Paard staakt met aandraven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:05

Je paard laten onderzoeken omdat ze pijn heeft is nooit weggegooid geld

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 12:06

Ik zit nu te twijfelen of ik wel de dierenarts ga bellen, of dat ik haar gewoon pensioen geef maar dan wel nog doe grondwerken want dan heeft ze nergens last van. Ze kan nog travers, schouderbinnenwaarts appuyement zonder problemen. Ze is ook nog super lenig dus het zal ook niet in de spieren zitten denk ik.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 12:06

Ineke2 schreef:
Dat is toch logisch? Ze wil wel graag aandacht en weg uit de eentonige wei.

Lekker wandelen en poetsen met haar dan :)

Ja dat klopt. Ze is ook erg werkwillig

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:06

yarkayunda schreef:
Ik zit nu te twijfelen of ik wel de dierenarts ga bellen, of dat ik haar gewoon pensioen geef maar dan wel nog doe grondwerken want dan heeft ze nergens last van. Ze kan nog travers, schouderbinnenwaarts appuyement zonder problemen. Ze is ook nog super lenig dus het zal ook niet in de spieren zitten denk ik.

Ze heeft wel ergens last van. Je schrijft het zelf in de OP

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 12:07

rien10 schreef:
yarkayunda schreef:

Ze heeft wel ergens last van. Je schrijft het zelf in de OP

Ja met aandraven. Maar als ik dat niet doe en alles in stap doe kan het toch geen kwaad? En nogmaals in de wei draaft ze gewoon

Saintelette

Re: Paard staakt met aandraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:08

Ben je een struisvogel? Want dat is dan namelijk wel wat je doet..
Zolang ik het niet zie is het er niet..

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 12:09

Sorry maar op bokt is het wel altijd dat iedereen meteen zegt dierenarts erbij, osteopaat erbij tandarts erbij enzovoort. Maar het is anders als het je eigen geld is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:13

yarkayunda schreef:
Sorry maar op bokt is het wel altijd dat iedereen meteen zegt dierenarts erbij, osteopaat erbij tandarts erbij enzovoort. Maar het is anders als het je eigen geld is.

Eens. Maar het feit is dat paarden houden veel geld kost. En als je je paarden deze zorg niet kan bieden moet je ook geen paarden willen houden. Ik heb mede hierom ook jaren geleden afscheid genomen van de paarden. Ik kon deze risico’s niet meer dragen, dan weer een peesscan, dan weer röntgenfoto’s, dan weer een echo van hoefbandjes, dan weer een andere die iets mankeerde. Ik liep er op leeg. En had er mede daardoor ook geen plezier meer in. En ben er dus mee gestopt.

Als het paard vreemd gedrag vertoont en pijn lijkt te hebben dan moet je dat laten onderzoeken. Of inderdaad met pensioen doen. Maar niet door blijven modderen, dat is voor jou en het paard niet leuk natuurlijk.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:17

yarkayunda schreef:

Bullsh*t!! Op de klinieken waar ik met mn paarden kom, kennen ze me allemaal (helaas).
Liever 10x een dierenarts te vroeg dan mijn paarden pijn laten lijden.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:34

Oké je kan hem op pensioen zetten en dan ... . Misschien heeft hij een blessure die perfect te behandelen en kan hij daarna wel weer aandraven. Wil je dat niet weten?

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:38

yarkayunda schreef:

Waarom stel je hier dan deze vraag? Als je toch je eigen ding gaat doen, waarom??

Als je haar met pensioen zet, moet je die kunstjes ook achterwege laten. Niet meer appuyeren en God weet wat nog meer. Lekker een stuk stappen aan de hand, maar verder lekker laten genieten. Ze kan dan nu nog wel lenig zijn, ze heeft toch ergens pijn en dat gaat niet beter worden als je haar nog zware oefeningen laat doen
Laatst bijgewerkt door Devic op 05-05-20 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:42

TS ik schrijf dit echt met de beste bedoelingen.

Haal je kop eens uit de grond en open je ogen eens.

Je vind alle opties, op paarden verkopen en pensioen na, beter als gewoon simpel je telefoon te pakken en de dierenarts te bellen. En dan nog vind je dat je eerlijk bent naar je paarden toe. Bahbah!

