Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Salora schreef:Paulina schreef:Ik krijg vast een boze bokt over me heen maar:
Ik vind een paard een luxe product. Als ik er geen voldoening meer uit haal of de prijs-kwaliteit verhouding niet meer fijn vind is het voor mij klaar.
Waar deze grens ligt is voor iedereen anders.
Dit is voor iedereen zo. Ben je de boeman niet door hoor!
Het stukje voldoening is voor een ieder anders. Voor mij is dat even kroelen en een wortel geven aan mn oudje. (Hoewel zij nog altijd buitenritjes loopt).
Voor een ander is dat minimaal 2 keer weeks kunnen rijden.
Daar is niks mis mee. En ieder zijn eigen keuze
Goof schreef:Ik vind de pony erg dun, maar in alle eerlijkheid zie ik niet een pony die op is. Ze ziet er goed uit verder, netjes in de vacht en alert koppie.
Mara2000 schreef:Salora schreef:quote="Paulina
Ik krijg vast een boze bokt over me heen maar:
Ik vind een paard een luxe product. Als ik er geen voldoening meer uit haal of de prijs-kwaliteit verhouding niet meer fijn vind is het voor mij klaar.
Waar deze grens ligt is voor iedereen anders.
Dit is voor iedereen zo. Ben je de boeman niet door hoor!
Het stukje voldoening is voor een ieder anders. Voor mij is dat even kroelen en een wortel geven aan mn oudje. (Hoewel zij nog altijd buitenritjes loopt).
Voor een ander is dat minimaal 2 keer weeks kunnen rijden.
Daar is niks mis mee. En ieder zijn eigen keuze
Een paard is voor mij echt geen luxe produkt, ook geen produkt. Dus dat is zeker niet voor iedereen zo.
Een dier is geen gebruiksvoorwerp wat je kunt afdanken als hij niet meer kan wat jij wil. Dan ga je simpelweg doen wat hij kan. Dat dat geld kost, ja logisch. Jij kost ook geld, je kinderen kosten ook geld. Dat is geen reden om voor de dood te kiezen.
Dus als paard met het juiste voer en medicijnen happy is zie ik geen reden om te stoppen. Ga grondwerk doen, wandelen, knuffelen. Of zet een stoel in de wei en ga kijken. En genieten van zijn pensioen.