Wanneer je van binnen huilt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 17:33

Weer een update:

Vandaag is hij weer 2 weken een stuk beter. Nog niet zoals het moet, maar hij loopt weer een stuk beter en 'shaked' niet alle kanten op. Vorige week de hoefjes weer laten doen en dat ging ook flink veel beter dan de keer ervoor toen het echt niet lekker ging. We hebben steeds een rondje meer gelopen in de bak en laatst ook weer een mini rondje gemaakt buiten het erf. Hij was helemaal enthousiast, net een woeste wilde hengst. Blij ei! Heerlijk om langzamerhand weer zichzelf te zien worden! We hebben dus heel veel meer hoop dan een paar weken terug. <3

Vandaag is hij ook verhuisd. Hij is veilig en heel aangekomen. Al had meneer wel de voorstang eruit gerost (Echt iets voor Elano. Die vond hij vast niet nodig :+ ). Hij stond wel nog keurig op zijn plekje. Hij snapte van de trailer weinig van. Normaal moet hij óm de trailer heen, niet er in. Het zal ook wel 2 jaar terug zijn dat hij voor het laatst in een trailer of vrachtwagen stond. Maar hij deed het braaf en stond er zo in. Eruit ging gelukkig ook heel makkelijk. Super braaf luisteren ondanks alle indrukken en spanning. Heerlijk braaf zoals ik hem ken.

Hij stond heerlijk rustig in zijn stal, vooral proberen kennis te maken met zijn (hopelijk) nieuwe vriendinnetje. Heb ook maar een netje opgehangen (hij is zo'n figuur dat over zijn eten plast) , zijn voer met supplementen in zijn voerbak gestopt en in de paddock ook een plukje hooi gegeven. Niet te veel, want het waait hard en hij was toch grotendeels bezig met zijn spanning eruit te bokken, rennen en te hinniken. Hij snapt er echt helemaal niks van. :(:)

Nu is het vooral hopen dat het goed blijft gaan. Maar de hoop is er in elk geval weer! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:45

Wat een fijne update *\o/*

Goed om te lezen dat hij beter in zn vel zit en je een passender plekje hebt gevonden.

Anoniem

Re: Wanneer je van binnen huilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:09

Hele fijne update! Dus toch een stal naar wens gevonden, super!!!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:28

Goed te horen ts!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:34

Kun je op de nieuwe stal ook met hem gaan wandelen zodat hij wat af gaat vallen? Dat zal w.s. niet lukken door alleen minder te eten. Het filmpje is al weer een tijdje terug maar als hij nu beter is dan op het filmpje(toen zagik behalve veel te dik , geen problemen, ja erge jeuk maar dat zal toch niet van pssm kunnen komen denk ik) dan is het denk ik een kwestie van tijd investeren en opbouwend van een kwartiertje naar elke dag een paar uur met hem aan de wandel. Ik denk dat het afvallen daardoor je paard ook heel veel goed zal doen. Mooi dat je een goede plek hebt gevonden!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 20:34

Afbeelding

Ondertussen een tijdje verder op ons nieuwe plek. Hij zou eerst 6 weken appart staan in de paddock en dan langzamerhand kijken of hij samen met het andere paard kon gaan staan. Ze staan ondertussen al samen en dat gaat gelukkig erg goed. Het andere paard kan nogal vel trappen, maar Elano heeft na de eerste keer geleerd dat het niet slim is om dan een hoek in te lopen. Hij is daar gelukkig slim genoeg voor om dat 1 keer te doen. Hij zoekt problemen ook niet op, dat scheelt waardoor ze heel fijn samen kunnen. Hij loopt altijd keurig weg als mevrouw vind dat hij weg moet. Verder kunnen ze ook samen heerlijk kriebelen. :j

