Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
superpony schreef:HOestsiroop helpt bij een kriebelhoest misschien een beetje, maar het is niet aan te raden als er veel slijm vast zit. Slijm moet juist los komen.
superpony schreef:HOestsiroop helpt bij een kriebelhoest misschien een beetje, maar het is niet aan te raden als er veel slijm vast zit. Slijm moet juist los komen.
genja schreef:superpony schreef:HOestsiroop helpt bij een kriebelhoest misschien een beetje, maar het is niet aan te raden als er veel slijm vast zit. Slijm moet juist los komen.
Nee hoor dat klopt niet dat is alleen als er in de siroop een middel zit die de hoestprikkel tegen gaat (codeine, noscapine) tymsiroop heeft dit niet werkt verzachtend
JudithGigi schreef:Geen keelontsteking oid? Heb niet het hele topic gelezen, maar mijn paardje heeft het een aantal keer gehad en daar doet ventipulmin niks tegen. Weken strugglen daarmee en toen een andere DA haar voor keelontsteking behandelde was het binnen 3 dagen weg. Kon het volgens hem simpelweg testen door iets te knijpen in de keel (klinkt heftig, is het niet)
Koekie73 schreef:@babootje; influenza is toch een virus, geen bacteriële infectie?
Koekie73 schreef:Op die manier; ja dat zou zeker kunnen. Al is hij niet doodziek geweest; hij at prima en geen enorm hoge koorts. Pony is nog steeds hetzelfde; hoesten (al is dat wel minder dan toen hij die week Ventipulmin kreeg) verhoging en enorme, groene snottebellen. Hopelijk knap hij nu lekker op. We hebben hem al even niet gereden, week of 3 nu.
Van de DA mag het best; beetje stappen en wat draven onder het zadel, maar het voelt niet goed zolang hij nog niet lekker is.
Koekie73 schreef:Doen we ook hoor, wandelen veel en longeren hem om de dag. Ik denk dat we zondag het zadeltje weer eens opleggen.
De dierenarts denkt dat dit gewoon een gevalletje pech is; vlak voordat hij ziek werd heeft hij zijn 1e basisenting gehad. Omdat wij hem ook nog niet zo lang hebben denk ik dat zijn weerstand gewoon niet optimaal is. Ik moet trouwens wel even kijken hoe het met de 2e enting zit, die moet eigenlijk binnen 92 dagen en hij heeft de eerste 15 oktober gehad. Vraag me af of het anders opnieuw moet?
Koekie73 schreef:@superpony raakt zo'n spuit dan niet verstopt? Die wormenspuiten neemt hij ook met gemak dus ik denk dat ik dat wel goed kan proberen. Dan weet ik inderdaad zeker dat hij in ieder geval de AB binnenkrijgt.