de kans op permanente schade aan zowel het skelet als de organen is zo groot. Ik zou maandag direct de dierenarts bellen en een uitgebreid bloedonderzoek laten doen incl Cushing. Durf er donder op te zeggen dat Cushing hier wel een rol in speelt. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
de kans op permanente schade aan zowel het skelet als de organen is zo groot. Ik zou maandag direct de dierenarts bellen en een uitgebreid bloedonderzoek laten doen incl Cushing. Durf er donder op te zeggen dat Cushing hier wel een rol in speelt.
Nyaleti schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je hier niet eerder een DA bij hebt gehaald.. Paard dat al 3 / 4 maanden continu aan het rennen en stressen isde kans op permanente schade aan zowel het skelet als de organen is zo groot. Ik zou maandag direct de dierenarts bellen en een uitgebreid bloedonderzoek laten doen incl Cushing. Durf er donder op te zeggen dat Cushing hier wel een rol in speelt.
moonfish13 schreef:Mijn pony kocht ik met 15 en hij was niet makkelijk voor kinderen.
Voor mij ook niet altijd, gauw kijkerig, per ongeluk op je tenen staan en dan zélf schrikken dat hij op je tenen stond.
Butsen en bulten van zijn hoofd stoten, hij was gewoon onhandig en een echte welshpony.
Gewoon een heethoofd.
Hij werd minder en minder en ik liet hem prikken op cushing, waarde was 70 maar de dierenarts zei probeer de medicatie en oordeel dan.
Hij heeft nooit meer op mijn tenen gestaan, en kijkt werkelijk nergens meer naar.
Nooit meer zijn hoofd gestoten, en er rijdt nu een kind van 8 manegelessen mee.![]()
Zelf heb ik het omgekeerde van cushing, dus te weinig cortisol.
Ik slik kunstmatig cortisol en bij teveel voel je je ontzettend gejaagd, onrustig en heb je geen overzicht meer.
Ik vind sommige dingen in het leven niks, trauma, maar ik kan dan ook echt niet meer helder denken.
Ik kan echt onmogelijk nog relativeren en kan erg bang zijn, dan moet er ook extra medicatie in.
Anders gaat het niet goed aka knock out, maar die medicatie zorgt niet dat de onrust en angst weggaat.
Jou pony heeft als hij cushing heeft 24/7 onrust en gebrek aan overzicht, en kennelijk dan zó erg dat hij zich extreem angstig voelt.
Ik sluit cushing echt niet uit.
duidelijke uitleg dankjewel! 
Citaat:mijn pony is sinds 3/4 maand zo gestresst dat hij en ik er doodongelukkig van worden.
Ik heb alles geprobeerd.. hij krijgt maar een kwart kilo per dag brok met 24/7 ruwvoer + magnesium (dit gebruik ik nu circa 5 maanden)

sassycas schreef:Je zou denken dat als de angst door de omgeving komt dat na bijna 4 maanden 24/7 blootstelling het paard ondertussen wel gewend zou raken.
Om zo paniekerig te blijven zou ik eerder de dierenarts laten komen dan de moeite doen om het paard te verhuizen.
Misschien is het niks en ligt het wel aan de omgeving maar wat kan het kwaad om eerst medische problemen, die altijd de kans hebben om ernstig te zijn, uit te sluiten?
en zeg verhuizen. ellepel schreef:die hoogspanningsmasten geloof ik niet heel erg in,maar goed het zou kunnen
ik herken trouwens de omgeving, sta je in Witten?
ik heb ook in dat dorp gestaan met mijn ruin en die werd er niet warm of koud van.
mag ik vragen wat voor ruwvoer je pony krijgt?
is dat hooi of kuil
als ik zo kijk lijkt het net alsof je pony stampvol energie zit en daarom zo keihard rond rent.
ben wel benieuwd wat een veearts eventueel kan doen.