Jonge merrie gaat in protest bij gewicht op haar rug

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Re: Jonge merrie gaat in protest bij gewicht op haar rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:47

Het zou nog kunnen, dat je door juiste training goede bespiering krijgt, waardoor ze minder last heeft van de mankementen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:39

Waarom wil je perse dan gelijk ook weer rijden ipv echt flink de tijd te nemen om de bovenlijn op te bouwen?
Dat de DA het voorstelt betekend niet te het ook moet toch?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:48

Zonnebloem92 schreef:
LexLester schreef:
Je zou is kunnen kijken bij feline hoi op youtube. 1 van haar paarden is ook met kissing spines gediagnosticeerd en klachten aan zijn knie. Zij heeft hem door middel van training weer goed en rijdbaar weten te krijgen. Wie weet kan je bij haar wat info inwinnen.

Hèel veel sterkte en succes!

Ik heb haar toevallig gisteren even gesproken, ze heeft inderdaad een hoop bereikt met haar paard en wat tips gegeven voor revalidatietherapie, dus we gaan nu maar aan de slag en hopen er het beste van.

Het is inderdaad erg triest dat ze op deze leeftijd dit probleem al heeft en voorspeld niet al te veel goeds voor de toekomst, maar ik wil niet opgeven zonder het een en ander geprobeerd te hebben. M
Ik kom even binnenvallen. Ik kan je helaas niet helpen, maar volgens mij wordt dat paard gewoon gereden nu?
Laatst bijgewerkt door C_arola op 01-02-21 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote in bericht aangepast op verzoek

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:24

Ja ik schrok ook van dat berichtje, dat paard werd volgens mij ook gewoon gereden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:24

Sizzle schreef:
Waarom wil je perse dan gelijk ook weer rijden ipv echt flink de tijd te nemen om de bovenlijn op te bouwen?
Dat de DA het voorstelt betekend niet te het ook moet toch?

Ik hoef niet perse gelijk te rijden, maar ik wilde haar in eerste instantie haar ergens in het land zitten voor een aantal maanden. Nu zijn we met een behandeling begonnen en moet juist haar rug en knieën getraind worden, aangezien ik nu (als het meezit) een aantal maanden de tijd heb om haar rug te trainen en ze haar gedrag alleen onder het zadel laat zien moet ze toch af en toe gereden worden om te kijken hoe het gaat.
We gaan vooral aan de slag aan de hand, maar omdat ik ook wil dat ze goed over haar rug gaat lopen onder het zadel wil ik mijn instructrice haar straks 1x per week laten rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:27

k_m schreef:
Ja ik schrok ook van dat berichtje, dat paard werd volgens mij ook gewoon gereden?

Zie haar podcast.. paard gaat inderdaad op pensioen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:35

Ja ik heb idd de podcast geluisterd, en ik begrijp het eigenlijk echt volledig.

Moeilijk TS wat je hier mee moet.. Tis inderdaad maar net hoe veel tijd geld en energie je er kan en wil in steken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:44

Het paard van Felinehoi heeft natuurlijk nog meer flinke problemen dus met pensioen is dan ook imo de enige eerlijke keus voor zo'n dier.
Imo was toch in de sport willen sowieso niet heel realistisch. Wel jammer want het is een leuk dier om te zien.

Moeilijk verhaal TS! Ik hoop dat er toch nog een lichtpuntje komt!