Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Renee_S schreef:Hoihoi! Ik ben voor mijn jonge paard op zoek naar wat advies. Het gaat om een fjorden hengst van 20maanden.
Hij krijgt nu opfokbrok van Havens. Maar dit vind hij volgens mij niet lekker. Hij krijgt s ochtends bij het buiten zetten een halve schep, en s avonds met binnen zetten weer.
S avonds pakt hij meestal 2 hapjes en gaat dan aan zn hooi. Uiteindelijk eet hij het over de nacht wel op. Maar ook s ochtends eet hij maar een paar hapjes en dan gaat hij de wei op. Maar we willen eigenlijk wel graag dat hij 2 porties krachtvoer per dag eet.
Verder eet hij goed, tandarts komt voor de zekerheid wel in januari. Maar hier verwachten we geen gekkigheden.
Dus we denken dat hij het simpelweg niet lekker vind. Nu zat ik te denken om bijvoorbeeld muesli bij te gaan voeren. Dus half muesli half opfokbrok, om het smakelijker te maken. Zou dit wat zijn? En zo ja, iemand suggesties welke muesli geschikt is voor een kieskeurig jonkie?
Zo nee, iemand andere suggesties?
Bedankt!