Wanneer is het genoeg geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:02

sigrid1182 schreef:
@Art_Ificious voor mij en voor vele anderen, is het genoeg geweest voor jou.

stop met paarden, verkoop al je paarden, koop NOOIT meer een paard of een andere levend wezen, als je alleen maar ikke ikke ikke en de rest kan stikken denkt.

en als je ooit zelfinzicht krijgt en respect en waardering voor alles om je heen, en open staat om van anderen wat aan te nemen en dat jij niet liegt en bedriegt, maar gewoon open en eerlijk bent, dat jij niet de enige bent die alles denkt te weten.

dan staat de deur weer op een kier, om eens te denken om weer een paard te kopen.

jij bent een gebed zonder einde, dus ik zeg AMEN!

Ik heb getemd op dit bericht. Serieus hou gewoon je mond als je alleen maar zo enorm persoonlijk kunt aanvallen zonder ook maar iets inhoudelijks te zeggen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:02

Ga jezelf ook te raden of je spirit nog kan houden. Je geeft aan dat je niet voor het leven geld hebt om Limo op pijnstilling te zetten.
Mijn mening is dan dat je gewoon geen enkel paard moet nemen maar anders een leasepaard.
Vind je het eerlijk naar spririt om hem te houden wetende dat je het niet kan betalen mocht er ook wat ernstigs gebeuren?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 14:03

Utixo schreef:
Cayenne schreef:
Opladen en naar een kliniek met dat dier. Als hij het dan echt zo spannend vindt, zijn er genoeg ervaren mensen om bij te springen.
Desnoods zetten ze hem in een opvoelbox.

Hij durft vast niet in een trailer.

Beetje vriendelijker kan ook?
Limo gaat zonder problemen trailers of vrachtwagens in. Doe niet zo irritant nu met deze lompe opmerkingen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:03

Ineke2 schreef:
sigrid1182 schreef:
@Art_Ificious voor mij en voor vele anderen, is het genoeg geweest voor jou.

stop met paarden, verkoop al je paarden, koop NOOIT meer een paard of een andere levend wezen, als je alleen maar ikke ikke ikke en de rest kan stikken denkt.

en als je ooit zelfinzicht krijgt en respect en waardering voor alles om je heen, en open staat om van anderen wat aan te nemen en dat jij niet liegt en bedriegt, maar gewoon open en eerlijk bent, dat jij niet de enige bent die alles denkt te weten.

dan staat de deur weer op een kier, om eens te denken om weer een paard te kopen.

jij bent een gebed zonder einde, dus ik zeg AMEN!

Ik heb getemd op dit bericht. Serieus hou gewoon je mond als je alleen maar zo enorm persoonlijk kunt aanvallen zonder ook maar iets inhoudelijks te zeggen.

Serieus temmen op een bericht? Dit is gewoon de waarheid en we hebben het vaak genoeg gezegd maar het komt niet aan bij haar

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:04

Art_Ificious schreef:
Limo gaat zonder problemen trailers of vrachtwagens in. Doe niet zo irritant nu met deze lompe opmerkingen.

Is dat serieus het enige waar je op reageert na wederom zoveel goede tips die zijn gegeven?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 14:05

Ik lieg niet over de situatie.
Ik verzin niet dat limo niet goed loopt en duidelijk pijn heeft.

Jeetje je kan echt klotehard zijn.

Edit
Ik lees alles.
Maar jullie doen net of ik nu meteen wil laten inslapen.
Ik vraag geen discussie of negatief gedoe naar mij toe. Ik vraag gewoon wat jullie zouden doen in deze situatie.
Is dat zo lastig te begrijpen?
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 20-04-19 14:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:06

Ja temmen op een persoonlijke aanval die niks toevoegt inderdaad.
Als je werkelijk denkt dat iets zeggen niet helpt kun je ‘nogmaals’ gewoon je mond houden ipv iemand helemaal de grond inboren.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:07

Ik zou zeker die scintigrafie doen! Dan weet je hoogst waarschijnlijk wat er aaan de hand is en wat je er nog aan kan doen!

