Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 00:44

Mijn excuses dames, wordt er weer op niet mis te verstane wijze aan herinnerd dat hoe irrationeler het geloof, hoe slechter een geintje daarover wordt verdragen.
ik laat dit topic voor wat het is, beloofd.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 01:05

Lyme is wel met bloedtesten bij je paard vast te stellen, kan ik helaas uit ervaring bevestigen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 01:07

fretjje schreef:
Mijn paard heeft ook die ziekte van Lyme gehad,hij had wel duidelijke symptomen hiervan geen eetlust,vermoeid en een dik been.Dierenarts had twee keer bloed getrokken waarvan de eerste perfect was en er uit de tweede toch de ziekte van Lyme uitkwam na een maand antibiotica is hij genezen alleen kans op terug komen is vrij groot.

Ik zou regelmatig laten testen. Bij mijn ruin was het na de eerste AB kuur sterk verbeterd maar een halfjaar daarna weer even erg weer terug!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 01:08

Koper schreef:
De lever stuurt de pezen aan? Die theorie is nieuw voor mij.

Voor mij ook .... zie daar geen logica in.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 01:10

Zus schreef:
Helaas zeer slechte ervaring met Lyme. Wel heb ik een goede ervaring met Erik Laarakker die Lyme constateerde bij mijn pony nadat het met de pony al maanden bergafwaarts ging ondanks dat de pony onder behandeling stond van een paardenkliniek . De puzzel stukjes vielen op hun plek .

Hoe is je pony toen behandeld dan?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 01:13

anss89 schreef:
Ze bouwt bijv snel ontzettend veel spanning op, vooral wanneer ze alleen is (binnenbak, buiten, ed) de diagnose uit het holistisch onderzoek wees erop dat ze waarschijnlijk stress van haar moeder heeft meegekregen.

Ze raakt snel geirriteerd/boos wanneer ze het lastig vindt (bijv alleen zijn), dit uit zich in dominant gedrag (ja ik ben me bewust van mijn positie en leiderschap naar haar toe en dat gaat steeds beter, maar na 2 jaar blijf ik hier tegen aan lopen). Het opbouwen van spanning en stress is dus ook hier van toepassing.

Ze heeft veel moeite op links, uit het onderzoek kwam naar voren dat oa haar leverwaardes niet helemaal correct waren, de lever zou de pezen moeten 'aansturen'. Er kwam dan ook uit dat linksvoor een zeer milde peesblessure zit. Dus als de druppels aanslaan en de waardes weer in balans komen zou het lichaam dit zelf kunnen oplossen.

Dit zijn eigenlijk de grootste problemen waar ik tegen aanloop. Ze is absoluut niet makkelijk in de omgang en ik ben al behoorlijk ver met grondwerk, loswerk, ed. maar bovenstaande punten loop ik toch steeds weer tegenaan. Op het oog is er dusniet zo veel aan de hand (niet kreupel oid) maar wel kleine probleempjes die bijv het buitenrijden verhinderen. Het doel is vooral om van haar een stoere, gezonde pony te maken die niet meer bang is of snel spanning opbouwt.

Dit zijn toch geen specifieke Lyme symptomen ...?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 01:17

simodi schreef:
Koper schreef:

Ik weet er niks van maar pluk even info van hierboven af.
Misschien kun je dan gerichtere vragen stellen, zonodig.

Janneke2 schreef:
Voor serieuze lezers: ik zou het woord 'aansturen' net niet gebruiken en het woord "lever" is net iets meer dan alleen de 'hepar' die bij mensen rechts in de bovenbuik zit.
Maar de energie van de levermeridiaan heeft idd van doen met pezen en banden.
Net zoals de levermeridiaan qua energie mbt de 24 uurs cyclus het actiefste is rond drie uur 'snachts; qua emoties de lever met woede van doen heeft; qua jaargetijden met 'de revolutie' van de lente en qua gedrag mensen of dieren met 'veel leverenergie' nog wel eens hun eigen grenzen negeren.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 08:58

Nikass schreef:
Ik word zo moe van de starre mensen die ondanks de resultaten niet willen geloven wat ze zien omdat het nou eenmaal niet in hun straatje past.
Een veelgemaakte vergissing dit, denken dat sceptici per se iets afwijzen omdat het niet in hun straatje zou passen. Het gaat ook niet om wel of niet willen geloven wat je ziet, maar om wat je uit die waarneming denkt te concluderen. Mensen gaan juist veel te makkelijk uit van wat ze menen te zien.

