Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Ja, daarom wilde ik ook echt de scinti. Het spronggewricht is nooit eerder ter sprake geweest. Nooit. Altijd is gedacht dat het hoger zat, maar niet duidelijk waar. Daarom wilde ik het zo graag in beeld hebben, want dan kun je pas gericht behandelen.
Behandeling van heup, bekken, si of knie is weer heel anders dan een spronggewricht.
Gek als ik ben is google mijn beste vriend en blijkt dat er veel paarden met een dergelijke breuk na hele lange tijd weer okee zijn. Niet goed, maar wel pijnvrij en okee. Ik duim enorm dat dat voor Jim ook geldt.
Positieve is dat hij nooit op 3 benen heeft gestaan, het been wel heeft belast alleen anders neergezet, liggen en opstaan gewoon ging. Dus ik hoop echt dat het meevalt en het herstelbaar is.
Ladygiroc schreef:Ik heb er 1 gehad die door een klap van een ander paard een scheur in her spronggewricht had. Qua banden die daar rond omheen uitgerekt waren hebben we er een paar maanden uit gelegen maar paard is uiteindelijk wel rad geworden.![]()
Natuurlijk niet helemaal te vergelijken maar een succes verhaal is altijd fijn om te lezen.
Ik hoop dat je vanmiddag een mooie prognose krijgt!
Gabrielletje schreef:Goed dat de scintigrafie uitsluitsel geeft, dat was dus een goede beslissing! Ik snap dat je je zorgen maakt over de toekomst, maar je merkt het snel genoeg aan je paard. Als ze onbelast kunnen en blijven bewegen, goed eten en overall vrolijk blijven dan zegt dat genoeg. Pijnvrij vind ik zelf relatief - ik vraag me af hoeveel paarden er echt pijnvrij zijn. Ik kijk liever naar hoe mijn paard zich gedraagt.
De tijd zal het leren, ik ben benieuwd of de foto’s nog extra informatie geven. Sterkte.