Mijn paard was kreupel en wisten we al dat hij nooit meer beter zou worden en meer pijn zou krijgen, maar wisten alleen niet precies wat het was, wisten alleen dat het probleem in het bekken zat. Ondanks dat ze al hadden aangegeven dat ze in het bekken niet konden behandelen, toch gekozen voor een scintigrafie te doen. Ik kon het niet op mijn geweten hebben om hem in te laten slapen zonder dat ik precies wist wat er aan de hand was.
Uit de scintigrafie kwam uit dat hij een gebroken bekken had en atrose.

En die scintigrafie was van heel het lichaam dus was zeker het dubbele bedrag van wat jij noemt.

Je kiest zelf voor een paard te kopen, dan moet je de verantwoordelijkheid nemen als er blijkt dat er iets mis is!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 14:09

normann_love schreef:
Ik zou zeker die scintigrafie doen! Dan weet je hoogst waarschijnlijk wat er aaan de hand is en wat je er nog aan kan doen!

Mijn paard was kreupel en wisten we al dat hij nooit meer beter zou worden en meer pijn zou krijgen, maar wisten alleen niet precies wat het was, wisten alleen dat het probleem in het bekken zat. Ondanks dat ze al hadden aangegeven dat ze in het bekken niet konden behandelen, toch gekozen voor een scintigrafie te doen. Ik kon het niet op mijn geweten hebben om hem in te laten slapen zonder dat ik precies wist wat er aan de hand was.

En die scintigrafie was van heel het lichaam dus was zeker het dubbele bedrag van wat jij noemt.

Je kiest zelf voor een paard te kopen, dan moet je de verantwoordelijkheid nemen als er blijkt dat er iets mis is!

Geen leuke diagnose. Wat heb je gedaan/beslist na die diagnose?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:13

Cayenne schreef:
Art_Ificious schreef:

Is dat serieus het enige waar je op reageert na wederom zoveel goede tips die zijn gegeven?

Inderdaad, jammer dit.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:13

Art_Ificious schreef:
Edit
Ik lees alles.
Ik vraag geen discussie of negatief gedoe naar mij toe. Ik vraag gewoon wat jullie zouden doen in deze situatie.

Maar het is wel het zoveelste (volg)topic dat je aanmaakt en waar je daarna amper op reageert. Ondanks pagina-lange adviezen en meningen van mensen die al voor hetere paarden hebben gestaan of er al jaren inzitten.
Als je moedig genoeg bent om een topic te openen, wees dan ook moedig genoeg om daarna ook te reageren. EN moedig genoeg om eens diep in jezelf en naar jezelf te kijken. Want het enigste dat je nu doet is direct nee maar, ja maar maar geen doordachte keuzes of verdere stappen die o zo nodig zijn.

En ik weet het : paarden zijn duur. maar als je al geen volledig onderzoek kunt betalen: wat als je beide pony's op hetzelfde moment iets voorhebben?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:15

Art_Ificious schreef:

Edit
Ik lees alles.

Buiten sommige reacties, geven de meeste mensen anders toch wel netjes tips :)

Een deken opleggen bij koud weer, paard eens volledig laten onderzoeken (dus niet het halve werk) en dan wachten op wat de uitslag is en je laten adviseren door de kliniek

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:17

De reden dat ik al een keer aangehaald heb om een scintigrafie van het gehele lichaam te laten doen is omdat je dan alles in beeld hebt. Ik heb een paard gehad met een ernstige blessure. Volgens de ene kliniek zat het in zijn rug, daar was op de scan ook schade te zien. Na een jaar rust was de schade weg, maar het paard nog steeds niet goed. Een second opinion was dus scintigrafie en daar kwam een compleet andere blessure uit. Namelijk zijn hals.

