Bute geven of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:17

Zamba schreef:
bute mag wel voorgeschreven worden, wel even paspoort af laten tekenen ivm humane consumptie wat dan niet meer mag. bute heet tegenwoordig anders btw. Het is wel d at bute de helft zo duur is als metacam dus dat ik wel snap dat je da je liever op de metacam houd......
bute is inderdaad poeder, heeft een opbouw fase maar daarna is het afhankelijk van pijn en gewicht 1 a 2 x daags 1 zakje

Realiseer je je dat Metacam inkopen ook duurder is dan Buut inkopen? Het is niet dat de dierenarts van die 80 euro er 60 in zn zak steekt he....

kiki1976

Re: Bute geven of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:57

Paard van vriendin kreeg vanuit de kliniek gelijk bute mee, niks eerst metacam vooraf proberen. Andere vriendin kreeg ook gelijk bute.
Maar wel raar dat de ene er zo streng mee is en de andere zo makkelijk

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:24

Jasmijn159 schreef:
Zamba schreef:
bute mag wel voorgeschreven worden, wel even paspoort af laten tekenen ivm humane consumptie wat dan niet meer mag. bute heet tegenwoordig anders btw. Het is wel d at bute de helft zo duur is als metacam dus dat ik wel snap dat je da je liever op de metacam houd......
bute is inderdaad poeder, heeft een opbouw fase maar daarna is het afhankelijk van pijn en gewicht 1 a 2 x daags 1 zakje

Jasmijn ik werk zelf op de dierenartsen praktijk, dus ja ik weet heus hoe het in elkaar steekt!

Realiseer je je dat Metacam inkopen ook duurder is dan Buut inkopen? Het is niet dat de dierenarts van die 80 euro er 60 in zn zak steekt he....

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:30

Alvast veel sterkte hopelijk nog poosje pijn vrij

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:02

Smiley2005 schreef:
Kendra schreef:
Laten we de discussie beperken tot welke pijnstilling, TS is waarschijnlijk wijs genoeg om haar paard in te laten slapen als het niet meer gaat.

Ja idd, als het echt niet gaat laat ik hem meteen in slapen wat ik in eerste instantie al van plan was. De dierenarts zei dat hij prima nog een zomer buiten kan blijven zodat ik afscheid kan nemen en dan ook meteen een fotoshoot kan houden.

Dat zou ik ook doen als de dierenarts zegt dat het kan. Dan hij nog genieten van de zomer en een fotoshoot, maak er maar wat moois van!