@Jet, inderdaad! Die staat dus over zes weken terug in mijn agenda
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jet schreef:Dat klinkt goed zeg! Nu duimen dat het vooruit blijft gaan en dat je straks je oude pony weer helemaal terug hebt! Goed om het straks te herhalen hoor!
Ik zal het maar blijven updaten zodat, moesten mensen hetzelfde voorhebben, ze er toch wat wijzer uit kunnen worden. Dan is het volgende paard er hopelijk sneller vanaf 
Wát een gesmos. Zoveel kwijl heb ik nog nooit gezien. Dus ik heb mijn afstand maar wijselijk gehouden
(ook voor mijn shet die erbij staat, die eet echt zo weinig en die is nog zo dik).
denisesilver schreef:Wat fijn dat het zo goed gaat TS! Verder heb ik niet echt iets om te helpen mbt de ingevallen flanken etc., maar de tijd zal het leren of dat ook bijtrekt
Bij die op het pssm forum was dat zelfs binnen een paar dagen op wortelen alleen... ik ben skeptisch, maar dan hebben we dat ook wel weer gehad
Ze loopt met haar hoofd nog wat te laag naar mijn mening, maar ze is wel druk bezig een boom in het weiland te vermorzelen. Bast van zo'n 5-7 cm minstens die ze er alsof 't niets is afknaagt. Mijn pony heeft die kracht geloof ik niet
Haar flanken steken echt mijn ogen uit, dus ik probeer ze inmiddels vol te branden met mijn ogen
Maar tot zover geen gepomp of opgetrokken flank meer! Ze lijkt ook een beetje kracht terug te krijgen, heeft een tak van 20 cm dik waaraan ik mijn slowfeeder hang daar van de boom geknakt
Na wat ge 'krokjes!' 'Kom ze halen!' heeft ze het ook op een galopje gezet om zo snel mogelijk bij haar eten te raken. terpentijn schreef:Alles gelezen, vanwege enkele overeenkomsten met mijn eigen paard Bonte Jaopie, die ook kampt(e met een stevige bloedwormenbesmetting. Ook schonkig, spierverlies, ingevallen flken, subbelslag dan weer wel dan weer niet....
Is de conclusie nu dan dat het Leverbot is geweest? En dat deze spectaculaire verbetering aan de Fasinex te wijten is?
En op den duur zeggen ze dat het in je hoofd zit, dat ademen. De conclusie is nog niet rond, maar het is wel zo dat na maanden sukkelen ze nu pas gestopt is met haar ademnood, precies een week na de ontworming met Fasinex. Ingevallen flanken zijn dus nog present, maar voor de rest is ze wel al terug een stukje actiever.
En dat is me niet gelukt in twee jaar sukkelen met duizenden soorten voer, weidegang, paddocks, contact, supplementen,...
Kirania schreef:En...here we go again. Terug pompen, klein ienemini hoestje (toevallig tien ik er net naast stond) en pompen. Het hooi was niet zo nat als gisteren, dus boosdoener gelokaliseerd. Als ik het natmaak geen gepomp of af en toe gehoest, maar dus wel die flanken. Die lijken echt niet weg te gaan tenzij ze op gras staat. Ik heb echt zoiets van... Moet het echt?![]()
Tijd om eens in mijn aromatherapie pot te gaan neuzen tot ze terug op gras kan...
Voordroog geeft ook geen verschil. Het enige dat haar flanken opvult is puur gras, niets anders, spijtig genoeg... En nu heb ik dus nog niets.
blue_sky schreef:Zou je het niet eens met Agrobs Wiesencobs kunnen proberen i.p.v. hooi of voordrong. Puur gehakseld gras in cubes die je van tevoren moet weken. Mijn oudje is er destijds enorm van opgeknapt. Die staat nu op Hartog grasmix en doet het daar enorm goed op.

Als die enthousiast wordt over een geurtje staat ze het niet gewoon in te ademen... Dan zou ze 't met glas en al proberen opeten.

blue_sky schreef:Onze D-pony deed een paar dagen met een zak Wiesencobs en kreeg daarnaast een schep muesli per dag. Twee a 3 dagen zou je er wel mee moeten kunnen doen. We voerden wel 4x per dag omdat ze het inderdaad zo lekker vinden dat het sneller opgegeten wordt.
Max. 2 keer, wat ik nu dus ook doe. Zeedraakje schreef:Helpt hartog compact gras niet? Ik heb er ook een die snel hoest met gewoon hooi maar dat gaat veel beter. Eventueel vochtig maken met wat wiesencobs met veel water. Kan ze langer eten en moet ze echt kauwen
mengen kan ik idd altijd proberen!
Met zoveel hooi zijn haar flanken heel erg netjes, maar ondanks het hooi nat te maken hoestte ze weer. Daarvoor heeft ze een mix van etherische oliën voor gehad die zij mocht uitkiezen - Mirte, Eucalyptus Radiata, Tea Tree en Ravintsara.
Ik had verwacht dat mijn merrie moeite zou hebben met zoveel sport, maar eigenlijk vrijwel geen gepomp gezien en ze was supersnel terug op adem. Geen gehoest nadien ook niet, dus met wat sport leek het beetje slijm Dat nog vastzat eruit te zijn

senna21 schreef:Gewone grasbrok (gras in brokvorm) is goedkoper dan de specifieke merken.
Wel laten weken voordat je het voert.
En je zou graszaadhooi kunnen overwegen als hij snel aankomt. Dit hooi is minder stoffig, is mijn ervaring.
Graszaadhooi ken ik ook niet, dat zoek ik even op! terpentijn schreef:@Kirania: jouw paard ziet er in elk geval een heel stuk gevulder uit dan mijn Bonte Jaopie.... De diagnose leverbot was die voor zeker gesteld bij jouw paard?
Leverbot was niet zeker, maar ze had echt elk symptoom mogelijk gehad, ze was ontwormd voor andere wormen, en pas na de behandeling met Fasinex ziet ze er eindelijk terug als normaal paard uit op zoveel hooi als ze nu krijgt... Voorheen hielp 24/7 hooi niet, en zag ze er zo uit;

Ze hoest ook niet meer sinds haar zotte gedoe in de grote weide. Nog steeds geen gepomp te zien.