En hij liep niet goed met een achtereen, reageerde heftig op rug en kon die enorm vast zetten. Wel wat dingen qua hals zoals wat gooien enzo, maar dat kwam volgens da 1 uit de rug. Hem hebben ze een paar jaar later zwaar geserveerd in een op voel box moeten zetten, met kraam en meerdere mensen als hulp om uiteindelijk een inwendige scan te kunnen doen. Nee dat lukt niet in een weiland als paard zich los kan trekken, maar op een kliniek hebben ze wel mogelijkheden.

De plek waar het qua beeld uit lijkt te komen hoeft niet de oorzaak te zijn. Maar ga alsjeblieft gewoon goed onderzoek laten doen, niet weer stoppen omdat iets niet lukt of omdat er te veel stress is. Zelfs nadenken over inslapen is naar mijn mening veel te vroeg. Je weet niet wat er mankeert, laat dat aan de da over wat er onderzocht moet worden. Als die iets gevonden heeft en het zo ernstig is dan ga je nadenken over eventueel inslapen. Niet nu er niks bekend is behalve ongunstige bouw en ongetraind.

Art_Ificious

Re: Wanneer is het genoeg geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 14:24

Scintigrafie wil ik laten doen.
Maar ik hoor in mijn directe omgeving ook negatieve ervaringen over Equitom en over scintigrafie bij hen. Daarom dat ik ook begin te twijfelen.
Ik sta nu in een gebied met keiveel paarden eigenaars en het grootste deel is niet positief over Equitom op gebied van radio/echografie.

Ergens voel ik me verplicht naar hen te gaan omdat zij ook de foto's van de rug gemaakt hadden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:28

Verplicht ben je niet, heb je de foto's zelf ook gehad? Dan kan je die altijd meenemen naar de nieuwe kliniek.

Aan de andere kant, da's zijn erg lastig qua ervaringen. Ik heb 1 kliniek waar iedereen helemaal mee wegloopt en overal aangeraden wordt. Ik kom er absoluut niet meer met mijn paarden. Ik ben bij de da van second opinion blijven hangen en nu dus ook naar zijn nieuwe kliniek. Ik heb daar goede ervaringen en het zou mij niet uitmaken wat de ervaringen van anderen zijn. Net zoals mijn slechte ervaringen bij andere kliniek niet veranderen omdat anderen er goede hebben.

Ik ga altijd naar Heesch, het smdc die al eerder genoemd is.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:30

Je moet absoluut niet terug gaan, gewoon kiezen voor de kliniek die je het meeste aanspreekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:31

Art_Ificious schreef:

Edit
Ik lees alles.

Volgens mij zijn er al duizend tips gegeven in dit topic:
1. Maak een afspraak op de kliniek voor een volledig onderzoek.
2. Spendeer in tussentijd AL je tijd aan het oefenen van alles wat hij op de kliniek mee zal maken, dus van prikjes tot thermometers enzovoorts, net zolang tot hij het als normaal ziet, niet alleen als jij het doet maar ook als jij hem vervolgens vasthoudt en iemand anders het doet.
3. Ga naar de kliniek en laat hem volledig onderzoeken.
4. Wacht de diagnose af.
5. Is de diagnose dat hij na een behandeling pijnvrij oud kan worden kies daar dan voor. Zegt de dierenarts: bekken gebroken, niets meer aan te doen, dan is het klaar.

6. Zoals sommigen al zeggen; verkoop desnoods je andere pony zodat je deze goed kunt houden, want als je geen geld hebt voor de behandeling van 1 ziek paard, wat doe je dan als je andere paard morgen een trap krijgt en er hetzelfde bij staat en hetzelfde dure onderzoek nodig heeft? Als je niet de skills/het geld hebt om 1 paard te geven wat hij nodig heeft aan training en verzorging, hoe kan het dan wel goed gaan als je er nog eentje bij neemt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:32

Art_Ificious schreef:
Maar ik hoor in mijn directe omgeving ook negatieve ervaringen over Equitom en over scintigrafie bij hen. Daarom dat ik ook begin te twijfelen.
Ik sta nu in een gebied met keiveel paarden eigenaars en het grootste deel is niet positief over Equitom op gebied van radio/echografie.