Iedereen kent wel iemand wiens paard ineens onverklaarbaar beter werd nadat 'behandelaar' x of y langs was geweest en die vervolgens concludeert dat dat a) het beter worden ook dóór die behandelaar kwam en b) dat dat kwam door de behandeling die die behandelaar zei aan te bieden.
Twee soms flinterdunne conclusies, maar als je er je vragen bij hebt, dan "wil je niet geloven wat zíj zien".
Ten eerste hoeft de aandoening niet te zijn verdwenen door komst van de behandelaar (denk aan een verkoudheid die al een paar dagen aanhoudt en na bezoek aan de huisarts begint af te zwakken).
Ten tweede hoeft dat geen effect te zijn van de behandeling zelf. Als iemand aandacht en gevoel heeft dan maakt wát diegene doet soms weinig uit om een (placebo)effect te bereiken. Aandacht voor de eigenaar is daarbij minstens zo belangrijk als voor het paard zelf.
Zeker paarden zijn behoorlijk gevoelig voor subtiele verschillen in houding, gedrag en spierspanning 'energieën' bij hun eigenaar, dus als een behandelaar de eigenaar het 'juiste' gevoel geeft, dan zal het paard ook daarop reageren en zich vrij plotseling behoorlijk anders gaan gedragen.

Iemand die een beetje goed is met mensen kan zo al heel gauw een tevreden klantenkring opbouwen van allemaal mensen van wie hun paard 'wonderbaarlijk' is genezen van vage klachten, zonder dat de behandelmethode ergens op hoeft te slaan.

Overigens hebben we het puntje fantasiediagnoses dan nog niet gehad.
Ik kan ook naar een willekeurig paard lopen (met of zonder wichelroede), zeggen dat het lyme heeft, er een glas magisch kraanwater overheen gooien en zeggen dat het geen lyme meer heeft. Voor wie mij niet gelooft, test het maar uit. Laat dat paard maar regulier testen, en verdomd, je zult zien dat hij inderdaad geen lyme meer heeft.

Maakt dat mijn twijfelachtige behandelmethode ineens effectief? Mwah. De diagnostiek dan? Ook niet echt. Zolang ik ze maar beide in combinatie aanbied en vooral de eigenaren (de daadwerkelijke klanten) goed blijf aflezen en aanvoelen en het gevoel geef naar ze te luisteren, dan zou ik zomaar een heel eind ermee kunnen komen.

Nikass schreef:
Het is zó onlogisch om het fysieke lichaam los te willen zien van het energetische en het spirituele.
Is dat zo?
Is er überhaupt een energetische en spirituele component die niet minstens ook fysiek is? Ook ons bewustzijn en zelfs onze 'onderbewuste' gevoelens, zeg maar het spiritueelste wat je kunt vinden in ons lichaam, zijn niet meer dan ladingverplaatsingen langs zenuwuitlopers en afgifte en binding van stofjes.

Die energetische component waarnaar keer op keer wordt verwezen? Waarom kan niemand uitleggen over wat voor energieën dat dan gaat?
Trillingen? Van wat dan? Moleculen? Temperatuur dus?
"Nee, dát bedoelen we niet."
Iets uit het elektromagnetisch spectrum dan? Mooi, dan zou het meetbaar moeten zijn.
"Nee, dat is het ook niet echt."

Tja, wat dan wel? En waarom kan zo'n toverantenne dat dan meten en verder geen enkel ander instrument? Had die Lechner zijn inzichten destijds niet kunnen delen met andere instrumentenmakers?
Wat maakt trouwens dat een hoopje organische verbindingen in een zakje water ineens van die trillingen gaat uitzenden zodra het een stofwisseling krijgt en informatie kan kopiëren?

@Janneke2: Over die levermeridiaan, is dat zo'n zelfde meridiaan als waarbij het niet uitmaakt of je je naalden er precies in prikt of zomaar random in de patiënt? Zo'n meridiaan? Of bedoel je dat er daadwerkelijk zenuwbanen zouden lopen van de lever naar alle pezen?

