van maken en een praam moeten gebruiken of hun paarden in de trailer moeten zetten of een doek over het hoofd moeten gooien enz enz?
Clickertraining is geen truttenDat is gewoon een techniek waar je oa paarden dingen mee kan leren die ze niet zo prettig vinden. Niet iedereen is even handig met zo'n spuit he (ik ook niet nml. zit er altijd mee te klooien). Clickertraining is niet ingewikkeld, je moet alleen wel even tijd steken in de juiste techniek en timing anders werkt het juist voor geen meter en krijg je een paard dat opdringerig wordt. Als je clickertraining goed toepast kan je het heel handig toepassen voor dit soort dingen. Een paard dat rustig stil blijft staan en waar je de spuit op je gemak in de mond kan duwen is toch veel prettiger?
LiselotZorro schreef:AstridJ schreef:Toch wel typisch dat de meeste hier liever kiezen voor vechten dan om er even tijd in te steken om je paard er comfortabel mee te maken.
Vechten?stel je niet zo aan, die spuit zit er zo in. Mensen maken het zelf groter dan dat het is.
AstridJ schreef:Jullie lezen niet zo goedIk zeg dat als je paard echt problemen heeft met de spuit en het een hels karwei wordt om de spuit op een normale manier te geven dat je dan clickertraining kunt gebruiken om het gedrag om te buigen. Als de spuit er zonder al te veel strubbelingen in krijgt dan is clickertraining natuurlijk niet nodig. Ik heb het ook maar bij 1 van mijn paarden gebruikt (die er echt problemen mee had), bij mijn andere paarden is dat nooit nodig geweest. Ik zeg dat clickertraining erg kan helpen om probleemgedrag om te buigen.
Ayasha schreef:AstridJ schreef:Jullie lezen niet zo goedIk zeg dat als je paard echt problemen heeft met de spuit en het een hels karwei wordt om de spuit op een normale manier te geven dat je dan clickertraining kunt gebruiken om het gedrag om te buigen. Als de spuit er zonder al te veel strubbelingen in krijgt dan is clickertraining natuurlijk niet nodig. Ik heb het ook maar bij 1 van mijn paarden gebruikt (die er echt problemen mee had), bij mijn andere paarden is dat nooit nodig geweest. Ik zeg dat clickertraining erg kan helpen om probleemgedrag om te buigen.
Jij drukt je niet zo goed uit. Er valt weinig mis te lezen aan: ‘ Toch wel typisch dat de meeste hier liever kiezen voor vechten dan om er even tijd in te steken om je paard er comfortabel mee te maken.’
AstridJ schreef:Jullie lezen niet zo goedIk zeg dat als je paard echt problemen heeft met de spuit en het een hels karwei wordt om de spuit op een normale manier te geven dat je dan clickertraining kunt gebruiken om het gedrag om te buigen. Als de spuit er zonder al te veel strubbelingen in krijgt dan is clickertraining natuurlijk niet nodig. Ik heb het ook maar bij 1 van mijn paarden gebruikt (die er echt problemen mee had), bij mijn andere paarden is dat nooit nodig geweest. Ik zeg dat clickertraining erg kan helpen om probleemgedrag om te buigen.