Gisteren was ze erg vrolijk, na het wandelen even aan de longe geknoopt om te kijken of ze wilde bewegen. Nou dat wilde ze wel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Princesj schreef:Een HB paard pik ik er zo uit, helaas is mij dat al meerdere keren gelukt voor de eigenaar er notie van had. Ik heb daar helaas een oog voor. Heb haar zelf ook gecontroleerd uiteraard. Dierenartsen doen naar mijn idee niks als je daar niet nadrukkelijk om vraagt
. Ze word wel verdacht van IR, voeding is daar nu op aangepast.
Joman schreef:Tja, ik vraag me na het lezen van het topic wel een beetje af wat je nu precies wil?
Er zijn verschillende zaken opgesomd, en blijkbaar heb je de oorzaak nog niet. Ook wil je niet naar de kliniek. Ik zou me af gaan vragen of het wel zo eerlijk voor het beestje is, deze hele zoektocht die ogenschijnlijk niets oplevert. Ik zou toch gaan laden en je paard wegbrengen.
Princesj schreef:Joman schreef:Tja, ik vraag me na het lezen van het topic wel een beetje af wat je nu precies wil?
Er zijn verschillende zaken opgesomd, en blijkbaar heb je de oorzaak nog niet. Ook wil je niet naar de kliniek. Ik zou me af gaan vragen of het wel zo eerlijk voor het beestje is, deze hele zoektocht die ogenschijnlijk niets oplevert. Ik zou toch gaan laden en je paard wegbrengen.
Ik hoor veel mensen hele hoge verwachtingen hebben van een kliniek. Ik ben erg benieuwd, ik heb namelijk absoluut geen hoge pet op van klinieken. Als je een specifiek probleem hebt kunnen ze je vaak wel helpen, maar met vage klachten?
Geen van de drie dierenartsen heeft mij geadviseerd om naar een kliniek te gaan, 1 zelf afgeraden om dit te doen, omdat het zonde van het geld zou zijn. In de kliniek kunnen we foto's maken, maar dat kan ook gewoon op stal. Dit staat op het programma mocht de ingeslagen weg niet binnen de gestelde termijn wat opleveren. Tot nu toe zie ik al 2 dagen een paard wat in ieder geval een stuk beter gemutst is, dat is voor mij belangrijker dan direct een röntgen beeld. Ik heb geen haast er weer op te zitten, maar ik wil wel graag zien dat ze zich comfortabel voelt.
Pandora2 schreef:Waarvan loopt ze dan kreupel als ze geen pijn heeft ?
Een beetje dierenarts zou dit toch moeten kunnen uitleggen lijkt me...
pien_2010 schreef:Princesj wij laten vaak een natuurkundige doormeten met de lecher antenne naast de dierenarts. Verrassend hoe vaak uitslagen gelijk zijn.
Je paard hoeft niet weg of aangeraakt te worden. Wij doen dit al 21 jaar. PB maar bij interesse en eventueel gegevens.
Pandora2 schreef:Pandora2 schreef:Waarvan loopt ze dan kreupel als ze geen pijn heeft ?
Een beetje dierenarts zou dit toch moeten kunnen uitleggen lijkt me...
Ik quote mijn vraag nog maar even.
Wat is er dan veranderd tussen vorig weekend en nu ? Aangezien ik lees dat ze nu al 2 dagen weer normaal is.
En wat bedoel je met de ingeslagen weg ?
Licor schreef:Misschien ligt het aan mij maar ik vind je echt erg controlerend overkomen.. Ik snap dat jij het zelf anders zou doen.. maar dat betekent niet dat TS het niet goed doet of dat ze zich u überhaupt zou moeten verantwoorden..
Verder heeft een DA tegen mij wel eens gezegd dat kreupel/onregelmatig ook kon betekenen dat t paard een manier gevonden had om juist geen pijn meer te hebben.. denk dat daar tot op zekere hoogte ook een kern van waarheid in zit
Princesj schreef:De pilletjes van de homeopaat lijken zijn vruchten af te werpen, de ontspanning komt er een beetje in. Met stappen aan de hand loopt ze weer lekker met haar hoofd naast mij, in plaats van ergens rond mijn schoenen. Kortom, baby steps, maar ze voelt zich in ieder geval duidelijk beter! Ook de verandering van voeding lijkt haar goed te doen, ze krijgt nu onbeperkt extreem grofstengelig hooi in combinatie met een flinke schep luzerne en vitamine korrel, en valt mooi af. Het dieet zou mooi aan kunnen sluiten bij mogelijke PSSM2. Gezien ik daar een directe uitslag niet extreem belangrijk van vind (gezien het dieet makkelijk is en eigenlijk geen problemen veroorzaakt als zij het niet zou hebben), kies ik er voor dit op een later moment te doen.
Dinsdag is een andere hoefsmid geweest, hij constateerde geen dunne zolen en heeft ijzers dan ook afgeraden.
Voor nu kies ik er voor om verder te gaan met de alternatieve behandeling (behandelaar is ook DA), gezien ik daar tot nu toe gewoon resultaat van zie. Het belangrijkste voor mij is in gewoon een comfortabel paard, daarna komt eventueel rijden.