Arabesk schreef:Onze IJslander liep in het IJsselmeer, volgens de tracker
Zwemles

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kaatje89 schreef:Het is dus nog niet zo eenvoudig om echt een goede tracker te vinden. Jammer want het leek me wel heel interessant.
Is er hier ook iemand die ervaring heeft met die Orscana sensor? Die je in je deken bevestigd eigenlijk om te zien of hij het te warm of te koud heeft, maar begreep dat daar ook een functie op zit dat je kunt zien hoe actief je paard is? Maar volgens mij geeft die niet precies aan waar die langs is gelopen?
Ladyson schreef:kaatje89 schreef:Het is dus nog niet zo eenvoudig om echt een goede tracker te vinden. Jammer want het leek me wel heel interessant.
Is er hier ook iemand die ervaring heeft met die Orscana sensor? Die je in je deken bevestigd eigenlijk om te zien of hij het te warm of te koud heeft, maar begreep dat daar ook een functie op zit dat je kunt zien hoe actief je paard is? Maar volgens mij geeft die niet precies aan waar die langs is gelopen?
Ik heb de Orscana sensor. Je kan er inderdaad mee zien of je paard ligt, rustig of actief is. Maar niet waar hij is geweest. Je krijgt een grafiek met percentages te zien. Ik weet ook niet hoe de sensor de data daarvoor verzameld.
Ik heb 'm gekocht voor de temperatuur onder de deken en dat deel is iig wetenschappelijk gevalideerd.
Edit: de sensor schijnt richtingsgevoel te hebben en daardoor de activiteit aan te kunnen geven.
gerlindie schreef:Nou lekker dan.
Maar ze hadden toch online staan hoe groot de afwijking zou zijn?
Die hele avondwandeling is dan toch sowieso veel en veel te groor qua afwijking?
Arabesk schreef:Als een paard in een PP staat krijgen ze heel vaak onbeperkt ruwvoer, dat is teveel eten en toch nog te weinig beweging, met als gevolg dat er op dit moment meer paarden doodgaan een IR en HB dan door de ooit zo verfoeide hoefijzers. Ik kom heel heel veel paarden met overgewicht tegen omdat mensen denken dat het sprookje echt is; onbeperkt ruwvoer en een PP.
Dus als je paard onbeperkt voer krijgt, is 3- 5 km niet genoeg, in het wild beweegt een paard 20 - 60 km per etmaal en is het aanbod véél schraler. Een slowfeeder beweegt niet helaas, dus de motivatie om te gaan bewegen is minimaal. Ze gaan niet zomaar uit zichzelf over de track wandelen.
Of je moet minder voeren of meer rijden.