Ervaringen essentiële oliën

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barvrouwke

Re: Ervaringen essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:19

Een paard (en hond) ruikt beter dan een mens heb ik altijd geleerd.
Nou word ik zelf enorm naar van lavendel en krijg hoofdpijn van mint,
hoe zal een paard dat ervaren?

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:27

Dieren laat ik eerst aan een dicht flesje ruiken. Geven dan wel aan of dit goed is of teveel. Verdun alles met een draagolie. Ook de geur wordt dan minder sterk. Zelf ook erg gevoelige zintuigen, dus verdun alles ook voor mezelf. Dieren ruiken echt veel beter dan ons.soms denk ik dat de geur niet meer aanzien handen zit. Maar toch reageren de dieren hier nog op.
Ben wel benieuwd wat dierenartsen zoal voorschrijven voor een pollenallergie. Zit soms een groot verschil in wat men voorgeschreven krijgt. Belangrijkste is dat het werkt. En zo'n neuskapje. Iemand daar ervaring mee?

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 12:19

Ik laat het dopje altijd ruiken, sommigen paarden en honden willen je flesje zo opvreten, sommigen hebben al genoeg aan een dicht flesje :) is een beetje aanvoelen.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:36

Ik kreeg te horen op te passen met pepermint bij paard omdat dit als doping beschouwd word. Iemand ervaring hiermee.?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:45

Gister is mijn paardje ook behandeld met olien. Mijn therapeute had net een curses gevolgd en past het in combinatie met cranio sacraal en acupressuur toe. Ze wilde alleen de oliën die op "aarde" gebaseerd zijn. Dus hars, ceder en nog iets. Ze reageerde er echt heel sterk op, bijzonder om te zien. Ben benieuwd naar wat het de komende dagen brengt.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:48

Gisteren heeft er ook iemand met de olie bij mijn paard komen staan. Geen succes, hief voor alles zen neus op :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:07

Leuk topic en interessant.
Vandaag mocht mijn pony als proef konijn 4 olietjes ruilen.
De geranium en nog een ( iets kruidigs ben de naam kwijt) vond hij heerlijk. Wilde t flesje oplikken.
Tea tree en pepermunt was hij minder gecharmeerd van.

Ik zou wel meer willen weten.
Voor mijzelf een lekkere warme ontspannende olie (
Mix?) om te branden en iets voor vastzittende nek spieren.

Voor de pony iets wat hem wat meer in balans brengt.
En voor de hond wat ondersteunende voor zelfvertrouwen.. die is onzeker en daardoor angstig en reageert dan heel heftig.

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:04

Oliën branden zou ik afraden. Dan gaat de olie als het ware kapot. En de werking bij branden is bijna nihil. Zou het verstuiven (in een diffuser). Bij Oily Hoeve welzijn voor mens en dier (facebookpagina) kan je een proefpakketje aanvragen voor 5 euro om kennis te maken met de oliën en ze zelf ervaren. Misschien een idee...
Ben er zelf ook erg blij mee. Zet ze zelf voor mijzelf en anderen (mens en dier) in. Fijn dat je paard zo reageerde. Deed dus wel wat met hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:55

Heeft iemand tips voor een fijne mix om vliegenspray te maken?
Ik heb nog geen olie, wil er eigenlijk ook geen hele lading kopen.. maar misschien weet iemand iets?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:57

Weidebloem schreef:
Gister is mijn paardje ook behandeld met olien. Mijn therapeute had net een curses gevolgd en past het in combinatie met cranio sacraal en acupressuur toe. Ze wilde alleen de oliën die op "aarde" gebaseerd zijn. Dus hars, ceder en nog iets. Ze reageerde er echt heel sterk op, bijzonder om te zien. Ben benieuwd naar wat het de komende dagen brengt.

zoveel kwakzalverij bij elkaar dat móet wel wat doen toch. Of nee, was het wel volle maan? Dan werkt 't nog beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:59

Ik snap je kritische noot arabesk.
Maar ontspanning is ook een reactie...
Voor mij persoonlijk zou ik olie niet als medisch willen zien maar wel als ondersteuning.
Zoals tea tree op bepaalde plekjes, lavendel tee ontspanning...
Meer dan dat zou ik er persoonlijk ook niet aan waarde aan hechten.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 09:33

Anoniem schreef:
Ik heb nog geen olie, wil er eigenlijk ook geen hele lading kopen.. maar misschien weet iemand iets?

De citronella werkt daar heel erg goed voor :)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:30

Arabesk schreef:
Weidebloem schreef:

zoveel kwakzalverij bij elkaar dat móet wel wat doen toch. Of nee, was het wel volle maan? Dan werkt 't nog beter.

Haha, je reactie is niet echt serieus te nemen Arabesk. Wat kom je toch altijd lekker uit de verf zo. Voor mijn paard indd ter ondersteuning, staat al maanden in behandeling bij DA maar het is mooi om te zien hoe ze gelijk ontspande bij bepaalde geur.

Pas zelf ook acupressuur en andere massage technieken toe en dan merk je pas de effectiviteit van het simpel nalopen van meridianen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:38

Anoniem schreef:

Je zou een mix kunnen maken van Thieves, Lavender en Citronella :) .

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:02

Ik heb een pony gehad die helemaal dol op parfum was,dan wel de zware zwoele geuren zoals Opium en Maroussia.Die gebruikte ik op mezelf en daar ging hij dan echt aan zitten inhaleren! Ook aan andere dames die een zware parfum ophadden ging hij zitten ruiken.Maar dat spoot ik nooit op hemzelf omdat hij dan misschien ongewenste reacties zou krijgen van zijn kuddegenoten.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 12:25

Parfum is net iets anders dan essentiële oliën :) in parfum zitten een hoop schadelijke stoffen en idd zeker nooit op het paard spuiten ;)

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 07:27

Hallo allemaal

Ik ben me een beetje aan het oriënteren over oliën nu mijn paard 6 weken boxrust moet wegens een ernstige blessure aan zijn been. We zijn bij de kliniek in Bodegraven geweest waar hij even moest logeren en nu is hij dus weer thuis.

Maar gezien het een druktemzker eerste klas is vraag ik mij af of oliën hem kunnen helpen met zijnnherstel, ik ben zelf absoluut geen voorstander van boxrust maar zelfs in een kleine paddock heeft hij zijn letsel erger gemaakt dus we zullen nu wel moeten

Dus nu is mijn vraag zouden oliën hem kunnen helpen en waar kan ik het beste terecht en wat zijn de kosten hiervan

Hoop dat een van jullie antwoorden voor me heeft

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 09:20

Ik zou daar niet zo zelf mee aan gaan rommelen maar kijken of je iemand in de regio hebt die met oliën werkt en kan meten welke oliën geschikt zijn. Dan kan je vervolgens zelf aan de slag. In welke regio woon je?

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 09:53

Met de oliën hoor je zeker zijn rust een beetje te kunnen helpen vinden enhet afhankelijk van de blessure kunnen sommigen oliën dat ondersteunen maar dan moet je inderdaad even goed begeleid worden door iemand die al een goede kennis heeft en jullie op weg kunnen helpen :)