Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Prrrr schreef:Degene die belt is de opdrachtgever. Daar gaat de rekening ook heen. Die rekening kan naar jou als die opdrachtgever uit zaakwaarneming heeft gehandeld: handelen als dat voor het behoud van het goed (ja ja, paarden zijn voor de wet dieren, maar hebben verder dezelfde status als spullen) noodzakelijk is. Daar kan je in dit geval zwaar over twisten. Ook dat je pas gebeld bent toen de dierenarts er al naast stond is dan bijvoorbeeld raar - goede zaakwaarneming was geweest om je eerder te informeren zodat je je eigen maatregelen had kunnen treffen.
Niet betalen en de zaak bij de dierenarts laten. Zij kunnen niet bewijzen dat jij de opdrachtgever was. Of wel betalen, het gaat over nog geen 200 euro en een juridisch probleem ervan maken is waarschijnlijk duurder.
MarijeR schreef:Er zit nogal wat verschil tussen een stalgenoot die met spoed een DA laat komen omdat jouw paard met een schaafwondje op stal staat of een stalgenoot die een paard in paniek met z'n been ergens vast in de stal vindt en waar achteraf na DA controle blijkt dat een schaafwondje de enige schade is.
In het 1e geval zou ik duidelijk in gesprek gaan met het stalgenootje over wanneer een DA te bellen of niet, in het 2e geval zou ik een bos bloemen halen voor je stalgenootje.
In beide gevallen zelf de DA rekening betalen, dat sowieso...
MarijeR schreef:Er zit nogal wat verschil tussen een stalgenoot die met spoed een DA laat komen omdat jouw paard met een schaafwondje op stal staat of een stalgenoot die een paard in paniek met z'n been ergens vast in de stal vindt en waar achteraf na DA controle blijkt dat een schaafwondje de enige schade is.
In het 1e geval zou ik duidelijk in gesprek gaan met het stalgenootje over wanneer een DA te bellen of niet, in het 2e geval zou ik een bos bloemen halen voor je stalgenootje.
peach2001 schreef:Maar, degenen die het voor lief zouden nemen, als je nu een ongelukkige lompe Leo hebt die 4x per maand een schaafje oploopt en 4x per maand belt er iemand zonder overleg en je hebt dus bijna 800 euro extra per maand omdat ze zo goed op je paard letten?
peach2001 schreef:peach2001 schreef:Maar, degenen die het voor lief zouden nemen, als je nu een ongelukkige lompe Leo hebt die 4x per maand een schaafje oploopt en 4x per maand belt er iemand zonder overleg en je hebt dus bijna 800 euro extra per maand omdat ze zo goed op je paard letten?
ik quote mezelf nog maar even, want hoe zouden jullie in dat geval reageren? het nog steeds voor lief nemen?
MightyMike schreef:Dat ben ik niet met je eens Chevax. Spoed is nog steeds iets anders, ts had zelf deze beslissing kunnen en moeten nemen. Vastzitten kan allerlei schade aanrichten, maar wanneer er alleen een schaafplek te zien is, kan het wachten tot de eigenaar zelf beslist. Ken genoeg mensen die met een kreupelheid maanden modderen voor ze er een dierenarts bij halen en mensen die bij de eerste pas al willen dat iemand kijkt. Ieder zijn eigen beslissing, hoe vervelend soms wanneer een eigenaar wat laks is, maar dan nog is het wel de beslissing van de eigenaar. Bij echt spoed anders, van vastzitten schrik je, maar zonder echte enorme schade hoort de eigenaar vind ik toch zelf te kunnen beslissen.
Toverbal schreef:MarijeR schreef:Er zit nogal wat verschil tussen een stalgenoot die met spoed een DA laat komen omdat jouw paard met een schaafwondje op stal staat of een stalgenoot die een paard in paniek met z'n been ergens vast in de stal vindt en waar achteraf na DA controle blijkt dat een schaafwondje de enige schade is.
Maar voor een paard wat vast zit met zijn been meteen een DA bellen?
Bij ons op stal proberen wij eerst samen het paard los te maken de schade te bekijken en indien nodig de VA in te schakelen.
Als een paard vast ligt benader je toch eerst de staleigenaar en niet een DA? Of je moet al zien dat het dier zo vreselijk gewond is of een slagaderlijke bloeding heeft, noem maar wat, dan is wat anders.
Toverbal schreef:MarijeR schreef:Er zit nogal wat verschil tussen een stalgenoot die met spoed een DA laat komen omdat jouw paard met een schaafwondje op stal staat of een stalgenoot die een paard in paniek met z'n been ergens vast in de stal vindt en waar achteraf na DA controle blijkt dat een schaafwondje de enige schade is.
Maar voor een paard wat vast zit met zijn been meteen een DA bellen?
Bij ons op stal proberen wij eerst samen het paard los te maken de schade te bekijken en indien nodig de VA in te schakelen.
Als een paard vast ligt benader je toch eerst de staleigenaar en niet een DA? Of je moet al zien dat het dier zo vreselijk gewond is of een slagaderlijke bloeding heeft, noem maar wat, dan is wat anders.
peach2001 schreef:peach2001 schreef:Maar, degenen die het voor lief zouden nemen, als je nu een ongelukkige lompe Leo hebt die 4x per maand een schaafje oploopt en 4x per maand belt er iemand zonder overleg en je hebt dus bijna 800 euro extra per maand omdat ze zo goed op je paard letten?
ik quote mezelf nog maar even, want hoe zouden jullie in dat geval reageren? het nog steeds voor lief nemen?
luffwinny schreef:Ik snap beide kanten. Als je op een stal bent en er zit een paard vast en je ziet ook nog bloed en er is niemand in de buurt dan snap ik dat je de dierenarts belt, diegene was waarschijnlijk ook ik paniek. Dat het achteraf meevalt en er een rekening komt is minder leuk maar ik zou ook blij zijn dat iemand gelijk actie onderneemt en de rekening voor lief nemen.