Mri ondervoet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:40

Ook ik zou blij zijn met updates ( en foto's).

IRAP wordt bij mijn weten gebruikt bij artrose. Nu is dat wel meer bij kraakbeen dan bij bot gebruikt voor zover ik weet, volgens mij wordt PRP meer bij pezen en banden gebruikt. https://paardenkliniekderaaphorst.nl/be ... ngen/irap/ , hier kan je daarover lezen.

Fijn dat het gewoon thuis kan, dat is een stuk minder belastend dan op pad moeten gaan.
Woensdag is gelukkig al best snel en ja, rust... Mag ze wel de wei in?

De mijne heeft een scheur in haar hoefbeen opgelopen in de derde week van maart. Zij moest 8 weken boxrust. Daarna mocht ze op een klein stukje zandpaddock. Twee weken geleden heb ik haar voor het eerst weer op een klein stukje gras gezet en sinds een week loopt ze gelukkig nu weer bij haar groepje op het land. Woensdag komen ze weer foto's maken, ik ben benieuwd.

angelpam

Re: Mri ondervoet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 21:07

@dees ik snap wat je bedoelt. Het was voor mij ook een grote twijfel om al wel of niet de mri te doen omdat ik een onderbuik gevoel had dat het niet goed ging zijn. Maar op de vraag of ik haar kan laten gaan zonder dat ik wist wat er zou zijn. Nee dat kon ik ook niet. Dus vandaar de mri. Nadat ik de uitslag had had ik met mijzelf afgesproken dat als er nog wat mogelijk zou zijn wat mij geen duizenden euro's zou kosten zou ik dat nog doen.

Als ze 10 jaar ouder was geweest had ik waarschijnlijk ook anders in mijn beslissingen gestaan.

De afgelopen 2 weekeinden stonden echt in het teken van word het mijn gevoel waar ik naar luister of word het mijn verstand. En geloof me dat is behoorlijk heftig. Uiteindelijk voor mijn gevoel gekozen omdat ik haar nog een kans gun.

@jet sterkte met je paard hopelijk knapt hij op.

Mijn paard mag gelukkig wel op de paddock. Deze is 5 meter breed en 10 lang. Hier staat ze gewoon ook rustig in.

Bedankt voor de link ik heb het gelezen maar ik lees eruit dat ze IRAP gebruiken voor de slijmbeurs en pezen als het een ontsteking betreft en PRP voor peesblessures.

Morgen is de dag dat ze het infuus gaat krijgen. Ik zal kijken of ik wat foto's en dergelijke kan maken.

Omdat ik tot zaterdag middag nog niet wist of er überhaupt een behanding mogelijk was heb ik deze foto laten maken door een vriendin die er was.
Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:54

Wat een prachtige foto!

IRAP gebruiken ze o.a. bij artrose in gewrichten om de ontsteking daar te remmen.

Wil je morgen nog navragen wat er in het infuus zit wat jouw paard krijgt? En succes ermee hoor, ik hoop hel erg voor je dat het voldoende helpt!

Elvee ( mijn merrietje) kwam vanavond in een rustig galopje met haar oren naar voren naar me toe in het weiland, dat vond ik wel even fijn om te zien. Vrolijk, maar rustig paard, op naar morgen!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:13

Fijn jet dat het al een stuk beter met je paard gaat!!

Mijn paard lage overhoef is ingespoten ( ze hebben niks geopperd over irap).

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:13

Succes met de behandeling vandaag ts! Ik ben ook benieuwd wat ze gaan toedienen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:47

Succes vandaag Angelique!

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:29

Ff geen tijd gehad voor bokt en nu pas bijgelezen.

Hoe is het nu met je paard?

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 16:00

Paard is behandeld met tildren gedeeltelijk met daarbij nog een sterke ontstekingsremmer.

Dit is de enige mogelijkheid nog voor haar.

Hierbij is rust rust en nog eens rust het allerbelangrijkste. Ze moet nu tot november op rust staan dus dat betekend stal en een paar uur op een kleine paddock.

Omdat ze toch los in de paddock staat zie ik haar af en toe een paar drafpassen doen en deze zijn nu rad.

Verder is ze gewoon zichzelf. Blij en vrolijk en ze wilt altijd aandacht.

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:12

Hopelijk slaat de behandeling aan of dat je paard er toch alleszins er beter van wordt al is het dat ze nog als weipaard kan blijven.

Rust zal idd nodig zijn maar toch goed dat ze alle dagen even op een paddock buiten mag.
Ik heb momenteel al 6 weken een paard op stal!
Heeft met hoef ergens tussen gezeten. Lang verhaal!
Kroonrand en hoef zwaar gekneusd en ontsteking is hoef. Heeft maand lang bijna alle dagen inspuitingen gehad vd DA. Probeer nu af en toe te wandelen want hij kan stilaan terug buiten hopelijk.

