@Jet, inderdaad! Die staat dus over zes weken terug in mijn agenda

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jet schreef:Dat klinkt goed zeg! Nu duimen dat het vooruit blijft gaan en dat je straks je oude pony weer helemaal terug hebt! Goed om het straks te herhalen hoor!
denisesilver schreef:Wat fijn dat het zo goed gaat TS! Verder heb ik niet echt iets om te helpen mbt de ingevallen flanken etc., maar de tijd zal het leren of dat ook bijtrekt
terpentijn schreef:Alles gelezen, vanwege enkele overeenkomsten met mijn eigen paard Bonte Jaopie, die ook kampt(e met een stevige bloedwormenbesmetting. Ook schonkig, spierverlies, ingevallen flken, subbelslag dan weer wel dan weer niet....
Is de conclusie nu dan dat het Leverbot is geweest? En dat deze spectaculaire verbetering aan de Fasinex te wijten is?
Kirania schreef:En...here we go again. Terug pompen, klein ienemini hoestje (toevallig tien ik er net naast stond) en pompen. Het hooi was niet zo nat als gisteren, dus boosdoener gelokaliseerd. Als ik het natmaak geen gepomp of af en toe gehoest, maar dus wel die flanken. Die lijken echt niet weg te gaan tenzij ze op gras staat. Ik heb echt zoiets van... Moet het echt?![]()
Tijd om eens in mijn aromatherapie pot te gaan neuzen tot ze terug op gras kan...
blue_sky schreef:Zou je het niet eens met Agrobs Wiesencobs kunnen proberen i.p.v. hooi of voordrong. Puur gehakseld gras in cubes die je van tevoren moet weken. Mijn oudje is er destijds enorm van opgeknapt. Die staat nu op Hartog grasmix en doet het daar enorm goed op.
blue_sky schreef:Onze D-pony deed een paar dagen met een zak Wiesencobs en kreeg daarnaast een schep muesli per dag. Twee a 3 dagen zou je er wel mee moeten kunnen doen. We voerden wel 4x per dag omdat ze het inderdaad zo lekker vinden dat het sneller opgegeten wordt.
Zeedraakje schreef:Helpt hartog compact gras niet? Ik heb er ook een die snel hoest met gewoon hooi maar dat gaat veel beter. Eventueel vochtig maken met wat wiesencobs met veel water. Kan ze langer eten en moet ze echt kauwen
senna21 schreef:Gewone grasbrok (gras in brokvorm) is goedkoper dan de specifieke merken.
Wel laten weken voordat je het voert.
En je zou graszaadhooi kunnen overwegen als hij snel aankomt. Dit hooi is minder stoffig, is mijn ervaring.
terpentijn schreef:@Kirania: jouw paard ziet er in elk geval een heel stuk gevulder uit dan mijn Bonte Jaopie.... De diagnose leverbot was die voor zeker gesteld bij jouw paard?