Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dennisch schreef:Hier beide schoentjes al 3 keer afgetrapt, twee keer weer eronder geplakt maar nu net zie ik dat ze er weer beide af zijn
Denk dat moeders erop gaat staan...
Suzanne F. schreef:Is dat geen wildvleesvorming? Ik ben er niet zo heel enthousiast over eigenlijk.
newt schreef:Ik vind het een hele interessante stelling en zal deze ook gaan uitdiepen ook ik ben daar wel benieuwd naar.
Ik zal deze vraagstelling voorleggen aan verschillende praktijken. Het is namelijk zo dat dit inderdaad erg vaak voor komt. Maar dat t in enkele gevallen zo extreem is als dit. De praktijk waar ik zit vertelde dat het juist erg goede paarden zijn omdat ze dieper kunnen flexen, maar ik zal eens nagaan hoe het op later termijn zit. bedankt voor je input.
rumay schreef:Ooit een lezing bijgewoond over been problemen bij paarden en dan vnl de pezen en aanhechtingen pees/spier/gewricht, er was onderzoek geweest dat juist paarden met enorm veel flex eerder problemen krijgen omdat de grens van wat pezen/spieren aankunnen sneller is bereikt. Er ontstaan continue een soort haarscheurtjes die dus een blessure kunnen geven, zonder dat deze scheurtjes de kans krijgen om te herstellen.
Lastige materie
Eigenlijk wel logisch gezien wat we over het algemeen vragen van onze "sportpaarden"
newt schreef:Ik vind het een hele interessante stelling en zal deze ook gaan uitdiepen ook ik ben daar wel benieuwd naar.
Ik zal deze vraagstelling voorleggen aan verschillende praktijken. Het is namelijk zo dat dit inderdaad erg vaak voor komt. Maar dat t in enkele gevallen zo extreem is als dit. De praktijk waar ik zit vertelde dat het juist erg goede paarden zijn omdat ze dieper kunnen flexen, maar ik zal eens nagaan hoe het op later termijn zit. bedankt voor je input.
tarek schreef:Ik begrijp ook niet waarom mensen willen vermeerderen, omdat een veulen zo leuk is of omdat het hopelijk geld opbrengt? Sneu misschien, maar als het merrie veulens zijn zeker, gelijk inslapen. Hengsten zsm castreren. Hier moet je echt niet mee gefokt worden
Hier een voorbeeld van hypermobiliteit https://youtu.be/wWqRK5xAhg8
https://youtu.be/sENtuo5yZcc