Alvast veel beterschap voor je paardje!
Mooie foto trouwens!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 05:47

Hoe gaat het nu met je paard ts?

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 18:52

Vayake dat is ook behoorlijk heftig hopelijk knapt je paard helemaal op.

Pol1. Paard staat nog steeds rustig op de paddock en is verder zichzelf. Met het mooie weer laat ik haar wel aan de hand grazen.

Van de week was de tussendraad kapot tussen haar en dr maatje dus toen gaf ze even een showtje weg. Helemaal rad. Ik heb goede hoop voor november.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 06:20

Gelukkig werkt de inspuiting bij jou paard..fijn!!
Bij mijn paard werkt momenteel niks..spec beslag, ingespoten.. nog steeds licht kreupel in de wending.
Rechtuit is ze wel goed!
Afgelopen donderdag terug naar Bodegraven geweest voor verder onderzoek daaruit kwam naar voren dat mijn paard een lipfragmentje heeft lv ( DA van Bodegraven zegt dat hierdoor de kreupelheid ontstaat, mijn DA zegt dat ze daar nooit kreupel aan zijn %) ) aparte is dat ze lv ook niet helemaal goed is).. op beide benen is wel lichte artrose gevonden maar volgens beide DA's kan dit niet deze kreupelheid veroorzaken.. Da in Bodegraven heeft zenuwsnede voorgesteld..mijn DA vindt dat te snel! Mijn DA gaat nu Bodegraven contacten voor overleg! Heb inmiddels ook gebroeders van nassau gesproken ( daar werd ik wel wijzer van en deze hebben goeie ervaringen met zenuwsnee)..
Heb geen idee wat te doen..mijn hoofd loopt over!

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:02

Goedemorgen, ik haak ook even aan in dit topic.

Afgelopen vrijdag is bij mijn 3 jarige ook een MRI gedaan. Tijdens het zadelmak maken gaf hij ineens een wisselend beeld. Rad dan weer niet zuiver. Wij dachten eerst aan onbalans en omdat hij nogal ril is en de schouder wat vast wilde zetten, voorzichtig wat doorgepakt. Uiteindelijk was hij ineens echt kreupel te noemen en is de behandeling begonnne. Na bijna 12 weken rust en daarna icm gecontroleerd stappen (in etappes nadat hij na de eerste 6 weken na shockwave en pijnstilling nog steeds niet rad bleek) blijkt hij op de harde volte nog steeds niet rad RV. Rechtuit inmiddels wel rad en op het zachte nagenoeg goed. Röntgen en echo wijst niets uit.

Ook ik twijfelde in eerste instantie wat de toegevoegde waarde zou zijn, maar zeker gezien zijn jonge leeftijd wil ik toch wel echt weten wat er aan de hand is. En hoop dan ook vandaag uitsluitsel te krijgen (ik vind het best lang duren).

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:08

pol1 schreef:
Gelukkig werkt de inspuiting bij jou paard..fijn!!
Bij mijn paard werkt momenteel niks..spec beslag, ingespoten.. nog steeds licht kreupel in de wending.
Rechtuit is ze wel goed!
Afgelopen donderdag terug naar Bodegraven geweest voor verder onderzoek daaruit kwam naar voren dat mijn paard een lipfragmentje heeft lv ( DA van Bodegraven zegt dat hierdoor de kreupelheid ontstaat, mijn DA zegt dat ze daar nooit kreupel aan zijn %) ) aparte is dat ze lv ook niet helemaal goed is).. op beide benen is wel lichte artrose gevonden maar volgens beide DA's kan dit niet deze kreupelheid veroorzaken.. Da in Bodegraven heeft zenuwsnede voorgesteld..mijn DA vindt dat te snel! Mijn DA gaat nu Bodegraven contacten voor overleg! Heb inmiddels ook gebroeders van nassau gesproken ( daar werd ik wel wijzer van en deze hebben goeie ervaringen met zenuwsnee)..
Heb geen idee wat te doen..mijn hoofd loopt over!

Kan ik mij goed voorstellen dat je hoofd overloopt!

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:08

angelpam schreef:
Vayake dat is ook behoorlijk heftig hopelijk knapt je paard helemaal op.

Pol1. Paard staat nog steeds rustig op de paddock en is verder zichzelf. Met het mooie weer laat ik haar wel aan de hand grazen.

Van de week was de tussendraad kapot tussen haar en dr maatje dus toen gaf ze even een showtje weg. Helemaal rad. Ik heb goede hoop voor november.

