lando2 schreef:Ik heb mijn merrie met soortgelijk gedrag naar de kliniek gebracht. Ze had toen een veulen van 3 weken aan de voet. We hadden er verschillende keren de dierenarts bij gehad, ze was opgevoeld, bloedname gehad, uier gecontroleerd, niemand wist wat het was. En ze werd staatsgevaarlijk. De buren kwamen soms zelfs vragen wat er in de stal aan de hand was. Als ze buiten was leek er nooit wat aan de hand. Het was uiteindelijk na verschillende dagen in de kliniek, waar het in eerste instantie ook niet duidelijk werd, een vorm van milt-nier bandkoliek. Waarbij het probleem zich telkens spontaan oploste en weer terug kwam. Mijn merrie had toen ook zo een opgetrokken buik, vaak werd het gedrag ook heftiger na of zelfs tijdens het eten.
oh jeetje, nog nooit van gehoord. het lijkt inderdaad wel alsof het probleem zichzelf steeds oplost omdat ze gelijk hierna weer helemaal normaal is.. tot het weer komt. het begon afgelopen zondag om 06.00 weer. vlak voor het voeren aan.. de laatste was om 19.45.