Ze wilden geen gastroscopie doen, maar ik heb gezegd dat ze het dan maar voor de volledigheid moesten doen. Ze dachten dat ze niets gingen vinden, maar een dag nadien kwam het belletje - jazeker. Glandulaire hemorragische zweren aan de achterzijde van haar maag, bij de uitgang ervan. De dierenartse had nog nooit een paard gezien dat zo reageerde op zware letsels in de maag en darm, dus ze wilde bijna haar ogen niet geloven. Ze heeft geen koliek en geen diarree, enkel wat lossere mest, dus vonden ze de kans klein dat er iets gevonden ging worden.
Anyway, hoera, het is gevonden! We gaan nu dus over op volle behandeling omeprazole + sucralfaat, nadat ik mijn eigen dierenarts had gebeld. De kliniek zei enkel sucralfaat, maar mijn dierenartse vond dat echt niet genoeg voor zo'n zware wondes, dus we zetten ze op beiden. Zowel de dierenarts in de kliniek als de dierenarts thuis was verward - ze vonden het maar zo, zo raar dat ze zo'n zweren had en geen koliek.
Speciale merrie, what can I say...

Ze staat sinds gisterenavond terug thuis met haar maatje op de (kale, spijtig genoeg) weide, en krijgt hooi a volonté.
Het is nog een week wachten op de medicatie, maar in the meantime krijgt ze een supplement om haar toch al iets te helpen door de week.