Als er al een direct verband tussen de lever en alle pezen zou zijn, dan zou ik dat eerder zoeken in door de lever geproduceerde hormonen of stofwisselingsproducten die effect hebben in de pezen (of juist in de afbraak van dergelijke stoffen door de lever), en in dat geval is die hypothetische levermeridiaan gewoon onze bloedsomloop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:24

anss89 schreef:
Ze bouwt bijv snel ontzettend veel spanning op, vooral wanneer ze alleen is (binnenbak, buiten, ed) de diagnose uit het holistisch onderzoek wees erop dat ze waarschijnlijk stress van haar moeder heeft meegekregen.

Ze raakt snel geirriteerd/boos wanneer ze het lastig vindt (bijv alleen zijn), dit uit zich in dominant gedrag (ja ik ben me bewust van mijn positie en leiderschap naar haar toe en dat gaat steeds beter, maar na 2 jaar blijf ik hier tegen aan lopen). Het opbouwen van spanning en stress is dus ook hier van toepassing.

Ze heeft veel moeite op links, uit het onderzoek kwam naar voren dat oa haar leverwaardes niet helemaal correct waren, de lever zou de pezen moeten 'aansturen'. Er kwam dan ook uit dat linksvoor een zeer milde peesblessure zit. Dus als de druppels aanslaan en de waardes weer in balans komen zou het lichaam dit zelf kunnen oplossen.

Dit zijn eigenlijk de grootste problemen waar ik tegen aanloop. Ze is absoluut niet makkelijk in de omgang en ik ben al behoorlijk ver met grondwerk, loswerk, ed. maar bovenstaande punten loop ik toch steeds weer tegenaan. Op het oog is er dusniet zo veel aan de hand (niet kreupel oid) maar wel kleine probleempjes die bijv het buitenrijden verhinderen. Het doel is vooral om van haar een stoere, gezonde pony te maken die niet meer bang is of snel spanning opbouwt.

Is het misschien geen idee om magnesium bij te gaan voeren?
Als ze zo stress en spanning opbouwt kan dat best nog wel eens het perfecte mineraal zijn om de scherpe randjes er van af te halen.
Mits je paard geen aangetoonde nierproblemen heeft, kan je dit heel veilig geven, het te veel plassen ze toch weer uit.

anss89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 09:53

Ik heb dit topic geopend omdat ik ook m'n twijfels had. De 'symptomen' die ik aangeef zijn inderdaad niet per se te herleiden naar de lyme. Maar als het bij mijn pony van binnen niet goed zit, dan uit zich dat misschien wel op andere manieren... Ik geef het gewoon een kans, en als ze over 4 weken langskomt voor de check-up en het blijkt niet weg te zijn of er is geen verbetering dan ga ik een bloedtest laten doen. Over de spanning en stress ben ik toch eigenlijk wel van mening dat dit eerder bij mij ligt. Ik betrapte mezelf er toevallig laatst op dat ik buiten wilde lopen en zei tegen degene die mee was: 'waarschijnlijk gaat ze lastig doen'. En ja, het gebeurde. Ik geloof ook dat dat echt bij mij ligt en de 'energie' (spanning/onzekerheid?) die ik meedraag. Misschien is magnesium inderdaad een optie. Ik had laatst Naf Magic aangeschaft om te proberen, maar doordat ik nu de kuur doe, heb ik dit nog even gelaten voor wat het is. In ieder geval vind ik het niet verkeerd om verder te kijken dan het standaard plaatje van de DA. Placebo effect of niet, als dat er voor zorgt dat het beter gaat met jou en je pony, waarom niet? De druppels zijn niet schadel (behalve voor je portemonnee :-) maar zelfs dat valt alles mee).

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:42

Op energetisch niveau is er veel meer dan wij weten of ons kunnen voorstellen.. en het is (nog) niet goed verklaarbaar maar dat wil niet zeggen dat het er niet is..