Ik duim mee!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 13:35

Pol1 ik snap dat je hoofd over loopt. Ik heb op een gegeven moment even de rust gepakt en alles op een rijtje gezet. En soms is rust het beste. Hier in mijn omgeving werd ook een jaar rust geopperd.

Oensan. Heftig zeg. Uitslag duurt lang inderdaad. Ik heb woensdag de mri laten doen en vrijdsg had ik de uitslag. Hebben ze na de mri al niet iets laten vallen want ik heb toen al te horen gekregen dat ze dus botontsteking had. Ik ben wel heel benieuwd naar de uitslag van jou mri.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:25

Zojuist de uitslag gekregen en deze is zo schokkend dat ik niet eens meer weet wat er nu precies aan de hand is. Heeft in ieder geval te maken met aanhechting hoefbeen naar.....? Bot is kapot en behoorlijk stuk. Echter ook zo zeldzaam en weinig voorgekomen, dat ze er niets over te zeggen/voorspellen valt behalve dan dat het serieus kapot is en ze het nog verder gaan bespreken met collega artsen. Ik ga hem, wat er verder dan ook nog volgt en ongeacht wat de verzekering verder zal willen, hem de tijd geven en hoop dat hij op zn minst nog oud kan worden als grasmaaier, mits pijnloos. Echt mega K*T dus!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 14:44

Jeetje wat een k*t nieuws zeg. Echt heftig. Pfff zo zie je toch maar dat mri een behoorlijke toegevoegde waarde heeft. Waar heb je de mri laten doen als ik vragen mag?

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:02

angelpam schreef:
Jeetje wat een k*t nieuws zeg. Echt heftig. Pfff zo zie je toch maar dat mri een behoorlijke toegevoegde waarde heeft. Waar heb je de mri laten doen als ik vragen mag?

Tuurlijk, in Honselersdijk ;) . Ja ik ben ook heel blij dat ik het heb gedaan.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:14

oensan schreef:
Zojuist de uitslag gekregen en deze is zo schokkend dat ik niet eens meer weet wat er nu precies aan de hand is. Heeft in ieder geval te maken met aanhechting hoefbeen naar.....? Bot is kapot en behoorlijk stuk. Echter ook zo zeldzaam en weinig voorgekomen, dat ze er niets over te zeggen/voorspellen valt behalve dan dat het serieus kapot is en ze het nog verder gaan bespreken met collega artsen. Ik ga hem, wat er verder dan ook nog volgt en ongeacht wat de verzekering verder zal willen, hem de tijd geven en hoop dat hij op zn minst nog oud kan worden als grasmaaier, mits pijnloos. Echt mega K*T dus!

Gvd!! Wat een uitslag! Jij zal je ook geen raad weten!
Ik wacht ook maar even gestaag af wat de Da's overlegd hebben! Verschrikkelijk verdriet om je beest!

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:53

Dank u Angelpam en Oensan!

Momenteel gaat hij terug de wei op overdag. Het gaat stilaan de goede kant op maar het zal nog even duren voor alles terug ok is.

Dat is wel balen Oensan!
Ik hoop dat er kan behandeld worden!

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:57

pol1 schreef:
Gvd!! Wat een uitslag! Jij zal je ook geen raad weten!
Ik wacht ook maar even gestaag af wat de Da's overlegd hebben! Verschrikkelijk verdriet om je beest!

Ik ben inderdaad even volledig uit het veld geslagen. Deze had ik niet aan zien komen. Vorig jaar nog met 2,5 alles op de foto gehad (OC/OCD screening). Mooi rapport ontvangen, met zorg opgefokt en dan na paar weken zadelmak maken ineens wisselend onregelmatig met uiteindelijk de mededeling dat hij serieus stuk is. Overigens was het advies wel om hem een aantal maanden op de wei te zetten en hem daarna toch weer op te pakken en te kijken of RV het gaat houden, omdat bot in principe hersteld en hij de afgelopen 12 weken echt wel beter is gaan lopen. Dit ga ik in ieder geval doen, moet het proberen!

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:57

vayake schreef:
Dank u Angelpam en Oensan!

Momenteel gaat hij terug de wei op overdag. Het gaat stilaan de goede kant op maar het zal nog even duren voor alles terug ok is.

Dat is wel balen Oensan!
Ik hoop dat er kan behandeld worden!

Tijd geeft niet, als het maar goed komt, ja toch ;)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:07

Hard duimen oensan!!

Hier ben ik ook nog niks wijzer! Nog niets van mijn DA gehoord!!

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:24

pol1 schreef:
Hard duimen oensan!!

Hier ben ik ook nog niks wijzer! Nog niets van mijn DA gehoord!!

Doe ik! Wachten is killing, zo irritant!