Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Paardenfann4 schreef:Zo ver ik het kan lezen, is het paard bij aankoop gekeurd en goedgekeurd. Het is niet duidelijk of dat door een zelf gekozen DA is of via de verkoper. Vervolgens is het paard nogmaals door de eigen DA gekeurd en afgekeurd. Het hoe en waarom ontbreekt.
Citaat:We hadden een contract met hem opgemaakt dat als hij afgekeurd is hem terug zou komen halen,
(We werden onder tijdsdruk gezet)
Hij werd afgekeurd en hebben hem opgebeld om alles te melden en kwam hem niet terug ophalen zoals het normaal wel zou zijn..
Hij had eerst ook niet verteld dat hij heeft gekoerst dat hebben we zelf achterhaald hij zei dat Eros te traag was voor de koers en nooit meegedaan had..
Duidelijk wist hij wel van iets meer..
Lotte_G schreef:Suzanne F. schreef:Is hij goedgekeurd met dat trekkende achterbeen? Is hij gekeurd door een onafhankelijke dierenarts? Of door een arts van de verkoper?
Door onze eigen dierenarts
Paardenfann4 schreef:Het is nog niet duidelijk of het paard iets mankeert. De dierenarts had geen diagnose en zo achter het beeldscherm zonder filmpjes te concluderen dat het paard is afgeschreven lijkt me ook niet handig. Wellicht heeft het alleen een raar loopje (telgang etc) omdat het nog niet lang onder het zadel is. Het lijkt mij het verstandigst dat ze eerst gaan uitzoeken of het beestje iets mankeert of niet. Aan de hand daarvan kunnen ze verder kijken.
LadyAnna schreef:Ik ben bang dat dit ontaard in een welles nietes zaak. Met twee tegengestelde meningen van dierenartsen. De ene keurt het paard goed , de andere keurt het paard af. Daarbij lijkt het alsof de verkoper niet meewerkend is.
Ik heb het vermoeden , dat het zonder een duidelijk veterinair rapport, een erg moeilijk verhaal wordt/is.
SusanH schreef:Als hij is afgekeurd en je bent daarna gewoon verder gegaan met rijden etc sta je nu niet heel sterk, mocht je nog wat willen richting de verkoper. Ook begrijp ik dat jullie na het afkeuren verder geen onderzoek hebben laten doen naar het hoe en wat. Een paard kan van de ene op de andere dag heel veel geld kosten. Dat valt nu eenmaal niet te voorspellen en hoort er bij als je paarden hebt. Niet de leukste kant van paarden hebben helaas.
SjonnieZ schreef:TS volgens mij zijn we allemaal de draad even kwijt over het goed en afkeuren van je paard. Mss goed om alle DA bezoekjes van begin af aan te beschrijven
Je kocht het paard
- is het paard toen gekeurd en door wie? Wat was de conclusie?
- toen stond ie thuis.. liep hij toen eerst goed?
- toen hij slecht liep. Hebben jullie toen een DA er bij gehad? Wat heeft deze gedaan en wat was zijn diagnose?
En zo door...
zo kunnen wij het verhaal beter begrijpen en jou beter helpen
Lotte_G schreef:Autumnn schreef:Tuurlijk heb ik hulp.
Van een meisje van 21 en mijn ouders uiteraard..
We vinden het allemaal wat raar..
Toen we hem gingen testrijden liep hij helemaal anders.
Waarscheinlijk is hij toen ingespoten geweest..
Maar onze dierenarts zei dat ze dat niet kunnen vinden in het bloed.
We hebben hem laten keuren en waarscheinlijk was het middel nog niet uitgewerkt..
Dus daarom hebben we hem gekocht.
Omdat hij toen wel redelijk normaal liep.
@ SjonnieZ Dit is het verhaal
heidy_wilco schreef:Ts, je hebt diverse goede tips van verschillende gebruikers ontvangen, ik zou zeggen, doe er wat mee en krijg antwoorden. Want je bent nu alleen maar bezig met zeggen wat er verkeerd is en wat misschien zo kan zijn, maar je wilt verder geen tijd geld meer investeren in onderzoek. Je bent alleen maar verwarring aan het creëren bij jezelf en ons en hebt een beetje als een kip zonder kop aan het reageren overal op. Maak even een duidelijk overzicht, zoals al meerdere keren is gevraagd. Gewoon puntsgewijs, geen heel verhaal.
En sorry, maar met zo'n verhaal als dit zou zijn ik er als vorige eigenaar ook niet happig op zijn om een paard terug te nemen. Hij is de eerste keer door jouw eigen dierenarts goedgekeurd. En zeggen dat het paard gedrogeerd is geweest, is een hele heftige beschuldiging, en absoluut niet iets wat je zou de rondte in moet slingeren.