Bevangen, alweer.. En nu?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:44

Hevonen schreef:
Pas wel op met luzerne. Onze pony was na haar avonturen en hoefbevangenheid ook erg mager, maar ze werd direct heel erg hoefbevangen van de luzerne. De DA zei dat het wel vaker voorkwam; sommige paarden kunnen er niet tegen en worden er hoefbevangen van.

Welke stof/eigenschap van luzerne zorgt daarvoor, weet je dat? Is dat misschien ook gewoon het fructaan wat hoog kan zijn (door het moment van maaien)?

marga1

Re: Bevangen, alweer.. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:51

Magnesium kan je oplossen in water en zo rechtstreeks in de mond spuiten, werkt prima.
Voor het hoefmechanisme is blote voeten met eventueel hoefschoenen beter (wel goed bekapt)

TS sterkte met jou paardje.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 21:53

marga1 schreef:
Magnesium kan je oplossen in water en zo rechtstreeks in de mond spuiten, werkt prima.
Voor het hoefmechanisme is blote voeten met eventueel hoefschoenen beter (wel goed bekapt)

TS sterkte met jou paardje.

Bedankt voor de tip!

En betreft de hoefschoenen en ijzers daar zijn de meningen over verdeeld, net als natuurlijk bekappen.

Ik wil niemand onderuit halen of zeggen dat andere het niet goed doen.

Maar mijn eigen "normale" smid is mij heilig en de ijzers gaan er morgen of woensdag weer onder.

Dit werkt voor ons..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:42

Heel goed Nadine. Onze oudste zal ik nooit afhalen van zijn ijzers! Altijd doen wat het beste is voor je paard.

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:38

Hoe gaat het met akkie nu?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 21:49

Helaas nog hetzelfde.

Hij gaat vanaf zondag over op de buut, dan is de metacam helemaal op en gaan we met zwaarder geschud bezig, hier gaat hij minimaal 14 dagen op en als het nodig is langer.

En als daar ook geen resultaten op komen.. Laten we het daar nog maar even niet over hebben..

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 07:53

Nadiine__x schreef:
Helaas nog hetzelfde.

Hij gaat vanaf zondag over op de buut, dan is de metacam helemaal op en gaan we met zwaarder geschud bezig, hier gaat hij minimaal 14 dagen op en als het nodig is langer.

En als daar ook geen resultaten op komen.. Laten we het daar nog maar even niet over hebben..

Hè bah, niet het nieuws waar ik op hoopte. Is de smid al geweest?
En doet de bute iets?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 18:50

Ja smid is geweest, hij staat voor weer op ijzers, en dit gaf hem verlichting alleen daar was zo hij blij mee dat hij bokkend de paddock door ging en zichzelf geloof ik weer bezeert had..

Maargoed, nu 1,5 dag op but en ik dacht vanmorgen te zien dat hij minder stijf begon te lopen!

Hopen dat dit doorzet, ga er zo weer heen...

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:34

Ik duim voor jullie.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:54

Ik wil mijn paardje ook magnesium gaan geven maar welke is nou goed want je heb verschillende soorten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:16

hoe is het nu?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:23

loesjeislief schreef:
Ik wil mijn paardje ook magnesium gaan geven maar welke is nou goed want je heb verschillende soorten.

Ik spuit magnesium olie van regenisis op Winnie, dat op de delen waar de huid dunner is en bijna geen vacht zit, zoals de boven binnenkant van de achterbenen en rond haar mond. Ik heb het idee dat het goed helpt en magnesium wordt beter opgenomen door de huid dan door de maag.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:11

Tooske schreef:
Ik vind een paard nooit op de wei geen paard waardig bestaan.

Als ze maar ook los kunnen lopen.In de landen waar Arabische paarden oorspronkelijk vandaan komen is geen wei,het zijn hete droge gebieden,zeg maar woestijn.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 23:31

janouk schreef:
hoe is het nu?

Hij voelt zich weer de koning der dieren :+
Morgen ga ik hem weer oppakken aan de longe in de grote dressuur bak. :)
Hij loopt weer helemaal zuiver en geeft showtjes weg, dus daar is hij wel weer aan toe.

Gelukkig viel het mee!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 09:42

loesjeislief schreef:

Even zorgen dat het pure magnesium is zonder andere rotzooi erdoorheen.

Ik heb hem uiteindelijk geen magnesium gegeven omdat hij zijn likblok goed gebruikt en dit is een speciale van paard natuurlijk met extra magnesium erin.