Ik hoop alleen wel dat het weer nou een keertje beter wordt. Het werken wordt hem niet echt met die stormen. Vandaag door de regen de dubbele longe voor het eerst gepakt. Aangezien hij langzamerhand begint te wennen durfde ik dat wel aan. De eerste keer longeerbak was hij helemaal over de zeik. Hij snapte echt niks van de hele verhuizing, alleen staan etc. Hij ging in de longeerbak alleen maar rennen, bokken, hinniken.. Het heeft wel even geduurd voor hij rustig/normaal over het erf kon lopen en in de longeerbak normaal kon werken.
Ik wilde eigenlijk gister met de dubbele longe aan de slag, maar zijn spieren waren gister weer behoorlijk hard. Dus ik had mijn gevoel gevolgd en kwa werk maar even niks gedaan. Vandaag waren zijn spieren flink zachter, waardoor ik het wel aandurfde. Wel wat korter dan ik wilde, maar het regende flink. Was helemaal doorweekt thuis gekomen. Vies weer. Is het al lente? -O-

Ook ondertussen een klein rondje gewandeld. De heenweg lekker vlot en erg enthousiast, dus ik wist al hoe de terugweg zou gaan. Hij vloog ook 1 keer tegen mijn moeders scootmobiel op de terugweg. Ik wacht nog even met het erf te verlaten tot ik ook veilig en wel de bak rond kan werken. Want dat is nog allemaal spannend. Alleen de bak heeft stormschade, dus dat moet even wachten. Maar als het goed blijft gaan, komt het allemaal vanzelf wel. Voor nu dus voorlopig in de longeerbak en bak bezig blijven.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 20:46

Rizette schreef:
Kun je op de nieuwe stal ook met hem gaan wandelen zodat hij wat af gaat vallen? Dat zal w.s. niet lukken door alleen minder te eten. Het filmpje is al weer een tijdje terug maar als hij nu beter is dan op het filmpje(toen zagik behalve veel te dik , geen problemen, ja erge jeuk maar dat zal toch niet van pssm kunnen komen denk ik) dan is het denk ik een kwestie van tijd investeren en opbouwend van een kwartiertje naar elke dag een paar uur met hem aan de wandel. Ik denk dat het afvallen daardoor je paard ook heel veel goed zal doen. Mooi dat je een goede plek hebt gevonden!

We zitten nu direct aan de weg (vorige plek direct aan ruiter en fietspad). En aangezien hij echt flink moet wennen aan zijn nieuwe leven (om het maar zo even te noemen) blijven we maar even binnen het erf totdat dat 'probleemloos' gaat. Daarna kunnen we het wandelen en eventueel fietsen weer oppakken. Als ik nu naar het strand wil wandelen zijn we zeker 2+ uur onderweg, maar in elk geval wel een goede motivatie om meerdere uren te wandelen. :')
Maar eerst goed laten wennen en dan de buurt samen verkennen. Als een uur goed gaat, kunnen we kijken of het strand ook gaat lukken. :):)

Lisavos11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:51

Wat naar voor je paard, en ook voor jezelf. Die radeloosheid, maar fijn dat je weer hoop hebt!
Blijf daarin geloven!!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 14:20

Afbeelding

Nou vandaag een mini rondje gelopen. Wel een paar schrik acties en ook paar keer iets te enthousiast waardoor hij ietwat explodeerde. Maar we hadden ook ontspannen momenten tussendoor, dus dat is al heel wat. Maar het oversteken kon gelukkig wel normaal zonder gekkigheid, dus daar ben ik het meest blij mee. Al een hele verbetering met de vorige en de keer daarvoor. :D

Ook bezig met wennen aan een bit, vanwegen zijn enthousiasme. Drukke weg en een paard dat alle kanten op vliegt is hem niet echt. Nou had ik hem wel redelijk onder controle, maar fijn vind ik het niet als hij alle kanten op springt of probeert te rennen. Hij zal dat maar net doen als er een auto of fietser langs rijdt.. Nou voorkomt een bit ook niet alles, maar hopelijk worden zijn explosies dan wel minder tot helemaal niet. Hopelijk zal het drogen van de paddock ook wat mee helpen, nodigt toch wat meer uit om te lopen/rennen/spelen etc dan een natte paddock met hier en daar een droge plek. Al is hij wel zo'n figuur die door de nattigheid door dendert.

Maar hij begint nu wel duidelijk te wennen aan zijn nieuwe plek, vriendinnetje, ritme etc. Hij doet het verder ook goed tot nu toe. :):)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:24

Ik vind hem te dik, zoals je zelf ook al aangeeft. Kan er niet tegelijkertijd nog metabool syndroom spelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:51

Hij ziet er al wel beter uit!