Paard verward de 3 gangen of iets anders ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenfann4

Re: Paard verward de 3 gangen of iets anders ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:09

Zo ver ik het kan lezen, is het paard bij aankoop gekeurd en goedgekeurd. Het is niet duidelijk of dat door een zelf gekozen DA is of via de verkoper. Vervolgens is het paard nogmaals door de eigen DA gekeurd en afgekeurd. Het hoe en waarom ontbreekt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:28

Paardenfann4 schreef:
Zo ver ik het kan lezen, is het paard bij aankoop gekeurd en goedgekeurd. Het is niet duidelijk of dat door een zelf gekozen DA is of via de verkoper. Vervolgens is het paard nogmaals door de eigen DA gekeurd en afgekeurd. Het hoe en waarom ontbreekt.

Dat zou de TS bewijs moeten gaan zoeken dat het paard al niet goed was tijdens van de verkoop. Maar dat kost geld want het dier zal waarschijnlijk op de foto moeten.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:40

Het is nog niet duidelijk of het paard iets mankeert. De dierenarts had geen diagnose en zo achter het beeldscherm zonder filmpjes te concluderen dat het paard is afgeschreven lijkt me ook niet handig. Wellicht heeft het alleen een raar loopje (telgang etc) omdat het nog niet lang onder het zadel is. Het lijkt mij het verstandigst dat ze eerst gaan uitzoeken of het beestje iets mankeert of niet. Aan de hand daarvan kunnen ze verder kijken.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:47

Als het paard eerst goed liep en goedgekeurd was, en pas na een tijdje slechter loopt, dan doet de verkoper niet aan contractbreuk. Paard kan bij TS iets opgelopen hebben.

Ik weet niet of die verkoper een goede naam heeft in het draverswereldje, maar volgens mij is het wel een grote naam, komt mij in ieder geval bekend voor, en ben er nochtans niet in thuis (maar ben wel van de streek, Hulste ligt hier 10 min vandaan).

Ipv iemand te laten rijden die dravers gereden heeft voor de koers, zou je beter iemand zoeken die een paard dressuurmatig correct kan laten lopen (rechtrichten, gymnastiseren...), zo zal ie zijn lichaam beter leren gebruiken. En idd kijken of je niet op een piste kan rijden, ik had met de mijne een maand geleden ook niet op de wei moeten rijden zo hard als die lag. Als paard enkel onder het zadel slecht loopt, dan vermoed ik dat er eerder rijtechnisch iets aan de hand is.

En inspuitingen dacht ik dat je die wel in het bloed zag? Heb ik toch altijd zo gehoord. Of is het medicatie?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:53

Voor zover ik er iets van weet kunnen paarden worden ingespoten met lichaams eigen stof. Binnen een bepaalde termijn kan je alleen de bijgebruikte hulpstof detecteren. Andere stoffen kennen een wachttijd van 8 dagen. Al met al een vervelende zaak.

Waarbij duidelijk vermeld moet worden dat de belasting onder het zadel van een draver compleet anders is dan wanneer diezelfde draver voor de sulky staat.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:38

Citaat:
We hadden een contract met hem opgemaakt dat als hij afgekeurd is hem terug zou komen halen,
(We werden onder tijdsdruk gezet)
Hij werd afgekeurd en hebben hem opgebeld om alles te melden en kwam hem niet terug ophalen zoals het normaal wel zou zijn..
Hij had eerst ook niet verteld dat hij heeft gekoerst dat hebben we zelf achterhaald hij zei dat Eros te traag was voor de koers en nooit meegedaan had..
Duidelijk wist hij wel van iets meer..

Lotte_G schreef:
Suzanne F. schreef:
Is hij goedgekeurd met dat trekkende achterbeen? Is hij gekeurd door een onafhankelijke dierenarts? Of door een arts van de verkoper?

Door onze eigen dierenarts

Wat is het nou? Bij de een zeg je dat hij afgekeurd is door je eigen dierenarts, bij de ander dat hij goedgekeurd is?

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:12

Vandaar mijn advies aan TS in de gebeurtenissen in chronologische volgorde op te schrijven...

Lotte_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 16:50

Paardenfann4 schreef:
Het is nog niet duidelijk of het paard iets mankeert. De dierenarts had geen diagnose en zo achter het beeldscherm zonder filmpjes te concluderen dat het paard is afgeschreven lijkt me ook niet handig. Wellicht heeft het alleen een raar loopje (telgang etc) omdat het nog niet lang onder het zadel is. Het lijkt mij het verstandigst dat ze eerst gaan uitzoeken of het beestje iets mankeert of niet. Aan de hand daarvan kunnen ze verder kijken.

