Wanhoop nabij, hoofdwond die niet dicht gaat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Re: Wanhoop nabij, hoofdwond die niet dicht gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:48

Zoiets kon ook bijna niet anders, fijn dat de oorzaak nu dan toch eindelijk gevonden is en hij goed behandeld is. Hopelijk gaat het herstel nu voorspoedig!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 21:21

Ja het verklaart op zich ook wel waarom het schoon blijft, met 'n splinter ofzo zou je verwachten dat het eruit gaat zweren, maar als het van binnenuit irriteert dan kan de wond van buiten prima schoon blijven, maar dan blijft het dus open.

Op zich denk ik dus inderdaad dat de vulketan en laser prima samen kunnen. Deze irritatie zat er waarschijnlijk al erg lang, iets vanaf het begin wat nooit helemaal weg is gegaan, en ook niet (goed) zichtbaar was op rx. En nu het iets erger werd dus wel, maar daardoor konden ze nu dus wel zien wat er speelde en hebben ze kunnen ingrijpen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:28

Ik wilde net schrijven dat ze het bot moesten schoonkrabben...maar dat is gebeurt begrijp ik.Nu zal het dichtgroeien! Wat een leuk veulen!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:00

Fijn dat de oorzaak gevonden is :) spoedig herstel gewenst :)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:25

Jeetje, dat klinkt heftig! Gelukkig hebben die jonkies een goed herstelvermogen.
Keep us informed! Ik lees graag mee.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:54

En ik zal zeker de laser weer inzetten als ik jou was!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 10:23

Zo weer een update! Vandaag langs geweest, wauw wat een geweldig dier is het toch, zo lief, kon gewoon aan z'n hoofd komen zonder bangigheid. Stoere jongen. Hij is ontzettend aan het verharen dus behoorlijk kroelerig haha. Dit is nu hoe de wond eruit ziet, valt me echt helemaal mee!

Afbeelding

Hij kon niet van m'n jas afblijven :') probeer je leuke foto te maken dan krijg je dus zoiets haha
Afbeelding

En lekker even kroelen!
Afbeelding
Daar gaat ie helemaal voor staan <3

Voorpluk is er helemaal af, maar er is maar 'n heel klein stukje weggesneden. Dus dat gaat wel weer teruggroeien :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:40

Mooi! Fijn dat het goed gaat!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:43

Ziet er goed uit.
Hij is ook flink gegroeid afgelopen jaar zie ik.

Fijn dat het zo goed gaat.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 11:03

Silly hij was maand geleden zo'n 157/158 ongeveer, en hoewel ze niet zo snel groeien leek ie vandaag alweer stukje groter. Niet zo groot als die van jou :P maar hij is voor een bijna twenter al behoorlijk fors in z'n bouw, dus van mij hoeft ie ook geen 170 te worden. Dan zou 't wel heel veel paard worden vrees ik haha.

Ja de wond viel me ontzettend mee, te bedenken dat hij 4 dagen geleden pas is geopereerd! Gaat super snel nu. Z'n koker was nog wel opgezet, dus laat 'm liever nog even staan daar.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:30

Nee maar toch fijn aan de maat hoor, ik hou ervan en het is gewoon echt een schatje.

Groot gelijk, als het kan lekker even laten staan tot je hem met een gerust hart op kan halen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 13:09

Vanmorgen update gehad, ze hebben foto gemaakt na het spoelen met honingspoeling.

Afbeelding

Hij mocht in principe al mee naar huis, maar het zo gespoeld krijgen dat gaat me niet lukken thuis. En ik heb geen zin en een gevecht elke dag. Heb dus gezegd dat ik liever heb dat ie nog even daar blijft. Kost wat meer maar dan blijft ie in elk geval goede ervaring houden en kunnen ze het beste de wond verzorgen en monitoren.

Zaterdag ga ik heen met de dierenarts meekijken en dan zien we verder. Maar wond zelf ziet er goed uit volgens hen dus dat is mooi :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:31

Slim gespeeld dat je hem daar nog even houdt, en top dat de oorzaak nu echt gevonden lijkt. Ik ben heel benieuwd naar hoe het herstel nu verder gaat.
Jullie hele verhaal zet me wel aan het denken over wonden in het algemeen in de buurt van het bot: als een dierenarts zegt dat ze een röntgenfoto hebben gemaakt en dat het bot niet beschadigd is, is het dan verstandig om in het algemeen toch meteen te vragen of ze niet voor de zekerheid ook nog even een foto uit de andere hoek willen nemen? Zoveel kost een extra foto niet, en als dat kan voorkomen dat je een jaar lang door blijft lopen met een verstopte botsplinter dan is dat misschien wel de moeite waard. Zo'n geval als dat van jullie komt waarschijnlijk niet vaak voor, maar je zult het maar meemaken... Ik vind het in elk geval knap dat je zo'n doorzettingsvermogen hebt gehad met alle pech. _/-\o_

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:30

Fijne update :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:52

Hoe gaat het nu met Meneer?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 12:47

Sorry voor de lange stilte! Ik zit een maand in Nepal in de bergen dus ik zie 'm zelf nu niet en ook niet altijd goed werkende wifi. De berichten zijn heel goed! De castratie wond was nu eigenlijk het spannendste geworden, maar dat is gelukkig goed gegaan. Dag voor ik vertrok is hij naar huis gekomen en daar is hij regelmatig in beweging gehouden met paddock, los longeren en in de molen. Wondje zit nu dicht en het is vooralsnog iig niet opnieuw gaan ontsteken +:)+ hoofdwond gaat ook goed! Ik ben 11 maart terug en zal dan kort daarna nieuwe foto's maken :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:54

Ahh top, veel plezier nog in Nepal

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:06

Dat is goed nieuws! Hopelijk is het hiermee klaar.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 15:24

Zoals beloofd hier dan nog even de foto's zoals het er nu uitziet. Ik ben echt positief verrast! Voorpluk is echt dicht, de littekens wel zichtbaar, wellicht groeit er tzt weer haar over maar ach, ben allang blij dat het eindelijk dicht is.

Afbeelding

Afbeelding
Echt een puike voorpluk op het moment :')

Z'n schacht was echt 'n enorme ballon op de kliniek nog, toen ie naar huis kwam stuk geslonken maar nog steeds wel dik. Door regelmatig te bewegen moest dat rustig terug dichtgaan. Op het kritieke punt op deze foto zat de wond echt bijna dicht, en zou 't dus erom hangen of het terug dikker zou worden of dat het nu goed was en het zou gaan slinken.

Afbeelding

Godzijdank was het het tweede, vandaag de dag ziet het er zo uit.

Afbeelding

En hij is volgens mij druk hoogte aan het inhalen, hij is behoorlijk overbouwd op het moment en denk wel cm of 2 groter dan toen ik wegging :=

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:37

Gelukkig dat de wond op zijn hoofd nu voorgoed genezen lijkt te zijn! :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:45

Ohh dat ziet er goed uit.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 15:47

Ja erg blij mee, geen verdikking meer ofzoiets. Ik smeer het nu beetje in met levertraanzalf, zie vanzelf wel of er nog haar terug groeit. Als die pluk straks weer langer wordt zie je er niks meer van :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 16:11

Wat geweldig dat het nu eindelijk goed gaat met die wond.
Had in januari je oproep op facebook wel gezien en gereageerd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 16:12

Over een maand of twee gaan we foto’s maken :D

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 16:48

Oooo super fijn, beetje.pokon voor zijn voorpluk en je ziet er niets meer aan. Blijft toch altijd eng een castratie, maar ook dat ziet er nu netjes uit. Lekker groeien nu!!