Trui schreef:Koop der dan lekker
Kan je beter zelf doen.. Ben je goedkoper uit dan 450 euro per maand.
. Vind het ook gewoon je kop in het zand steken door te zeggen dat je maar een manegeruiter bent.
Dit paard hoort niemand op de rug te hebben...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jibbel schreef:Ehm..op zich is het wel handig als je je verdiept in de verzorging van een paard of iig de juiste begeleiding erbij hebt. En niet alles maar klakkeloos aannneemt van wat mensen tegen je zeggen.
Niemand weet alles..maar ik snap werkelijk waar niet waarom je er boos om zou moeten worden als mensen hier iets tegen je zeggen.
bruintje123 schreef:Ja precies san je zegt het al. Internet.
Natuurlijk kan deze ts niets veranderen aan de stalling.
Wel kan ze zeggen ik ga alleen nog maar op paarden rijden die wel fatsoenlijk buiten komen. Daar is ze oud genoeg voor.
Jibbel schreef:Jezelf inlezen, kennis willen vergaren uit boeken en op internet. Jezelf wijzer willen maken en zo bewust keuzes kunnen maken in begeleiding en paardenwelzijn. TS heeft ook nog ouders en zo te lezen een moeder die ook wat met het paard doet.
Vind dat een groot deel van de verantwoording dan ook daar ligt. En uiteraard het nieuwsgieig zijn, willen vergaren van kennis zoals ik net al zei
Nandos schreef:Volgens mij was er een tijd geleden ook al een topic over dit paard of werd er in een topic gereageerd over hoesten. Toen wilden jullie dit ook allemaal zo goedkoop mogelijk oplossen met rare middeltjes (betadine in het water doen?!?). Er werden ook allemaal goede adviezen gegeven die steeds aanvallend afgewezen werden
Ik wil niet vervelend zijn en ik snap dat het niet jouw paard is, maar je hebt momenteel wel een gedeelde verantwoordelijkheid omdat je haar least (en jouw ouders ook!!!). Je kan hier wel weer goed bedoelde adviezen persoonlijk opnemen en hier boos om worden, maar ik denk dat iedereen hier het beste met jou en het paard voor heeft.
Als jij een gezond en levendig paard wilt rijden dan zul je toch actie moeten ondernemen en eventueel wat geld moeten neerleggen. Ga in gesprek met de manege en kijk naar een gedegen oplossing! Dit is niet leuk voor het paard en zeker ook niet voor jou. Waarom wil je 450 e uitgeven aan een paard dat niet goed in haar vel zit en waarschijnlijk medisch niet inorde is? Heb je een lease-contract? Daar zal vast wat in staan over wie welke kosten op zich neemt bij ziekte of andere medische ingrepen/medicijnen. Kijk daar eens na, dan weet je hoe en wat en kun je vervolgens een gedegen beslissing maken.
Trui schreef:bruintje123 schreef:Ja precies san je zegt het al. Internet.
Natuurlijk kan deze ts niets veranderen aan de stalling.
Wel kan ze zeggen ik ga alleen nog maar op paarden rijden die wel fatsoenlijk buiten komen. Daar is ze oud genoeg voor.
Gaat moeilijk als je al voorgesteld heb op een manege te gaan rijde die tenminste een kleine wei hebben. (enige in de buurt verder). Maar nee hoor mama verklaard je dom en als je dan doorgaat word ze boos
Nandos schreef:Als er geen contract is en je bent ontevreden over de gezondheid van je leasepaard dan ga je daarover in gesprek met de eigenaar en kijk je naar wat er mogelijk is.
Klagen over leasekosten, een ongezond paard en verder zelf geen actie willen ondernemen of geld willen uitgeven brengt je nergens.. kan je het topic inderdaad beter sluiten.
Arm paard en zeer slechte manege...
Trui schreef:Cowgirl schreef:Daarnaast kijkt het paard absoluut niet blij. Het arme beest zit helemaal in zich zelf gekeerd, afgestompt.
Gedegen onderzoek om te kijken of het het dier iets onder de leden heeft en een paar maanden rust kan zomaar eens een blijer paard geven.
We betalen 450 per maand, paar maanden rust word hem sowieso niet, ook omdat we in september al stoppen. Dus dan zouden we betalen om der op stal te laten staan? (Ze komt niet buiten, hier geen vragen over, dit kan gewoon niet)
Trui schreef:Cowgirl schreef:Daarnaast kijkt het paard absoluut niet blij. Het arme beest zit helemaal in zich zelf gekeerd, afgestompt.
Gedegen onderzoek om te kijken of het het dier iets onder de leden heeft en een paar maanden rust kan zomaar eens een blijer paard geven.
We betalen 450 per maand, paar maanden rust word hem sowieso niet, ook omdat we in september al stoppen. Dus dan zouden we betalen om der op stal te laten staan? (Ze komt niet buiten, hier geen vragen over, dit kan gewoon niet)