Giolli schreef:Als het dier zo snel over de pis raakt zou ik trouwens niet opladen en naar de slager, is aan huis schieten geen optie?
Aan huis schieten mag niet meer.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Giolli schreef:Citaat:Maar een pony in laten slapen zonder lichamelijk onderzoek, op basis van één incident met een onopgevoede pony vind ik persoonlijk nogal voorbarig. Ik snap ook niet waarom de pony nu ineens geen waardig bestaan meer zou hebben? Het is een shetlander, het is een hengst en hij heeft geen opvoeding gehad. Zoals Shanna zegt, dan heb je wel eens te maken met dominantieproblemen of iets dergelijks. Dat heb ik vaak genoeg gezien, genoeg ervaring met shetlanders
Waarom niet inslapen? Wat wil je er mee redden? Paarden zijn dure cavia’s om naar te kijken hoor.
Lori schreef:Het kan wel degelijk met hormonen te maken hebben. Heb hier zelf ooit eentje gehad van de een op de andere dag oren plat in zijn nek en mond open en gericht aanvallen naar een kudde genoot om hem te gaan hebben... was puur hormonaal en na het castreren gedaan. Zeker omdat je schrijft van bijt gedrag, ik heb hier zelf hengsten en geen enkele bijt en moeten ze ook niet proberen.
Je kan trouwens ook reageren door bijvoorbeeld "@, (boktnaam)....." hele tijd quoten hoeft niet.
Je doet ermee wat je wil uiteindelijk het is jou keuze maar laat op zijn minste een basis onderzoek doen dan, dat is het minste dat je voor hem kan doen. Weet je dat ze zelfs agressief uit de hoek kunnen komen door tandpijn alleen? Je schrijft dat je zeker bent dat het geen dingen zijn zoals PPID, wil je dan je glazen bol ook even opzenden want ik zou ook wel willen bij mijn dieren zeker zijn dat ze het een wel hebben en het ander niet zonder de dierenarts ernaar te laten kijken. Dat je geen honderden euro's wil gaan investeren er in kan ik goed begrijpen en naar het dier zelf toe ook maar een basis onderzoek hoeft helemaal zoveel niet te kosten en dan sluit je op zijn minste dingen zoals tandpijn en andere best wel kleine ingrepen uit.