We hebben het al proberen uitzoeken,
Maar maar iedereen (dierenartsen) hebben verschillende meningen, wij weten dus ook niet meer wat het is..
Sommigen zeggen dat het inderdaad ook aan telgangen kan liggen..

Lotte_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 16:52

LadyAnna schreef:
Ik ben bang dat dit ontaard in een welles nietes zaak. Met twee tegengestelde meningen van dierenartsen. De ene keurt het paard goed , de andere keurt het paard af. Daarbij lijkt het alsof de verkoper niet meewerkend is.

Ik heb het vermoeden , dat het zonder een duidelijk veterinair rapport, een erg moeilijk verhaal wordt/is.

Dat is het al,
Ik vraag hier om tips.. omdat we juist zelf verward zijn met hoe we verder moeten..
Elke dierenarts heeft een verschillende mening en dat wisten we van te voren ook al,
Maar daardoor weten wij nu niet wat te doen..

Lotte_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 16:54

Storm schreef:
Waarom hebben jullie hem toch gekocht nadat hij afgekeurd werd?

Omdat we hem toen al hadden gekocht..
hij stond hier net 1 dag en stond nog niet meteen met andere paarden op de weide..
En we wouden voor de zekerheid nog eens laten keuren en toen werd hij wel afgekeurd..

Lotte_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 16:56

Suzanne F. schreef:
Wat een vaag verhaal. Eerst goedgekeurd en toen afgekeurd? Wie heeft hem goedgekeurd? De arts van de verkoper? En jullie eigen dierenarts heeft hem afgekeurd?

Nee, inderdaad allemaal onduidelijk, sorry daarvoor !
Goedgekeurd en afgekeurd door onze eigen dierenarts..

Lotte_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 16:58

SusanH schreef:
Als hij is afgekeurd en je bent daarna gewoon verder gegaan met rijden etc sta je nu niet heel sterk, mocht je nog wat willen richting de verkoper. Ook begrijp ik dat jullie na het afkeuren verder geen onderzoek hebben laten doen naar het hoe en wat. Een paard kan van de ene op de andere dag heel veel geld kosten. Dat valt nu eenmaal niet te voorspellen en hoort er bij als je paarden hebt. Niet de leukste kant van paarden hebben helaas.

Wij zijn nu eenmaal ook niet de persoon dat meteen eerst al ons geld gaan uitgeven bewijze van spreken..
Wij wachten liever eerst wat af en vragen meningen van verschillende mensen..
En dat was mijn bedoeling met dit verhaal..
En ik weet dat het wat onduidelijk klinkt allemaal..
(Sorry daarvoor)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:58

Maar plaats eens een filmpje dan als je wil. Ik heb in mijn vorige post uit gelegd hoe je dat kan doen. Dan kunnen de draverkenners hier vast wel zeggen of het een normaal iets van een draver is of niet.

Als dat het niet is zou ik eens naar een goede kliniek rijden voor een onderzoek en foto's. Ik laat voor kleine dingen de dierenarts thuis komen zoals enten en bij kleine wondjes. Maar met serieuze zaken neem ik ze mee naar de kliniek.

Lotte_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 17:01

SjonnieZ schreef:
TS volgens mij zijn we allemaal de draad even kwijt over het goed en afkeuren van je paard. Mss goed om alle DA bezoekjes van begin af aan te beschrijven

Je kocht het paard
- is het paard toen gekeurd en door wie? Wat was de conclusie?

- toen stond ie thuis.. liep hij toen eerst goed?

- toen hij slecht liep. Hebben jullie toen een DA er bij gehad? Wat heeft deze gedaan en wat was zijn diagnose?

En zo door...
zo kunnen wij het verhaal beter begrijpen en jou beter helpen

-We kochten hem en lieten hem goedkeuren,
Hij werd goedgekeurd

-hij liep eerst goed, week later neem ik les bij iemand. En hij loopt slecht, diegene raad ons aan hem nog eens te laten keuren..

-hij werd afgekeurd..
die zei dat het zijn voorbenen waren.

-een andere dierenarts laten komen die zei dat het zijn rug was.

-osteopaat laten komen die zijn
Rug los gemaakt heeft.

En nu weten we niet meer wat te doen.
Want hij loopt zonder zadel redelijk normaal.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:02

Ts, je hebt diverse goede tips van verschillende gebruikers ontvangen, ik zou zeggen, doe er wat mee en krijg antwoorden. Want je bent nu alleen maar bezig met zeggen wat er verkeerd is en wat misschien zo kan zijn, maar er wordt niets onderzocht. Je bent alleen maar verwarring aan het creëren bij jezelf en ons. Maak even een duidelijk overzicht, zoals al meerdere keren is gevraagd. Gewoon puntsgewijs, geen heel verhaal.