Mensen hebben zich een beetje van het energetische afgezet terwijl dieren daar nog nauw mee verbonden zijn. Toevallig heb ik afgelopen weekend een familieopstelling gedaan. Daarbij werk je ook dingen uit op energetisch niveau. Representanten nemen de fysieke plaats in van iets of iemands ziel. Het is heel bijzonder dat eens mee te maken en te voelen wat je in zo'n opstelling voelt. Hoe je het heel koud kunt krijgen of juist warm, hoofdpijn kunt krijgen, misselijk kan worden, hoe je je ineens oncomfortabel kunt voelen bij het kijken naar iemand.. het is voor mij echt niet te verklaren maar wat je ziet en voelt gebeuren is echt.. en dat is heel bijzonder en waardevol..

Ik snap ook dat er mensen zijn die meer houvast vinden bij de reguliere geneeskunde, maar ik snap niet waarom deze mensen altijd sterk de noodzaak voelen om het alternatieve belachelijk te maken, af te kraken of neer te zetten als kwakzalverij..
Ook de reguliere geneeskunde (en ook de reguliere psychologie) kent zijn beperkingen en ik ben heel blij dat er zoiets als alternatieve geneeskunde bestaat die dat gat voor een deel kan opvangen.. het zijn geen wonderdokters, die bestaan niet.. maar ze werken op een ander niveau dan het reguliere en dat kan soms andere uitkomsten geven..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:07

Licor schreef:
Ik snap ook dat er mensen zijn die meer houvast vinden bij de reguliere geneeskunde, maar ik snap niet waarom deze mensen altijd sterk de noodzaak voelen om het alternatieve belachelijk te maken, af te kraken of neer te zetten als kwakzalverij..
Ook de reguliere geneeskunde (en ook de reguliere psychologie) kent zijn beperkingen en ik ben heel blij dat er zoiets als alternatieve geneeskunde bestaat die dat gat voor een deel kan opvangen.. het zijn geen wonderdokters, die bestaan niet.. maar ze werken op een ander niveau dan het reguliere en dat kan soms andere uitkomsten geven..

_/-\o_ +1

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:13

oomens schreef:
Nikass schreef:
Ik word zo moe van de starre mensen die ondanks de resultaten niet willen geloven wat ze zien omdat het nou eenmaal niet in hun straatje past.
Een veelgemaakte vergissing dit, denken dat sceptici per se iets afwijzen omdat het niet in hun straatje zou passen. Het gaat ook niet om wel of niet willen geloven wat je ziet, maar om wat je uit die waarneming denkt te concluderen. Mensen gaan juist veel te makkelijk uit van wat ze menen te zien.

Nee dit is geen vergissing. Dit is mijn mening gebaseerd op mijn ervaring. Wie ben jij om te oordelen dat dat een vergissing is?
Je hebt sceptici die een onderbouwde mening hebben en je hebt starre rigide mensen die er gewoon niet aan willen al liggen de resultaten voor hun neus. Ik heb het over die laatste categorie en die is hier veelvuldig op bokt (en in dit topic) te vinden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:51

Nikass schreef:
Wie ben jij om te oordelen dat dat een vergissing is?
Een scepticus die best bereid is om aan te nemen dat iets buiten mijn straatje mogelijk is, maar dan moet dat wel ondersteund worden door goede, objectieve data en niet alleen door losse,anekdotische persoonlijke waarnemingen van de notoir onbetrouwbare menselijke geest.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:11

Met jou kan ik praten Licor (maar dat wist ik al). Ik ga komend weekend opstellen. En het mooie is dat je dat ook voor je paard kunt doen. Deze keer ga ik voor ons allebei (ik + mijn ruin).

De dingen die je overkomen, zoals ziekte en ongelukken, zijn een uiting van dat er op energetisch niveau dingen verstoord zijn. Dan kun je wel de symptomen gaan bestrijden, en in een lichaam gaan snijden of er pillen in stoppen, maar de achterliggende oorzaak zal dan alleen maar een andere uitweg gaan zoeken en dus in de vorm van een ander symptoom terug komen.
Je mag wat anders vinden. Natuurlijk mag dat. Er zijn ook heel lang mensen geweest die vonden dat de aarde plat was. Prima dat die dat vinden, toch? :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:22

simodi schreef:
Koper schreef:

...ik ben het volmondig met iedereen eens: mij ontgaat de logica ook.
En de levermeridiaan eindigt wel vlak bij het orgaan 'lever', zoals wij in het westen 'dat beestje noemen', maar waarom die meridiaan loopt zoals hij loopt, geen idee.

