Al driekwart jaar jeuk..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 22:28

Wehhh vandaag weer flink ze manenkam geschuurd en afgelopen dagen klein beetje meer weer aan t krabben... hij zit ook al weer een paar dagen aan de schijt, dacht zelf dat dat misschien van de micro comp is die alles eruit aan het werken is. Ook zei ze toen ik daar was dat bij het wegwerken van het virus in de darmen weer wat afvalstoffen in t lijf konden vrijkomen, heb dus t gevoel daarvan weer wat jeuk want het was zo goed al weg -O-

Vandaag weer gebelt en ze gaat overleggen met eric zelf over de micro comp, of we die moeten doorzetten.. en belt mij waarschijnlijk morgen weer terug, eigenlijk moet dat virus natuurlijk toch die darmen uit

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:39

Balen zeg!

Heb je wel een eczeemdeken er op liggen?
Het wemelde vandaag echt van de vliegen en als daar ook een allergie voor is dan gaat die microcomp niet erg veel helpen vrees ik,

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:52

Ik lees al vanaf het begin mee. Mijn pony heeft een zelfde soort verhaal als jouw pony.
Nadat ze bij Den Hoek is geweest werden de afvalstoffen in sneltreinvaart het lichaam uitgeholpen. Dit resulteerde in een toename van de jeuk. Mijn pony droeg al een Boett deken omdat we in eerste instantie dachten dat de jeuk ook ze gerelateerd was. Bij Den Hoek kwam er geen ze uit, wel o.a. veeeeel afvalstoffen. Eerst kuurtje detox, daarna liver comp en al die tijd hield ze de deken om. De jeuk verergerde (vooral op de benen). Tot een bepaald omslagpunt. Zes weken na de liver comp kreeg ik het idee dat de deken af kon. Ze heeft hem nooit meer omgehad.

Als de afvalstoffen nu het lichaam uitgestuurd worden dan kan dat ook vliegende insecten aantrekken. Met jeuk als gevolg. Dus, als je een ze-deken hebt, vooral omdoen.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 23:16

Voor de vliegen etc heeft hij gelukkig geen allergie (geen ZE), ik heb ook geen ZE deken liggen... als dat wel nodig is haal ik hem uitwraard. Zijn allergie waardes waren gelukkig de vorige keer al weer veeeeeel beter. Ze heeft vandaag terug gebeld en het komt dus inderdaad van die micro comp, hij reageert daar toch heftiger op als verwacht. Toen ze de eerste keer de micro comp ging meten op hem werd het zelfs als toxisch gemeten zei ze, nu was het al neutraal. Ze lichaam zou nu ook sterk genoeg moeten zijn om het aan te kunnen maar er komen dus blijkbaar toch weer teveel afvalstoffen voor hem vrij om te verwerken. Dus nu moet ik stoppen tot hij weer rustiger is, dan heel langzaam opbouwen en sowieso naar max 1ml 2x p.d ipv 2ml 2x p.d wat hij nu had. Ben benieuwd, hoop dat het snel weer beter gaat.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 20:51

Vandaag gelukkig weer goede mest *\o/* en hij schuurt ook ze manen niet meer. Zo opgelucht, denk dat het over een paar dagen weer is zoals het was met de jeuk en dan rustig aanbouwen met de micro comp.. al zit ik daar nu wel een beetje tegen op

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 12:24

Ik heb hier al heel lang niks meer geplaatst, maar wil toch nog even een update plaatsen. Ook voor als dit topic ooit word terug gelezen voor een gelijk probleem.

Na heel lang te hebben gewacht tot de mest weer oke was, ben ik weer langzaam aan met de micro comp begonnen, maar in combinatie met de detox, om alles wat vrij komt in het lichaam van de micro comp, meteen af te voeren. Ik moest beginnen met 0,5 ml 2x per dag van de micro comp en uiteindelijk heeeeel langzaam opvoeren naar 1ml 2x per dag en daar blijven. Dit zijn we nu nogsteeds aan het doen en gaat ook nog wel even duren met de lage dosering, wel ben ik bijna door het flesje detox heen.
Ook moest ik helaas weer zijn voer veranderen, omdat hij te veel energie kreeg en daardoor heel erg schrikkerig en drammerig werd buiten. Op dit moment staat hij op de balancer pro van je paard gezond en fit in combinatie met de agrobs alpengrun musli. Waar hij het gé-wel-dig op doet. Hij is weer helemaal de oude in zijn gedrag en eet zijn eten weer graag, ook zie ik hem gewoon opknappen, zijn kleur word beter, zijn bovenlijn word beter, zijn hele vacht is word gewoon zacht en egaal en hij krijgt zelfs hier en daar een appeltje :D . Door deze balancer hoef ik niet meer los de Vit E te voeren, waar ik blij mee ben want ik voer het liefst zo min mogelijk poespas. De hypo balance is ook bijna op en ben ik aan het afbouwen, die hoeft hij hierna ook niet meer te krijgen. Als alles dan klaar is hoef ik alleen nog maar de glucosamine bij te voeren en jeetje wat is dat een verademing haha.

Maar, het allerbelangrijkste;
Hij is jeukvrij *\o/* zijn opknappingen hebben natuurlijk ook hiermee te maken gehad, omdat hij van binnen nu gewoon weer langzaam aan oke word. En dit is ook te zien en merken aan hem. Ook voel ik nu gewoon dat we er bijna zijn en eindelijk door die £|${>*{*]$\ periode van jeuk en stress heen zijn. Als de detox en mc klaar zijn gaat hij alleen nog maar meer opknappen omdat het toch allemaal veel aanricht (in goede zin, maar wel hard werken!) in zijn lichaam. En dan als het goed is, als hij gewoon op correct voer blijft staan en misschien 1/2 x per jaar een detox om hem te ondersteunen, zijn we er voor altijd, helemaal van af.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:24

Wat super! Je bent wel een doorzetter geweest en dat heeft zich aardig beloond voor jouw lieveling, fijn hoor!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:05

Wat fijn om te lezen zeg +:)+
Op zich wel een goede tip om bij een zomereczemer te proberen of een middel als die micro comp en detox misschien kan helpen als ondersteuning. :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:43

Fijn dat je de oplossing hebt gevonden en hebt gedeeld.