Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Waar hij nu woont (zandgrond, vrij droog) groeit dat niet zo enthousiast, dus als we ergens wat tegenkomen, laat ik hem er eigenlijk altijd even van eten. Wilg doet het redelijk hier, maar niet zo goed als bijv. bij Utrecht (waar hij eerst stond). punk143 schreef:Hier ook 3 pony's die groeien van lucht en voor het eerst deze winter staan ze op onbeperkt en dat gaat tot nu toe heel erg goed! Normaal gesproken kregen ze 3 keer daags een plak van eigen land, op dat ruwvoer konden ze niet onbeperkt. Ze stopten niet met eten met als resultaat echt obesitas.. Aangezien we niet met ons ruwvoer de winter doorkwamen gezocht naar iets anders. Ze krijgen nu heel lang strengelig ( uitgegroeid ) hooi van onbemest land. Of ze het echt lekker vinden is mij de vraag, want ze zijn er niet zo dol op als dat van ons eigen land. Maar dit krijgen ze nu onbeperkt zowel in fijnmazige slowfeeders als uit de paddock en dat gaat tot op heden heel goed. Ik dacht ook altijd dat het niet kon, maar het kan dus wel.. Als dit hooi op is en wij weer van ons eigen land gewonnen hebben gaan ze wel weer terug naar 3x daags, ons eigen hooi is gewoon te rijk en dat kunnen ze echt niet hebben..
Koper schreef:punk143 schreef:Hier ook 3 pony's die groeien van lucht en voor het eerst deze winter staan ze op onbeperkt en dat gaat tot nu toe heel erg goed! Normaal gesproken kregen ze 3 keer daags een plak van eigen land, op dat ruwvoer konden ze niet onbeperkt. Ze stopten niet met eten met als resultaat echt obesitas.. Aangezien we niet met ons ruwvoer de winter doorkwamen gezocht naar iets anders. Ze krijgen nu heel lang strengelig ( uitgegroeid ) hooi van onbemest land. Of ze het echt lekker vinden is mij de vraag, want ze zijn er niet zo dol op als dat van ons eigen land. Maar dit krijgen ze nu onbeperkt zowel in fijnmazige slowfeeders als uit de paddock en dat gaat tot op heden heel goed. Ik dacht ook altijd dat het niet kon, maar het kan dus wel.. Als dit hooi op is en wij weer van ons eigen land gewonnen hebben gaan ze wel weer terug naar 3x daags, ons eigen hooi is gewoon te rijk en dat kunnen ze echt niet hebben..
Waarom zou je in vredesnaam terug gaan naar iets wat zowel voor de spijsvertering als voor de insulinehuishouding slecht is?
Ik snap het echt niet.

Niemand die jou vertelt wat je wel of niet moet/mag doen. Stro heeft volgens mij (maar vul aan als ik het mis heb) geen toegevoegde waarde in het voer, behalve het vertragen/verminderen van de hooiopname, buikvulling en stengeligheid. Ik kan je trouwens niet vertellen waarom je wel of niet een bepaald type stro zou moeten voeren. Geen idee wat er 'mis' is met tarwestro..