Paard beschoten, iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Paard beschoten, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 18:26

Wanneer ze bvb door een wilde katachtige gekrabd of gebeten is dan is één gaatje genoeg om een fikse ontsteking te veroorzaken, ook een splinter hardhout kan voor drama’s zorgen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 18:35

LBLGypsyCobs schreef:
Als er echt een vreemd object in de borst zit, zal het lichaam daar op blijven reageren.

Waarom wordt het er niet uitgehaald of is de dierenarts niet helemaal zeker dat er wat in zit?

Kan hij niet met zijn borst ergens hebben staan schuren?
Dat de deken net omhoog schoof en er iets in de borst prikte?

Dat hoeft niet hoor. Er zijn zat voorbeelden van mensen en dieren die jaren probleemloos met een vreemd voorwerp in het lijf lopen zonder last of het zelfs te weten.

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 21:37

Afbeelding

Afbeelding

Update. Bijgaand fotos hoe het nu uitziet. De wond lijkt dicht door de zilverspray heen. Rondom het wondje zie ik dat te plekke de huid wat gezwollen is, dit was zondag niet, maar toen was alles vers. De kwabbelzak naast het been is flink geslonken. Algemene conditie is goed. Fotos zijn erg slecht, mijn tel cam icm met slechte verlichting verricht geen wonderen.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 22:15

De wond lijkt veel groter dan op de eerste foto's. Of geeft dit een vertekend beeld door de slechtere kwaliteit + zilverspray?

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 22:49

De da heeft de plek geschoren om een duidelijke beeld te krijgen van de wond. Het wondje is ienieminie. Ik denk ca. 2 mm rond.

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 22:50

De da heeft de plek geschoren om een duidelijke beeld te krijgen van de wond. Het wondje is ienieminie. Ik denk ca. 2 mm rond.de ronding die je zit is de verdikking. Daar middenin zit de wond. Idd moeilijk te zien door de zilverkleur en slechte belichting.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:37

Het mysterie inmiddels al opgelost? Er zou toch een foto gemaakt zijn? Ben benieuwd!

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 14:45

Woensdag wordt de foto gemaakt. Verder ziet alles er super uit en heelt het voorspoedig.

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:10

Mijn paard heeft een aantal jaar geleden ook zo'n soort wondje gehad. Was een klein gaatje wat best diep ging. Er was geen kogeltje in te vinden, was waarschijnlijk een stukje ijzer van het gaas wat rond de weide staat in geprikt.
Heeft toen heel lang geduurd voor het goed geheeld was, bleef steeds troebel vocht uitkomen enzo

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 15:13

Ruin Lover, ik ben daarom ook heel benieuwd wat uit de foto's gaat komen. Hier hebben we geen gaas als afzetting maar stevige hardhouten palen met dikke nylon draad met een dun ijzer draadjes erin gevlochten. Hier heelt het vooralsnog goed. Eens kijken of dat ook zo blijft nu de AB is afgelopen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 04:45

Hoe ging de foto gister?

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 09:03

Ja.... De update...
Foto ging goed voor zover je een goede foto van een schouder op die plek kunt maken. Zijn er 3 gemaakt en op alledrie is niks te vinden. Dus uiteindelijk geen kogel. Verder helaas ook geen duidelijkheid wat er wel gebeurd is. De dierenarts gaat nog steeds uit van opzettelijk trauma en zegt nog nooit zo een rare wond gezien te hebben ( en dat het ik ook niet met mijn 30 jaar ervaring met paarden) we gaan langzaamaan weer beginnen met rijden. Op het oog loopt ze rad dus ik ga ervan uit dat t goed gaat. **\O/**

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:05

Fijn dat er niets in zit :)

Paarden kunnen echter de meest bizarre verwondingen maken hoor er hoeft maar 1 takje ergens uit te steken.