Ergens voel ik me verplicht naar hen te gaan omdat zij ook de foto's van de rug gemaakt hadden.

Ga je nu jouw gevoel boven het welzijn van je paard stellen?

Man maak een andere keuze for that matter... Jij betaalt :roll:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:36

Art_Ificious schreef:

Dit is ook wel je standaard antwoord! Ja maar en alle anderen zijn niet positief. Een scintigrafie is een duidelijk iets, laten maken en vertrouw je die uitleg niet stuur je het op naar een andere kliniek. Masr ja, al die anderen hebben zeker gelijk en jij trekt de hakken weer in.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:38

Art_Ificious schreef:

Ervaringen zijn voor iedereen anders. Wat belangrijk is, is wat je er zelf van vond van de 'service' die je ontvangen hebt bij equitom. Ben jij er tevreden van, dan ga je terug. Ben je er ontevreden van, dan zoek je een andere kliniek. Voor elke dierenarts en klinieken ga je voor en tegenstanders vinden. Je bent zelf al bij equitom geweest, probeer je dat voor jezelf uit te maken.

Dat je die scintigrafie wil laten doen vind ik positief, maar laat hem wel doen van het volledige paard gewoon. Beter nu 400 euro extra ertegen gooien en je hele paard op foto, dan over een half jaar weer bij hetzelfde dingetje te moeten aankomen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:47

Ts, ik heb het hele topic door gelezen. En net als een andere bokker al had gezegd krijg ik een dejavu naar je vorige pony.
Zoals ik het lees heb je volgens mij je keuze al gemaakt. En heel eerlijk, als jij je paard niet verder kan helpen, kosten voor een verder onderzoek niet kan betalen, of hem geen ander huisje gunt bij mensen die hem wel kunnen helpen, dan zeg ik ja. Laat hem asjeblieft inslapen.
Ik snap niet waarom niet gewoon reageert op de vragen die andere bokkers stellen. Waarom niet een echo maken of naar de kliniek? Je hoeft alleen maar ja of nee te antwoorden.
Ik hoop dat je alle adviesen van de bokkers niet als aanval/slecht ziet maar er eens goed over na gaat denken wat voor jou mogelijk en haalbaar is en of je niet iets met de tips kan.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:51

Het is geen schaamte als er geen geld voor onverwachtse dure onderzoeken is he. Daarom zal ik de komende tijden ook geen eigen paard kopen ;) ik kan dat nu ook niet meer

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:53

LukieBradley schreef:
Het is geen schaamte als er geen geld voor onverwachtse dure onderzoeken is he. Daarom zal ik de komende tijden ook geen eigen paard kopen ;) ik kan dat nu ook niet meer

Dit is geen onverwacht iets. Maar ts had gewoon andere prioriteiten. En dat is heel jammer

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:58

O art wie zijn al die ‘paardenmensen’ in jouw omgeving toch? Elke keer weer heb jij alleen maar wantrouwen in de professionals. En ga je je ook nog negatief erover uitlaten op bokt terwijl je vaak niet weet waarover je het hebt. Super vermoeiend dit. Ik ga je niemand aanraden want dat wil ik eigenlijk niemand aandoen...

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:00

Art_Ificious schreef:
normann_love schreef:

Geen leuke diagnose. Wat heb je gedaan/beslist na die diagnose?

Na de diagnose heb ik aangekeken tot hoelang hij nog met plezier op de wei kon staan, maar kreeg op den duur te veel pijn en heb em toen in laten slapen!

Maar zou em noooit in hebben laten slapen als ik niet wist dat hij zijn bekken had gebroken, dan blijf je jezelf voor altijd af vragen wat et zou zijn geweest