Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Natascha schreef:Mijn paard heeft dit een paar weken terug ook gehad (1 kleurige appaloosa). Smit zei dat het mok was en heb het ook zo behandeld. Sloeg ook even naar binnen waardoor er vocht rond de kogels kwam maar na een reinigingskuur en geen modder meer zijn haar benen weer behaard en "droog". Haar zoon in dezelfde kudde had gewone mok plekjes, geen kale voeten. Had het ook nog nooit gezien.
IngridM schreef:Wat apart zeg! Echt nog nooit gezien. Weet je veearts wat het is? (Sorry als ik daar overheen heb gelezen)
raket schreef:Rainrot kan ook op de benen voorkomen. Het doet mij er wel iets aan denken. Alhoewel je het voornamelijk op de rug ziet.
Zinzi_jewel schreef:Bijzonder dit
En je paarden staan 24/7 buiten ?
Zou ze dan toch minimaal snachts droog proberen weg te zetten.
Bizar als haar uitvalt door de natte bodem. Zou t voor mij een teken zijn de beestjes paar uur de kans te geven op te drogen
Tessebes schreef:Ik ziet er een beetje uit als een immuungemedieerde huidaandoening. Is het helemaal weggeweest of is het altijd een beetje zichtbaar geweest? Bijvoorbeeld wat gezwollen of schilferig?
Xyris schreef:Is er niet met gif gespoten op het land? Of sterk bewerkt met mest? Misschien zit er iets in de grond dat de benen irriteert als deze langdurig nat zijn?
Linnie050 schreef:Misschien is de weerstand van je pony minder en daarom gevoeliger?
Geef je een vitamine brok?
Had je de vorige keer een schimmel crème gekregen?
En zag je snel verschil?
Misschien kan je die al bestellen en weer proberen.
Dee_Es schreef:Ik heb dit wel eerder gezien bij een haflinger met witte voetjes. Die stond ook 24/7 buiten en stond veel in de modder. Ze zijn hem toch 's nachts op stal gaan zetten en later 's nachts opgesloten in de schuilstal. Dat vond hij niet leuk maar nadat de voeten kaal waren kwamen er ook allemaal kleine korstjes op de voeten dus om erger te voorkomen moest hij toch een aantal uur droog staan elke dag.