Jolliegirl schreef:Wat een spannende nacht was dat voor je!
Hopelijk geneest ze snel en blijft het veulen ook in leven.
Het is al zuur genoeg. Maar wat heb jij goed gehandeld zeg, direct je gevoel achterna, dierenarts erbij en op naar de kliniek.
Hoe voel jij je zelf?
Dank je! Bij dit soort dingen moet het inderdaad gewoon snel. Zeiden ze op de kliniek ook, dat het tijdsverloop wel in haar voordeel was.
Ik voel me ten opzichte van haar tekort schieten omdat ik er 'maar' 2x per dag ben en zij daar maar staat te staan..Tegelijkertijd weet ik ook wel dat dat niet nodig is, en ik er a. moeilijk 24/7 kan zijn en dan b. ook niet veel kan doen. Dus nu houden we het op 2x staprondje, borstel er overheen en lekker in de deuropening hangen zodat ze frisse lucht kan snuiven en naar buiten kan kijken. Een soort paarden-tv 
Lukasje schreef:Mmm wat lastig inderdaad want je wil natuurlijk dat ze zich rustig houdt. Hoe lang moet ze nog blijven?
Dat hangt af van hoe het gaat, voor het weekend thuis of daarna. Bij de minste twijfel liever daarna wat mij betreft, omdat ik zelf cursus heb en het weekend weinig thuis ben.
superpony schreef:Ow, jeetje. Hoe vaak halen zij haar eruit? Zou wat vaker wandelen niet goed zijn voor de darmwerking? Hopelijk is ze snel stabiel en hersteld de rest thuis op haar eigen plek verder goed.
Dat denk ik ook, maar op het moment idd enige beweging 2x per dag met mij en wat ze zelf in haar box beweegt. We moeten natuurlijk nog heel voorzichtig zijn met de wond,en ze is nogal beweeglijk en voorwaarts. Ik moet haar ook vooral afremmen