Wie weet wat dit is? Bevangen, atactisch?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

istri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:39

Misschien een rare reactie maar al eens aan magnesium gedacht? Is voor allerlei kwalen goed zoek maar eens op!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 09:53

istri schreef:
Misschien een rare reactie maar al eens aan magnesium gedacht? Is voor allerlei kwalen goed zoek maar eens op!

Zeker geen rare reactie! M'n DA opperde dat ook al dus ik ben het aan het bijgeven. Schijnt dat een magnesium tekort hele rare dingen met het lijf kan doen.

Wat zouden jullie doen qua vitamines? Toch maar de pavo vital geven? Dan kan ik daar ook de magnesium overheen doen. Want nu spuit ik dat rechtstreeks in haar mond maar dat vind ze inmiddels niet zo grappig meer. Geen vitamines bijgeven is geen optie in combi met het beperkte hooi dat ze krijgt. En is ook nog eens hooi waar weinig in zit.

Ga sowieso zodra het kan zorgen dat ze meer beweging in de hoop dat haar stofwisseling dan wat meer op gang komt. Longeren ed kan niet. Maar ga ik toch maar proberen om, zoals wen bokken eerder al opperde, met haar stukken te wandelen en als ze braaf is wellicht naast de fiets. Rechtuit gaat wel, dan heeft ze geen last vd spondylose. Ga ik gewoon heel vroeg sochtends, als er nog niemand op straat is haha
Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 11-05-17 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:58

Ik heb niet het hele topic door gelezen en alleen de filmpjes bekeken dus excuus als het al meerdere malen gevraagd is.

Heb je algemeen bloed beeld laten bepalen? Ik zou ook testen op PSSM.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 10:01

punk143 schreef:
Ik heb niet het hele topic door gelezen en alleen de filmpjes bekeken dus excuus als het al meerdere malen gevraagd is.

Heb je algemeen bloed beeld laten bepalen? Ik zou ook testen op PSSM.

Wat is PSSM? Bij mijn weten is het hele bloed bekeken en was er, behalve d'r spierwaardes, niks afwijkend. Maar ik ga even m'n DA contacten om dit na te checken!

Steppe

Re: Wie weet wat dit is? Bevangen, atactisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:07

Hooi in een slowfeeder net met echt kleine gaten ca 2cm dan is ze wel de hele dag bezig en kan je de hoeveelheid beperken. zou ook niet te veel stro geven.
En heb je bij het bloed beeld ook de waardes laten controleren of ze tekorten heeft aan wat dan ook, is beter dan klakkeloos vitamine preparaten geven in welke vorm dan ook.

Heb dit zelfde gehad met mijn merrie en is niet leuk, soms helpt het je paard ook om een keer te laten masseren zodat haar lijf weer prettiger aanvoelt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 10:40

Slowfeeder gebruik ik indd, dan is ze tenminste langer bezig.

Ze had nu geen tekorten. Maar ben bang dat ze die wel gaat krijgen als ze zo'n beperkt rantsoen krijgt?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:52

Misschien de inhoud vitamines van masters bekijken.
Vitcrix.
Is een vitamine brok wat voor een oudje hier goed geholpen heeft wie weet voor jou ook.

Sterkte

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:54

[MD] PSSM1 en PSSM2 in verschillende rassen: stand van zaken

Hier staat meer informatie over pssm. Ik heb het laten testen dmv bloed, kan ook door haren op te sturen. Helaas nog relatief onbekend in NL.

Mijn merrie had ook vage klachten, verhoogde spierenzymen en de ene dag ook beter dan de andere. Verder ook geen afwijkende bloedwaarden.. Allemaal onverklaarbaar, gelukkig gaat ze nu weer goed en was de pssm test negatief. Maar mocht je niet verder komen, is deze test wellicht goed om te doen...

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:02

Als je paard geen arbeid verricht zullen er niet heel snel tekorten ontstaan en misschien is het beter over een tijdje nog een keer bloed te trekken om te kijken hoe het met de waardes is ipv standaard preparaten te geven.
Geef je nu echt hooi ipv voordroog?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 12:42

Ze staat nu eigenlijk sinds 6 weken op echt oud hooi. Daarvoor stond ze op voordroog.

Thnx voor je uitleg punk 143. Ik zal het in m'n achterhoofd houden!