En sorry, maar met zo'n verhaal als dit zou zijn ik er als vorige eigenaar ook niet happig op zijn om een paard terug te nemen. Hij is de eerste keer door jouw eigen dierenarts goedgekeurd. En zeggen dat het paard gedrogeerd is geweest, is een hele heftige beschuldiging, en absoluut niet iets wat je zou de rondte in moet slingeren.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 30-08-20 17:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:04

Meisje is 12 jaar, beetje minder mag ook wel lijkt me? Ze doet haar best. Ik kan alleen maar adviseren om iemand er naar te laten kijken die verstand van dravers heeft. Misschien is het niets, alleen telgang. Dus dat eerst doen, daarna verder kijken als diegene wel vind dat er wat mis is.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:06

Lotte_G schreef:
Autumnn schreef:
Tuurlijk heb ik hulp.
Van een meisje van 21 en mijn ouders uiteraard..
We vinden het allemaal wat raar..
Toen we hem gingen testrijden liep hij helemaal anders.
Waarscheinlijk is hij toen ingespoten geweest..
Maar onze dierenarts zei dat ze dat niet kunnen vinden in het bloed.
We hebben hem laten keuren en waarscheinlijk was het middel nog niet uitgewerkt..
Dus daarom hebben we hem gekocht.
Omdat hij toen wel redelijk normaal liep.

@ SjonnieZ Dit is het verhaal

Nee hoor want door alle quotes lijkt het net alsof ik het schrijf en dat is niet zo :Y)

Lotte_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 17:12

heidy_wilco schreef:
Ts, je hebt diverse goede tips van verschillende gebruikers ontvangen, ik zou zeggen, doe er wat mee en krijg antwoorden. Want je bent nu alleen maar bezig met zeggen wat er verkeerd is en wat misschien zo kan zijn, maar je wilt verder geen tijd geld meer investeren in onderzoek. Je bent alleen maar verwarring aan het creëren bij jezelf en ons en hebt een beetje als een kip zonder kop aan het reageren overal op. Maak even een duidelijk overzicht, zoals al meerdere keren is gevraagd. Gewoon puntsgewijs, geen heel verhaal.

En sorry, maar met zo'n verhaal als dit zou zijn ik er als vorige eigenaar ook niet happig op zijn om een paard terug te nemen. Hij is de eerste keer door jouw eigen dierenarts goedgekeurd. En zeggen dat het paard gedrogeerd is geweest, is een hele heftige beschuldiging, en absoluut niet iets wat je zou de rondte in moet slingeren.

Wij willen hier wel tijd in steken !!
We gaan elke dag proberen toch nog verbetering erin te brengen,
Wij zijn niet bepaald personen
Die meteen actie ondernemen !!
We wachten af ik ben 7 jaar bezig met paarden en ben ervaren en wijs genoeg om te weten dat we iets moeten doen. En daar zijn we mee bezig,
Je kent niet het volledige verhaal wij zijn degene die het volledige verhaal kennen.
Wij vragen gewoon om tips en krijgen commentaar.
Ik ben inderdaad 12 en het is voor mij moeilijk om alles duidelijk te vertellen.
Ik probeer zo goed mogelijk alles uit te leggen.
Sorry dat dat me nog niet goed lukt..

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:13

Je doet het hartstikke goed hoor!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:16

Als je een filmpje zou hebben, kan er ook goed advies gegeven worden, door bijvoorbeeld Ruitje. Zij is echt een Draver-expert hier op het forum.

Lotte_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 17:18

Lante schreef:
Als je een filmpje zou hebben, kan er ook goed advies gegeven worden, door bijvoorbeeld Ruitje. Zij is echt een Draver-expert hier op het forum.

Hoe kan je een filmpje erbij zetten ??
Ik wil wel maar weet niet hoe dat moet..

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:18

Beste TS,

Ik vind dat je als 12 jarige het probleem en/of problemen relatief goed onder woorden kan brengen. Op dit moment kun je best dit topic links van je laten liggen, je ouders dit laten lezen en met z'n allen een stappenplan opmaakt van wat jullie gaan doen en/of willen doen. Door hier nog meer te reageren zal je alleen maar meer verwarring creëren bij jezelf en medebokkers..want wij gaan ook alleen maar af op wat we kunnen lezen.

Ik wens je nog veel succes!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:20

Je filmpje kun je uploaden op youtube.com en de link kun je hier plaatsen

Lotte_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 17:27

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:31

Lotte_G schreef:
https://youtu.be/FXlFlBXh4BU

Hier is het filmpje..

HIj lijkt heel erg balansproblemen te hebben als ik het zo zie. Hij kan in elk geval geen ruiter dragen zo, misschien zelfs zichzelf niet, ik weet niet hoe hij los loopt.