Als je geen geld hebt voor een dierenarts hoor je geen paarden te hebben.
Of mn moeder het er op jouw leeftijd nou mee eens was of niet. Ik zou alsnog die dierenarts laten komen. Die rekening komt later wel.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 12:44

Ik ben net in gesprek gegaan met mijn moeder. Mijn moeder zegt dat ze niet honderden euros wil uitgeven aan een behandeling waardoor ze misschien een jaar langer mee kan leven. Ze heeft liever dat ik haar gewoon met pensioen laat gaan. Ik kan ook niet tot haar doordringen.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:48

Ik zou dr sowieso bedanken dat ze zo'n houding mee wil geven aan dr kinderen... :(

Voor hetzelfde geld is het iets wat makkelijk te "fixen" is en ze nog jaren mee kan.

Maar het sluit niet uit dat jij zelf ook gewoon kan werken voor je geld en zelf de dierenarts kan betalen..... :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:51

Nou, jullie zijn dus niet van het verantwoording nemen voor jullie dieren, wat triest. Oudere dieren krijgen bij jullie dus geen medische zorg meer, joh ik zou me de oren van mijn hoofd schamen.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 12:51

Ik ga ook de dierenarts bellen, maar die is vandaag alleen open voor spoedgevallen

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 12:53

Mindim schreef:
Nou, jullie zijn dus niet van het verantwoording nemen voor jullie dieren, wat triest. Oudere dieren krijgen bij jullie dus geen medische zorg meer, joh ik zou me de oren van mijn hoofd schamen.

Dat is helemaal niet zo. De dierenarts komt de hier geregeld maar nu geloofd mijn moeder niet dat er iets aan de hand is. Mijn moeder is geen paarden mens

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:54

Mindim schreef:

Amen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Jeetje serieus. Ze wil geen honderden euro's uitgeven aan een paard wat daardoor misschien een jaar langer mee kan? Hoe lang hebben jullie dit paard al? Vast al heel wat jaren, maar nu het geld gaat kosten wat logisch is als een paard ouder word, wil je moeder het niet meer?
Lekker makkelijk, op pensioen zetten want dan is er niks aan de hand. Blijkbaar is er iets aan de hand en de dierenarts laten komen kost je niet direct honderden euro's.

Neem je verantwoordelijkheid of stop met paarden houden!

Jetta

Ook al gaat je paard met pensioen, dan nog heb je de plicht en de verantwoordelijkheid de gezondheid van je paard serieus te nemen. Ben benieuwd naar de uitkomst bij de DA. Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:57

yarkayunda schreef:
Mindim schreef:

Dat is helemaal niet zo. De dierenarts komt de hier geregeld maar nu geloofd mijn moeder niet dat er iets aan de hand is. Mijn moeder is geen paarden mens

Als je moeder niks met paarden heeft is het jou verantwoordelijkheid dus als het jou paarden zijn. Zorg in godsnaam dat je geld gaat verdienen en een spaarpotje hebt voor dit soort gevallen.
Ik zie dit als pure dierenmishandeling om je dieren nodige zorg te onthouden. Lekker makkelijk als excuus om te zeggen ja geen geld en mijn moeder is geen paardenmens...
Geef of verkoop het dier aan iemand die er wel in wil en kan investeren en niet er voor wegloopt als het ineens geld gaat kosten, dan heb je je niet goed verdiept in wat een paard kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:59

Je moeder wil geen geld stoppen in behandeling, dat is wat ik wel begrijp. Maar even een dierenarts voor onderzoek laten kijken? Behandeling word altijd in overleg gedaan, en het is dan aan jou om het te doen of niet. Mij werd ook gevraagd wat ik qua behandeling wou. En heb toen ook aangegeven wat ik wel en niet wou. Heel simpel is dat. Een dierenarts gaat je paard niet zomaar behandelen zonder overleg. Dus alleen onderzoek is geen weggegooid geld, je weet dan wat er is en dan kun je de keuze maken behandelen of pensioen.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 13:01

Hoevaak moet ik nog zeggen dat ik de dierenarts ga bellen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:03

En daarom kochten mijn ouders vroeger dus geen paard voor mij omdat zij dus geen paardenmensen waren en geen geld voor de verzorging hadden.
een paard kopen dat kunnen veel mensen, fatsoenlijk onderhouden niet helaas.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:05

Weet je Isabel, je kan nu nog zovaak zeggen dat je de dierenarts gaat bellen, niemand geloofd je nog...
Je hebt dit eerder gezegd, en daarna ging je dr maar op pensioen zetten.... |(
Man, wat heb ik medelijden met die pony