Maar somehow hebben de oosterse artsen deze patronen bij elkaar gezet en met kennis van zaken (...ik heb het over artsen, mensen met een gedegen kennis van ziekten, fysiologie, westerse anatomie en "dit soort dingen") - en het werkt nog ook.

In de beta faculteit zegt men dan: "het experiment geeft de doorslag".
(Westerse wetenschap is gebaseerd op waarnemen - niet op de schijnrationaliteit van "dit staat niet in mijn wereldbeeld dus kan het niet".)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:36

oomens schreef:
Nikass schreef:
Wie ben jij om te oordelen dat dat een vergissing is?
Een scepticus die best bereid is om aan te nemen dat iets buiten mijn straatje mogelijk is, maar dan moet dat wel ondersteund worden door goede, objectieve data en niet alleen door losse,anekdotische persoonlijke waarnemingen van de notoir onbetrouwbare menselijke geest.

Je kunt niet zeggen dat iemands mening een vergissing is. Het is namelijk iemands mening. Dus dit hele bla bla verhaal gaat nergens over.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:49

Jammer dat er zo veel off topic wordt gereageerd. Het gaat toch niet om het overtuigen van anderen van je visie, maar juist om het uitwisselen van ervaringen in de behandeling van lyme?

anss89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 10:55

Hoi,

Ik heb weer een update! Ik heb gisteren na 7 weken een check-up gehad. Ik heb haar deze weken ook op gerust gezet. Geen training, maar alleen een beetje los- en grondwerk en wandelen. En dat heeft haar goed gedaan! Ik kreeg goed nieuws gisteren. Haar milde peesblessure was zo goed als hersteld, waardoor ik de training weer kan gaan oppakken. Er waren behoorlijk wat waardes uit balans (negatief) en deze zijn vrijwel allemaal heel goed aan het herstellen. Het enige wat nu wel meer uit balans was is haar suikergevoeligheid en ze heeft meer jeuk.

Wat de jeuk betreft was het een raadsel, ze heeft namelijk wat kale plekken onder haar manen, die ook wel een beetje geirriteerd zijn. Het lijkt geen allergische reactie (getest) maar waarschijnlijk komt dit door het afvoeren van de afvalstoffen. Omdat het lichaam bezig is te herstellen.

Ze is er nog niet, maar ik mag de druppels gaan afbouwen en ik heb er iets bij om het lichaam te helpen de jeuk en suikergevoeligheid te stabiliseren.

Mijn ervaring? Heel tevreden! Waar ik de eerste keer nog wel wat twijfels had, zie ik echt wel verbeteringen. Haar stress/angst waardes waren twee maanden geleden veel te veel uit balans, en ze is echt veel relaxter geworden! Daarnaast lijkt ze gewoon goed (beter) in haar vel te zitten. Ze heeft haar gister ook weer losgemaakt en de lengtebuiging die ze nu heeft/kan is echt onwijs! Dus al met al. Eerst wat sceptisch, maar ik ben zeer tevreden over het resultaat so far. Ik ben benieuwd hoe anderen het nu ervaren nu we een poosje verder zijn!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:25

Goed om te horen Anss89!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:52

Die van mij is na Lyme behandeling nu nog jeuk vrij .
Zou ook super in balans zijn nu
Echter wil ik zelf nog een check up
Mevrouw vindt t nodig nu t zonniger weer wordt om
Regelmatig met n gevuld uier rond te lopen .
En ben misschien een overspannen miep soms , maar dit zijn wel dingen die bij mij een belletje laten rinkelen na jaren ellende

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:58

Koper schreef:
Je mag wat anders vinden. Natuurlijk mag dat. Er zijn ook heel lang mensen geweest die vonden dat de aarde plat was. Prima dat die dat vinden, toch? :)

Bedankt Koper, je hebt ervoor gezorgd dag mijn koffie over het toetsenbord is gesproeid _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:18

anss89 schreef:
Hoi,

Ik heb weer een update! Ik heb gisteren na 7 weken een check-up gehad. Ik heb haar deze weken ook op gerust gezet. Geen training, maar alleen een beetje los- en grondwerk en wandelen. En dat heeft haar goed gedaan! Ik kreeg goed nieuws gisteren. Haar milde peesblessure was zo goed als hersteld, waardoor ik de training weer kan gaan oppakken. Er waren behoorlijk wat waardes uit balans (negatief) en deze zijn vrijwel allemaal heel goed aan het herstellen. Het enige wat nu wel meer uit balans was is haar suikergevoeligheid en ze heeft meer jeuk.

