Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
De test was positief, ze hebben naar de ACTH gekeken. Nou heb ik een pony die nogal reageert op beweging om haar heen en gedoe aan haar lijf, wanneer je per ongeluk met je hand of arm tegen haar aan komt wanneer we samen kroelen staat ze al een paar meter verderop van schrik. De veearts had een nogal hoge energie -te hoog voor deze pony, denk ik achteraf- én hij had er net een wormenspuit in geduwd. Dus ik kan me wel voorstellen dat die pony gestresst was. Ik twijfel nog steeds aan de uitslag. Ze heeft verder ook geen symptomen van PPID.
Slobberachtigen zoals grasbrok, seniorenslobber en Coolstance blieft ze niet, ze eet gewoon hooi, Vitalbix en muesli met wat supplementen (koolstofklei voor de spijsvertering, zout, humus voor schoon bloed, mariadistelzaad, MSM en hennepzaad). In het begin heb ik haar luzerne gegeven maar toen heb ik op mijn donder gehad van de smid. Daarna heb ik 'r een paar jaar Vitalbix met haver gegeven, totdat ze de haver niet meer zo goed kon kauwen. Al het andere voer kaant ze braaf weg, dus sindsdien eet ze havervrij en krijgt ze wat muesli in plaats daarvan. Vorig jaar zomer ben ik met de koolstofklei begonnen, dat was wel even heftig een paar weken toen de afvalstoffen er uit gingen. En natuurlijk heeft mijn pony haar dipjes en piekjes, zoals elk ander paard. Wat echt dé lifesaver is voor haar is carbo-v. Dat is een middel wat ik van de homeopaat krijg, is is voor algehele vitaliteit, spijsvertering (curatief is het ook goed tegen koliek. Mijn dame krijgt het standaard in de winter elke dag en dan bouw ik het af wanneer het weer lente wordt). Dit middel maakt voor haar dat ze goed in het vlees zit in de winter, zonder de carbo en zonder deken wordt ze te dun. Als ik jou was zou ik zeker eens kijken of je het te pakken kan krijgen. Stuur me anders even een PB met je woonplaats, wie weet weet ik iemand die je goed kan helpen
Ze krijgt ook nog een ander middel, werkt ook goed en is ook een tamelijk standaard middel voor oudere paarden, maar vooral de carbo ben ik heel blij mee.
Ik had nooit gedacht dat ik een shet, en dan ook nog een mérrie, zo leuk zou gaan vinden. Maar ik vind haar geweldig
Ze is mijn droompony, en het is maar goed dat ik als jonge penny zo veel gedroomd heb vroeger. Niet opgeven hoor, er zit meer veerkracht in zo'n wat oudere pony dan je zou denken. Succes! superpony schreef:Maar hoe gaat het nu met de hitte? Mensen denken snel; winter, moeten ze warmte vasthouden, goed eten etc. Maar de hitte is ook belastend.
@koper; wormen mix van agrobs? met esparcette? Onze shet heeft ook snel een bol buikje, ondanks geen vet. Heeft geen wormen in mestonderzoek en krijgt wel gewone ontwormingen, maar heb soms wel mn twijfels. Heb hem al vanaf jong, 18jr lang nu en weet vrijwel alles van hem.
Berdien schreef:Maar heb je nu al een bloedonderzoek laten doen? Je hebt dit topic al even, maar wat heb je nu concreet eraan gedaan? De meeste tips die hier gegeven zijn wuif je weg.
Als het echt niet meer gaat dan is inslapen zonder meer een goede optie, want een dier onnodig laten lijden is nergens voor nodig. Maar dan wel als je alles hebt uitgesloten. Zijn die slechte nieren bewezen? En haar darmen/darmwerking?
NNikki schreef:Als ik jou was zou ik sowieso bij een andere dierenarts een bloedonderzoek laten doen.
Beestje ziet er lichamelijk niet goed uit en ik vind hem ook behoorlijk wat ongemak uitstralen op je foto's.
SecretLIN schreef:[ [url=m/YjcCOR.jpg]Afbeelding[/url] ]
valt wel mee hoor
SecretLIN schreef:ik heb vandaag bloed laten afnemen door een andere dierenarts, hij gaf aan hiermee over het inwendige uitsluitsel te kunnen geven (maar we weten en zien zo al wel dat de darmen en nieren niey meer goed functioneren) dus deze wacht ik nu sowieso af, en cushin kon nu nog niet op getest worden maar zoals hij ook zei ga er maar vanuit dat ze dit wel heeft..