Wazige kreupelheden, wat kan t zijn?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Re: Wazige kreupelheden, wat kan t zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:33

Precies dit hebben we ook gehad met een paard hier op stal. Altijd in het begin stijf lopen en na een minuut of 10 goede warming up liep hij prima. Ook moest hij op een correcte manier dressuurmatig getraind worden, dat was de enige manier waarop hij langere tijd goed bleef lopen. Om deze reden is hij verhuisd naar iemand hier op bokt. Hier deed hij het een lange tijd goed, totdat hij weer begon te kreupelen. Ze zijn toen naar de kliniek gegaan en hebben daar een grondig onderzoek laten doen. Wat dus bleek was dat een oude blessure van een aantal jaar terug nooit helemaal genezen was geweest, en de pees dusdanig beschadigd was dat hij nooit meer pijnloos zou kunnen lopen. Toen hebben we de keuze gemaakt om hem in te laten slapen.

Mijn advies aan jou is dus om echt zsm naar de kliniek te gaan voordat het (ik zeg niet dat het nu zo is) te laat is... Veel sterkte!

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 17:28

@pepperrr: ze is voor onderzoek reeds naar de kliniek.

Vandaag is de scintiegrafie en krijg morgen de uitslag.

Zoals jullie idd opperen is foto’s maken het beste, maar dan moet je wel weten waar te beginnen. Ik hoop dat dat na vandaag duidelijk is.

Zal ook eens naar pssm2 gaan kijken, wat dat precies is.
Fysio blijft in mn achterhoofd, maar dat lijkt me voor nu nog niet van toepassing.

@Jet: ze loopt idd steeds op hetzelfe been kreupel (sinds september?)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:11

Ik ben heel benieuwd wat je morgen te horen krijgt en wat er dan aan de hand is, sterkte hoor, het zal wel lastig zijn om nu nog te wachten totdat je het hoort.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 18:44

Ja heel lastig, en helaas is er nog geen uitslag.
Het was te druk ;(
Nu maar weer wachten tot morgen

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:42

Oh balen zeg! Sterkte met wachten..