Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
troi schreef:xyzutu2 schreef:[
Probleem is alleen dat het daar aan serieuze universiteiten wordt gedoceerd (jarenlange studies)
Zijn wel dezelfde serieuze universiteiten die ook serieus onderwijs geven over de geneeskracht van tijgertestikels en berengal. Omdat het een serieuze uni is gaan we dus dat dan ook maar doen? Ik vind het al met een beroerd argument... En ‘pick and choose’ vind ik niet veel beter. De profs hebben ervoor geleerd die zullen het beter weten toch? Volgens die logicalijn...
xyzutu2 schreef:troi schreef:
Zijn wel dezelfde serieuze universiteiten die ook serieus onderwijs geven over de geneeskracht van tijgertestikels en berengal. Omdat het een serieuze uni is gaan we dus dat dan ook maar doen? Ik vind het al met een beroerd argument... En ‘pick and choose’ vind ik niet veel beter. De profs hebben ervoor geleerd die zullen het beter weten toch? Volgens die logicalijn...
Zoals ik in de post daarboven al schreef: áls je al in acupunctuur enz gelooft, dan geloof je in praktijk in de resultaten die in China na jarenlange studie worden behaald maar die in Nederland door huis-tuin-en-keuken-acupuncturisten met een cursus worden uitgevoerd.
Ik geloof niet in acupunctuur, maar vind dat de mensen die daar wel in geloven serieus mogen naar nadenken over waar ze nou eigenlijk in geloven als vrijwel geen enkele Nederlandse (paarden/mensen) acupuncturist de opleiding heeft genoten die in China als noodzakelijk wordt gezien.
Nu heb je in Nederland de situatie dat leken geloven in acupunctuur omdat professionals bepaalde resultaten halen en dus hun dieren door semi-leken laten behandelen, want acupunctuur werkt.
Dat vind bizar, en de beroerdheid van dat argument was alleen maar om aan te halen hoe beroerd en bizar de situatie in Nederland is.
InekeN schreef:Dan laat ik mijn vriend behandelen
xyzutu2 schreef:Maar hoeveel procent van de Nederlandse acupuncturisten heeft in China die universitaire studie gevolgd?
Ik denk dat je echt gaat schrikken van het aantal, helemaal als je gaat kijken naar 'acupuncturisten' die dieren behandelen voor geld.
Het probleem is dat acupuncturisten in Nederland graag schermen met 'in China worden mensen zelfs verdoofd met acupunctuur tijdens blindedarmoperaties' en dat als bewijs leveren van dat hun diensten werken, alleen niet de verantwoordelijkheid nemen om ook de bijbehorende opleiding te volgen, maar in plaats daarvan gewoon ergens een cursus te volgen.
Dat is hetzelfde als zeggen dat je met een scherp met zelfs blindedarmontstekingen kunt verhelpen (klopt!) - en dat vervolgens ook als dienst aanbieden, alleen zonder de bijbehorende opleiding gevolgd te hebben...
Ik vind dat oplichterij.
Citaat:Zoals ik in de post daarboven al schreef: áls je al in acupunctuur enz gelooft, dan geloof je in praktijk in de resultaten die in China na jarenlange studie worden behaald maar die in Nederland door huis-tuin-en-keuken-acupuncturisten met een cursus worden uitgevoerd.
Ik geloof niet in acupunctuur, maar vind dat de mensen die daar wel in geloven serieus mogen naar nadenken over waar ze nou eigenlijk in geloven als vrijwel geen enkele Nederlandse (paarden/mensen) acupuncturist de opleiding heeft genoten die in China als noodzakelijk wordt gezien.
Nu heb je in Nederland de situatie dat leken geloven in acupunctuur omdat professionals bepaalde resultaten halen en dus hun dieren door semi-leken laten behandelen, want acupunctuur werkt.
Dat vind bizar, en de beroerdheid van dat argument was alleen maar om aan te halen hoe beroerd en bizar de situatie in Nederland is.
Janneke2 schreef:Verderkan ik weinig chocolade maken van de eerste alinea
xyzutu2 schreef:Janneke2 schreef:Verderkan ik weinig chocolade maken van de eerste alinea
In Nederland zijn acupunctuur-aanhangers fan van acupunctuur omdat daar door goed opgeleide Chinese experts geweldige resultaten mee worden behaald. In Nederland zijn echter bijna geen acupuncturisten te vinden die net zo goed zijn opgeleid als die Chinese experts. Ergo...
Janneke2 schreef:1) De vorige keer zette je 2 dingen zonder duidelijke verbinding naast elkaar. In dit citaat is mij duidelijk dat je wijst op een tegenstelling: daaro goed opgeleid, hiero niet."De chocolade kan gemaakt worden"...
Citaat:2) "Ergo quod erat demonstandum"...?
Je hebt recht op je eigen mening, maar zet dat nou niet neer als ware het een feit.
Himyar schreef:Een heel ernstig geval van wat zou zijn?
Ibbel schreef:Adelaide71 schreef:En als je de osteopaat van desbetreffende youtuber aan het werk ziet, is het een hoop 'ach knapperd, etc' en een apparaatje paraat en met zekerheid durven zeggen waar de problemen liggen... ja ik vind dat nogal gevaarlijk eerlijk gezegd.
Sterker nog, een niet-arts mág in NL helemaal geen diagnose stellen. Iemand die dat doet is strafbaar.
xyzutu2 schreef:Himyar schreef:Een heel ernstig geval van wat zou zijn?
Ben ik het belangrijkste woord vergeten, excuses.Artrose, in dat geval in voorbenen, verschillende halswervels en rug. Het was zo massaal dat inspuiten geen zin meer had en op pijnstillers leven ging niet lukken qua nieren en gevoeligheid voor hoefbevangenheid.
Een verkeerde diagnose kan natuurlijk altijd gebeuren, ook bij goed opgeleide dierenartsen helaas. Maar ik vind het gewoon echt kwalijk als een niet veterinair opgeleide therapeut (in het geval van dit verhaal een osteo maar je kunt daar ook acupuncturist invullen enz) diagnoses stelt (het komt gewoon uit de rug want die zat vast) en vervolgens behandeladviezen geeft (dus doe twee maand x deze oefeningen en dan maken we een nieuwe afspraak en kijken we of het beter wordt).
Dat kan niet, het mag ook niet, en toch wordt het heel normaal gevonden.
Als je mij een acupuncturist geeft die dierenarts is en uitgebreid is opgeleid in acupunctuur dan ben ik geinteresseerd, maar anders niet.