Wat de jeuk betreft was het een raadsel, ze heeft namelijk wat kale plekken onder haar manen, die ook wel een beetje geirriteerd zijn. Het lijkt geen allergische reactie (getest) maar waarschijnlijk komt dit door het afvoeren van de afvalstoffen. Omdat het lichaam bezig is te herstellen.

Ze is er nog niet, maar ik mag de druppels gaan afbouwen en ik heb er iets bij om het lichaam te helpen de jeuk en suikergevoeligheid te stabiliseren.

Mijn ervaring? Heel tevreden! Waar ik de eerste keer nog wel wat twijfels had, zie ik echt wel verbeteringen. Haar stress/angst waardes waren twee maanden geleden veel te veel uit balans, en ze is echt veel relaxter geworden! Daarnaast lijkt ze gewoon goed (beter) in haar vel te zitten. Ze heeft haar gister ook weer losgemaakt en de lengtebuiging die ze nu heeft/kan is echt onwijs! Dus al met al. Eerst wat sceptisch, maar ik ben zeer tevreden over het resultaat so far. Ik ben benieuwd hoe anderen het nu ervaren nu we een poosje verder zijn!

Zo'n paard zou ik de lever van laten nakijken. Jeuk en (herhaaldelijke) blessures aan zachte weefsels zijn typische levergerelateerde klachten.

Edit: ik zie net hierboven mijn eigen reactie van toen ik dit nog niet wist. Inmiddels heb ik heel wat bijgeleerd en voor mij is het logisch dat verstoringen in de lever(meridiaan) niet alleen voor problemen met de pezen maar met alle zachte weefsels kunnen zorgen. Dus ook de spieren en banden. Mijn paard heeft verstoringen in de lever, met de bijbehorende psychische en lichamelijke klachten. Ik kon niet goed plaatsen hoe de pezen daar bij horen, hij heeft juist erg veel spierproblemen en hij heeft ook een bandblessure gehad. Dát kan ik wel heel goed plaatsen. Zijn spieren knappen ook erg op nu hij voor de lever wordt behandeld.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 19:56

Die van mij heeft en houd nog steeds een dikke pens
Ze lijkt wel dragend
Verder ziet ze er super uit en zo voelt ze zich ook

anss89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 07:50

Citaat:
Zo'n paard zou ik de lever van laten nakijken. Jeuk en (herhaaldelijke) blessures aan zachte weefsels zijn typische levergerelateerde klachten.

Edit: ik zie net hierboven mijn eigen reactie van toen ik dit nog niet wist. Inmiddels heb ik heel wat bijgeleerd en voor mij is het logisch dat verstoringen in de lever(meridiaan) niet alleen voor problemen met de pezen maar met alle zachte weefsels kunnen zorgen. Dus ook de spieren en banden. Mijn paard heeft verstoringen in de lever, met de bijbehorende psychische en lichamelijke klachten. Ik kon niet goed plaatsen hoe de pezen daar bij horen, hij heeft juist erg veel spierproblemen en hij heeft ook een bandblessure gehad. Dát kan ik wel heel goed plaatsen. Zijn spieren knappen ook erg op nu hij voor de lever wordt behandeld.

Ik heb nu Gluco Balance en detox comp voor de jeuk. Bij het meten kwam eruit dat het zich ophoopte in de hals (afvalstoffen) en het lichaam het zelf nog niet aankon om dit in balans te houden. Ze jeukt de bij manen en staart, dus als dit helpt kan ik dit meteen weer afbouwen. Wil haar ook niet te veel geven.

PS. Of het nu door de behandeling/druppels komt of niet, maar het gaat zo goed! Ze is zo ontzettend veel fijner en relaxter in de omgang, dit had ik niet durven hopen. Ik ga vanaf deze week weer lichtjes het rijden oppakken. Nu een weekje elke dag even 20 minuten gelongeerd aan het halster (ze was ook meteen weer helemaal losgemaakt, dus een beetje spierpijn :') ) Benieuwd of ik ook hier verschil in merk.