Princesj schreef:De pilletjes van de homeopaat lijken zijn vruchten af te werpen, de ontspanning komt er een beetje in. Met stappen aan de hand loopt ze weer lekker met haar hoofd naast mij, in plaats van ergens rond mijn schoenen. Kortom, baby steps, maar ze voelt zich in ieder geval duidelijk beter! Ook de verandering van voeding lijkt haar goed te doen, ze krijgt nu onbeperkt extreem grofstengelig hooi in combinatie met een flinke schep luzerne en vitamine korrel, en valt mooi af. Het dieet zou mooi aan kunnen sluiten bij mogelijke PSSM2. Gezien ik daar een directe uitslag niet extreem belangrijk van vind (gezien het dieet makkelijk is en eigenlijk geen problemen veroorzaakt als zij het niet zou hebben), kies ik er voor dit op een later moment te doen.
Dinsdag is een andere hoefsmid geweest, hij constateerde geen dunne zolen en heeft ijzers dan ook afgeraden.
Voor nu kies ik er voor om verder te gaan met de alternatieve behandeling (behandelaar is ook DA), gezien ik daar tot nu toe gewoon resultaat van zie. Het belangrijkste voor mij is in gewoon een comfortabel paard, daarna komt eventueel rijden.
Klinkt als een flinke stap in de goede richting!!
Fijn zeg na zoveel tobben en uitzoeken.
Ik hoop dat het vanaf nu alleen maar nog beter gaat.