Dazenval is zeker geen optie joh, was alleen maar op aan te geven dat dazenseizoen nu echt begonnen is. Ik ken Z itch niet, heb alleen ervaring met Butox wat bij mij echt goed resultaat geeft. Aan Butox is nu nog te komen maar volgend jaar moet dat via de DA. Mijn vriend gebruikt dat op zijn koeien en die zweert erbij, gebruikt hij ook voor de bestrijding van 'pink eye', dat is die oogontsteking bij koeien die door de zwarte steekvlieg veroorzaakt wordt. Ik denk dat jou vermoeden inderdaad de juiste is, dat je paard een gevoelligheid heeft voor steekvliegen en met name de zwarte steekvlieg. Mijn ene paard heeft dezelfde symptomen en de andere niet, en door hem elk jaar in de zomermaanden met Ivermectine en Butox te blijven behandelen merk ik daar verder niets aan. Mijn paarden staan zonder vliegendek/kap op (mits er veel vliegen op stal zijn dan wel tegen het kriebelen en ze zo meer rust krijgen) en hebben zeker geen jeuk of bulten. Adviseer jou dat ook te doen, om deze manier heeft je paard er vast geen last van en hoef je er verder ook niet voor te behandelen of iets aan te doen. Zoek alsjeblieft een goede DA die jou wel steunt en niet zo vast blijft houden aan z'n eigen ideeen. Mijn DA bleef ook vasthouden in z'n eigen ideeen, zelfs toen het niet bleek te werken moest ik het maar herhalen. Toen ik verder ging zoeken was ie erg geinteresseert en heeft alles gevolgd, maar toen ik daar wel resultaat bij kreeg werd ie erg stil. Zeker toen ik aangaf hoeveel geld z'n consulten/behandelingen totaal gekost had en ik niets mee opgeschoten was, en zelf de oplossing vrij eenvoudig gevonden had. Tuurlijk kan niet elke DA elk probleem oplossen, maar die van mij wilde gewoon niet 'out the box' denken. En als het gaat om m'n paard met niet te stillen jeuk ga ik tot het gaatje om het op te lossen. Succes ermee!
Mijn paard begint nu ook nog te hoesten.. Woensdag komt de dierenart weer...
Estherbuddy
Geplaatst: 10-07-17 22:59
Ik zou eczeem deken om doen. Net zoals bij mensen kan een allergie zomaar opspelen. Mij training paard heeft dit jaar ook ineens last. Kan ook een bepaalde mug zijn. Vraag de da voor een shampo wat de huid rust kan geven. Of zelf met betadine wassen
Heeft hij al op en een vliegenkap met pollennetje. Maar hij heeft nu ook bronchitis. DA was zeer tevreden over het genezen van zijn bulten die hij had door de allergie. Bulten zijn een stuk minder en wondjes helen mooi. Heb regelmatig met betadine gewassen en de wondjes smeer ik in met levertraanzalf. Het is zeer waarschijnlijk een heftige reactie op dazen. Laatst tijdens het rijden waren er veel dazen en kwamen we terug met 3 dikke bulten... Hij heeft op het moment blijkbaar een slechte weerstand en zijn immuunsysteem reageert erg heftig. Ik heb medicijnen voor de bronchitis. Daarnaast krijgt hij nu supplementen om zijn weerstand omhoog te krijgen. Dank voor het meedenken allemaal!